11.6 C
Paris
Monday, April 29, 2024

آغاز هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم ونیز

هفتادو چهارمین جشنواره فیلم ونیز روز چهارشنبه ۳۰ سپتامبر/ ۸ شهریور درهای خود را به روی فیلمسازان و هنرمندان شرکت‌کننده گشود. در این جشنواره که قرار است تا روز نهم سپتامبر/ ۱۷ شهریور ادامه یابد، ۲۱ فیلم با یکدیگر رقابت می‌کنند.

“آنت بنینگ”، بازیگر آمریکایی ریاست هیئت داوران این دوره از جشنواره را برعهده دارد.

همچنین قرار است در جشنواره ونیز ۲۰۱۷ با تقدیر از “جین فوندا” و “رابرت ردفورد”، بازیگران هالیوودی “شیر طلای افتخاری” نیز به آنها اهدا شود.

در شب افتتاحیه جشنواره ونیز، فیلم “کوچک‌سازی” ساخته “الکساندر پاین”، کارگردان آمریکایی به نمایش درآمد که در آن “مت دیمون” نقش‌آفرینی می‌کند. داستان این فیلم درباره مردی است که به امید زندگی بهتر، تصمیم می‌گیرد خود را کوچک کند.

“الکساندر پاین” پیش از این در جشنواره‌های کن، تورنتو و برخی جشنواره‌های مهم دیگر حضور داشته اما این نخستین بار است که فیلمی از او در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمده است.

مراسم اختتامیه هفتادوچهارمین جشنواره فیلم ونیز روز نهم سپتامبر برگزار و برندگان آن اعلام می‌شود.

جایزه اصلی این جشنواره “َشیر طلایی” نام دارد اما در بخش‌های دیگر آن جوایز مختلفی چون “جایزه انسانیت” و “جایزه سن مارکو” نیز اهدا می‌شود.

از ایران فیلم “ناپدیدشدن” به کارگردانی علی عسگری و “بدون تاریخ بدون امضاء” ساخته وحید جلیلوند در بخش “افق‌های ویژه” این جشنواره حضور دارد. “رخشان بنی‌اعتماد” کارگردان ایرانی نیز عضو هیئت داوران همین بخش است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط