10.6 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

مجاهدین خلق، به لابی های خود پول می پردازند

بسیاری ازخبرگزاری های بین المللی فاش ساخته اند که سازمان مجاهدین خلق به لابی ها و افرادی که در جلسات مجاهدین خلق شرکت می کنند پول می پردازد.لابی های شناخته شده مجاهدین نیز اعتراف نموده اند که برای سخنرانی و شرکت در مراسم مجاهدین پول دریافت می کنند.مایکل موکیزی،رودی جولیانی،اد رندل،پاتریک کندی و بسیاری دیگر اعتراف نموده اند که برای شرکت در برنامه های مریم رجوی بین 2000 الی 160000 دلار پول دریافت کرده اند.در همین رابطه بی بی سی نوشته است؛

لینک به گزارش بی بی سی

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی از تحقیقات وزارت دارایی ایالات متحده درباره رایزنی های اخیر شخصیت های سیاسی در این کشور برای حمایت از سازمان مجاهدین خلق خبر داده است.

به نوشته این روزنامه، حامیان مجاهدین خلق در یک سال گذشته در دیدار با مقام های ارشد دولت باراک اوباما و وزارت امور خارجه از آنها خواسته اند نسبت به حذف نام این گروه از فهرست سازمان های تروریستی دولت آمریکا اقدام کنند.

علاوه بر این، ده ها شخصیت سیاسی از دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در گردهمایی های مختلف در حمایت از سازمان مجاهدین خلق سخنرانی کرده اند.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، ده ها هزار دلار به عنوان حق سخنرانی به این افراد پرداخت شده و وزارت دارایی ایالات متحده در حال بررسی احتمال نقض قوانین ضدتروریستی آمریکاست.

از سوی دیگر، رایزنی شخصیت های سیاسی در آمریکا به نیابت از سازمان های خارجی به دریافت مجوز لابی گری نیاز دارد که به نوشته واشنگتن پست مدافعان سازمان مجاهدین خلق به عنوان لابی گر شناخته نمی شوند و ممکن است از این بابت دچار تخلف شده باشند.

حامیان آمریکایی سازمان مجاهدین خلق خود را لابی گر نمی دانند و می گویند به سیاستگزاری دولت ایالات متحده کمک می کنند.

نام بعضی از شاخص ترین چهره های سیاسی آمریکا در بین حامیان این سازمان دیده می شود. افرادی مانند جیمز جونز، مشاور پیشین امنیت ملی باراک اوباما، رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک، ادوارد رندل، فرماندار پیشین پنسیلوانیا، نیوت گینگریچ از روسای سابق مجلس نمایندگان آمریکا، هاوارد دین رئیس سابق حزب دموکرات و جان بولتون از سفرای پیشین ایالات متحده در سازمان ملل متحد از حامیان مجاهدین خلق هستند و در برنامه های آنها سخنرانی کرده اند.

بعضی از این افراد، از جمله آقای گینگریچ که از رقبای اصلی میت رامنی برای کسب نامزدی حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری بود، به تازگی برای سخنرانی در جمع اعضای مجاهدین خلق به پاریس سفر کرده بودند.

به گزارش واشنگتن پست، در گذشته بعضی از این افراد دریافت حق سخنرانی های کلان را از حامیان مجاهدین خلق برای حضور در برنامه هایشان تایید کرده اند.

ارقام منتشر شده بین ۱۰ هزار تا ۴۰ هزار دلار متغیر است. آقای رندل دریافت ۱۵۰ هزار دلار را به عنوان حق سخنرانی تایید کرده است.

شاهین قبادی، از سخنگویان این سازمان پرداخت پول و به کارگیری لابی گران در آمریکا را رد کرده است. به گفته او، وزارت امور خارجه آمریکا از بعضی از شخصیت های سیاسی خواسته است تا به دلایل انسان دوستانه در جریان وقایع مربوط به اردوگاه اشرف در عراق مداخله کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا به دستور یک دادگاه فدرال در حال بررسی ماهیت سازمان مجاهدین خلق و امکان خروج نام این سازمان از فهرست گروه های تروریستی است.

هیلاری کلینتون، همکاری این سازمان در تخلیه اردوگاه اشرف و انتقال اعضای آن به اردوگاه حریه را در این تصمیم گیری مهم دانسته است.

به گزارش واشنگتن پست، حدود نیمی از ساکنان اردوگاه اشرف به محل جدید منتقل شده اند ولی عملیات انتقال حدود ۱۲۰۰ نفر از آنها به خاطر شکایت مسوولان این سازمان از برخورد دولت عراق با مشکل مواجه شده است.

***

تلویزیون آمریکا-VOA در گزارشی به گوشه ای از این افشاگری پرداخته است.در این گزارش پاتریک کندی و اد رندل به سئوال خبرنگار پاسخ می دهند که؛ بله از مجاهدین پول دریافت کرده اند!

***

رادیو فردا نیز در همین رابطه چند افشاگری داشته است.این خبرگزاری گزارشی با عنوان «سفر به پاریس، از جیب سازمان مجاهدین خلق؟ » منتشر نموده و گوشه ای از سیاهی لشگر مجاهدین در برنامه های پاریس را افشا نموده است؛

آلینا آلیمکولووا، راست، در میتینگ سیاسی در پاریس

آلینا آلیمکووا، دختر دانشجوی قرقیز که مدتی را به عنوان خبرنگار آزاد با سرویس قرقیزی رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی همکاری کرده به تازگی سفری به پاریس داشته است. اما این سفر برای آلینا آن گونه که توصیف می‌کند سفری معمولی نبوده است.

 

یکی از اتوبوس‌های مورد استفاده برای حمل و نقل شرکت‌کنندگان در میتینگ سیاسی

گزارش محمد ضرغامی را بشنوید

http://www.radiofarda.com/audio/audio/957849.html

این گفتگو را از اینجا دانلود کنید

آلینا می‌گوید که روزی اتفاقی با یک آگهی رو به رو شده که به گفته او کلیدی بود برای سفرش به پاریس. شهر رویاهای آلینا. آن هم با قیمتی باورنکردنی برای یک دختر دانشجو. بلیت رفت و برگشت، یک هفته اقامت در هتل چهار ستاره همراه با صبحانه:

«اساسا آنهایی که به این سفر آمده بودند بیشتر دانشجو بودند و همه شیفته قیمت پایین این سفر شده بودند. این که می‌شد حدود ۱۵۰ هزار تومان بدهی و مدتی را در پاریس بمانی. من آنجا جوان‌هایی را از روسیه، جمهوری چک، اوکراین و آسیای میانه دیدم.»

آلینا مانند بسیاری از دانشجویان و جوانان دیگر ای‌میلی برای برگزارکننده تور فرستاد، اما خودش می‌گوید همان جا پی برده است که باید کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه باشد. اما ترسی به دل راه نداد.

آلینا سپس ادامه می‌دهد که برگزارکننده تور برایش توضیح داده است که او باید در یک تظاهرات سیاسی در پاریس هم شرکت کند. پرچم در دست بگیرد و شعارهایی به زبان فارسی بدهد. برگزارکننده تور که خانم آلیمکووا تلاش دارد نام او محفوظ بماند به این دختر دانشجو اطمینان می‌دهد که این حرکت یک حرکت اعتراضی مسالمت‌آمیز و خالی از خشونت است و او پس از آن صحیح و سالم به خانه‌اش خواهد رسید.

آلینا آلیمکولووا، راست، در میتینگ سیاسی در پاریس

آلینا آلیمکووا با این که خودش اذعان می‌کند که حتی یک کلمه فارسی هم نمی‌داند و چیز زیادی هم درباره مسائل مربوط به ایران نمی‌داند، اما تصمیم می‌گیرد با این پیشنهاد (به عقیده او) «خوب» به پاریس سفر کند.

۳۱ خردادماه ۱۳۹۲ ساعت ۹ شب در یک هوای سرد و بارانی آلینا همراه با یکی از هم‌دانشگاهیان قرقیزش قدم به ترمینال اتوبوس پراگ می‌گذارد. همه مسافرانی که قرار است سوار هشت دستگاه اتوبوسی شوند که از پراگ به پاریس می‌روند جوان‌اند و اغلب دانشجو و همه از طریق اینترنت به گفته او به نوعی استخدام شده‌اند. چنان که این دختر دانشجوی اهل قرقیزستان می‌گوید هیچ کس به درستی از هدف این سفر اطلاعی نداشته است.

یک دختر اهل روسیه به او می‌گوید که هدفش از این سفر دفاع از حقوق زنان ایرانی است. اما یکی از دوستان این دختر به میان حرف او می‌آید و می‌گوید چه کسی به زنان ایرانی اهمیت می‌دهد! حتی آلینا آلیمکووا به پسری از آلمان اشاره می‌کند که با اطمینان تصور می‌کرده در تظاهراتی برای حمایت از تحولات عراق شرکت کرده است.

در بدو ورود به پاریس مسافران متوجه می‌شوند که از هتل چهار ستاره وعده داده شده همراه با صبحانه گرم خبری نیست و این هتل ۶۰ کیلومتر با پاریس فاصله دارد. اول تیرماه مسافران را که به گفته این دختر دانشجو حالا قرار بود نقش معترضان به نظام حاکم در ایران را بازی کنند به جایی در نزدیکی فرودگاه شارل دوگل می‌برند. آنجا را که عده‌ای نگهبان شخصی محافظت می‌کردند با پرچم‌های زرد و بنفشی که به گفته خانم آلیمکووا اسم مریم رجوی بر آنها حک شده بود تزیین کرده بودند:

«آنجا همراه داشتن دوربین عکاسی و تلفن‌های هوشمند ممنوع بود و آنها همه وسایل ما را گرفتند.»

اما آلینا به رغم اخطارهای برگزارکننده تور با پرداختن مقداری پول به یکی از نگهبان‌ها دوربین خود را به داخل می‌برد. آلینا می‌گوید حدود ده هزار نفر داخل سالن حضور داشتند و به همه شرکت‌کنندگان کوپنی داده بودند که با آن می‌شد نوشیدنی و ساندویچ مجانی گرفت:

«من فکر می‌کنم سی درصد افرادی که آنجا دیدم از کشورهای دیگر آمده بودند و هفتاد درصد هم مخالفان حکومت ایران بودند.»

رادیوفردا گفته‌های این دختر جوان دانشجو را با سخنگوی سازمان مجاهدین خلق ایران در پاریس در میان گذاشت.

شاهین قبادی، سخنگوی این سازمان، طرح این گونه موضوعات را توطئه سازمان‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت که آنها از هفته‌ها قبل برای بی‌اعتبار کردن این نشست سیاسی برنامه‌ریزی کرده بودند:

شاهین قبادی: این موضوع که شما گفتید فوق‌العاده مشکوک است. هیچ ربطی مطلقا به سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران ندارد. توجه کنید که ما در رابطه با رژیمی در ایران صحبت می‌کنیم که حرم امام رضا را می‌دهد بمب‌گذاری می‌کند، می‌اندازد گردن مخالفان و مدعی می‌شود این کار مجاهدین خلق بوده. تصریح می‌کنم که اینها سر سوزنی واقعیت ندارد و هدف خاص سیاسی و اغراض مشخص سیاسی بیان می‌شود و هیچ موردی هم سازمان مجاهدین نه چنین کاری کرده و نه چنین نیازی دارد و نه چنین چیزی را پذیرفته.

به‌رغم تکذیب این سازمان، بارها مسئله بسیج افراد خارجی توسط سازمان مجاهدین خلق ایران در دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مطرح و بحث‌انگیز شده است.

۱۳۹۲/۰۴/۰۶
محمد ضرغامی

R.FARDA

***

تلویزیون فرانس24 نیز در این رابطه اقدام به افشاگری گسترده نموده است.این تلویزیون در یکی از برنامه هایش این چنین گزارش داده است؛

تلویزیون فرانس24؛سروکله مجاهدین دوباره در ویلپن پیدا شد!

گزارش؛مجاهدین  خلق ایران دوباره در ویلپن دورهم جمع می شوند!

نشست سالانه مجاهدین روز شنبه (22 ژوئن 2013) در سالن ویلپن نزدیک پاریس برگزار شد.این مخالفان حکومت ایران منتظر آمدن میهمانانی مانند رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک هستند.

در این گردهم آیی که « ایران بسوی آزادی» نامگذاری شده ،مجاهدین خلق ایران عضو شورای ملی مقاومتی است که توسط مسعود رجوی در سال 1981 تاسیس گردیده است.آنها سالن بزرگ ویلپن که در نزدیکی پاریس می باشد را برای گردهم آیی سالانه خود انتخاب نموده اند.

روی تی شرت ها پرتره رهبران خود خوانده در تبعید:

مریم رجوی مدت 20 سال و شوهرش مسعود،یکی از بنیانگذاران سازمان مجاهدین خلق است.انتظار می رود افراد قابل توجهی از اروپا و آمریکا در جلسه روز شنبه حضور داشته باشند.

“ایرانیان سراسر جهان از تغییر در ایران برای سرنگونی حمایت می کنند…این مقاومت به دنبال ایجاد یک دولت سکولار وکثرت گرا است “،مقابل میکروفون فرانس 24 ،افشین علوی سخنگوی شورای ملی مقاومت است.

تهیه شده توسط الکساندر تورنبول و پاسکال بورگو خبرنگاران حوزه ایران

در دهه 1970 ،مجاهدین خلق جزو اولین سازمان هایی بودند که بر علیه حکومت شاه مبارزه مسلحانه می کردند.پس از انقلاب بر علیه قدرت روحانیان شورش کردند که با درگیری های خونین آغاز شده و به تبعید آنان انجامید.

“فرقه سیاسی”

در سال 1986،مسعود در حال پیاده سازی ارتش آزادیبخش،در کشور همسایه عراق بود.ارتش و پول صدام حسین که آنموقع بر علیه ایران میجنگید،از او حمایت کردند.اما چیزی نگذشت که فراز و نشیب ها به جزر و مد بزرگی تبدیل شد.با وخیم شدن روابط بین آمریکا و متحد سابق اش عراق،مجاهدین تا پایان در لیست سازمان های تروریستی باقی ماندند.

برای به چالش در آوردن این موضوع،مریم رجوی از برنامه هسته ای ایران،اطلاعات ارزشمندی را به غربی ها ارائه داده ودر نهایت آنها را در سال 2012 به عقب نشینی از لیست سیاه وادار می نماید؛”دوران جدیدی برای مقاومت در ایران و خارج از کشور آغاز شده است.”پس از این موضوع است که بخشی از غربی ها به طور آشکار از او استقبال می نمایند.

اما برای «برنارد هورکاد»،تحلیل گر مسائل ایران و مجاهدین خلق،این جنبش مقاومتی که از آن نام برده می شود، بیشتر شبیه یک فرقه سیاسی است.که حول کیش شخصیت رهبرانشان شکل گرفته و سازماندهی شده است.

“اما این ها برای جمهوری اسلامی ،تنها سازمانی هستند که قادر بوده و می توانند همین امروز در تهران به آدمکشی و جنایت دست بزنند.

مجاهدین دریک دهه گذشته با اینکه بسیار ضعیف شده اند، توانایی مالی خود را بصورت قابل توجهی افزایش داده اند.این تجزیه تحلیل «برنارد هورکاد»است.ظاهرا آنها نسبتا از نظر مالی به خودکفایی رسیده اند.چرا که هر سال یا هر دو سال یک بار می توانند جلسات فوق العاده ای را برگزار نموده و حتی برای خرید افراد و شخصیت ها پول پرداخته و آرای آنها را به نفع خودشان تغییر بدهند.”

هر چند مجاهدین در خارج از کشور از قدرت ضربه زننده غیر قابل انکار برخوردارند،مدت ها است که منتقدان آنها نسبت به تاثیر واقعی مجاهدین در ایران دچار تردید شده اند.

22 ژوئن 2013

تلویزیون فرانس 24

ترجمه آریا ایران

*** 

 گزارش دو سال پیش تلویزیون France24 از نمایش رجوی در ویلپن

ترجمه کامل گزارش تلویزیون فرانس ۲۴ از نمایش مریم رجوی در سالن ویلپن پاریس

سالن پر از افراد خارجی و لهستانی است که با پرداخت پول به اینجا آورده شده اند

مجاهدین خلق که می خواستند خود را قوی نشان بدهند امسال برای مراسم سالانه شان  تورهای مسافرتی از دانشجویان لهستانی را بسوی پاریس براه انداخته اند. ” گازتا ویبوشکا” بزرگ ترین روزنامه لهستانی خبر داده که مجاهدین برای پر کردن سالن همایش خود هزینه هزاران دانشجوی لهستانی برای مسافرت به پاریس را پرداخته اند. این خبر دهان به دهان بین دانشجویان پخش شده که می توانند فقط با ۶ یورو تعطیلات آخر هفته خود را در پاریس بگذرانند و فقط یک شرط وجود دارد یعنی در همایش مجاهدین شرکت کنند. این دانشجویان در بیرون سالن جمع شده اند و حتی بخودشان زحمت نمی دهند داخل سالن را ببینند.

دانشجوی لهستانی : ما آمده ایم پاریس را ببینیم. تنها هدف ما از این سفر دیدن پاریس است.

در داخل سالن فضای دیگری حکمفرماست در حالی که هواداران مریم رجوی اشک می ریزند، در ته سالن در ردیف های آخر، فضا آرام تر است . جایی که جوانان لهستانی به چشم می خورند.

برای افشین علوی* که از طراحان همایش است همه چیز طبیعی است.

افشین علوی: این که یکی دو نفر انگیزه زیادی نداشته باشند یا حوصله شان سر برود طبیعی است در همه جلسه ها چنین افرادی وجود دارند. اما اگر شما فریاد ها و شعارهای کسانی که امروز خواهان دموکراسی در ایران هستند را بشنوید ، تنها گناه ما، تأکید می کنم تنها گناه ما این است که دموکراسی می خواهیم.

این گردهمایی در ویلپنت نمایش قدرت مجاهدین است که می خواهند بروی فرانسه فشار بیاورند زیرا تا چند روز دیگر فرانسه در رأس اتحادیه اروپایی قرار خواهد گرفت . آنها می خواهند که مجاهدین خلق از لیست سازمان های تروریستی اروپا خارج شود.

*افشین علوی :

از فرماندهان و مسئولین سازمان مجاهدین خلق و عضو شورای ملی مقاومت است.او در عملیات های نظامی سازمان مجاهدین خلق از جمله عملیات تهاجم به شهر مهران،عملیات فروغ جاویدان و عملیات مروارید که به عملیات کردکشی در عراق معروف است شرکت مستقیم داشت.علاوه بر این او چند سالی نیز در فرانسه سخنگو و مسئول دفتر مطبوعاتی سازمان مجاهدین در فرانسه بوده است.

***

عکس های خبری نمایش تکراری در ژوئن ۲۰۱۲ 

هیچ یک از گروه های سیاسی ایرانی خارج کشور در برنامه های فرقه تروریستی رجوی شرکت نمی کنند.سالن پر از افراد خارجی است.افراد شرکت کننده با پرداخت پول به این سالن آمده اند.اکثر افراد از پناهندگان خارجی،بی خانمان ها،آفریقایی،عرب،اروپای شرقی و … هستند که با تور ۳ روزه گردش در فرانسه با هزینه مجاهدین به سالن آورده شده اند.اما مریم رجوی اصرار دارد که آنها را مردم ایران بنامد.تنی چند از جنگ طلبان آمریکایی که برای شرکت در این گونه برنامه ها به اعتراف خودشان تا ۱۶۰۰۰۰ دلار پول دریافت می کنند،قاب عکس چندین ساله آنها است.همین نمایش امسال نیز تکرار می شود!

 بی بی سی در گزارش دیگری به منبع مالی سازمان مجاهدین پس از مرگ صدام حسین می پردازد.او با استناد به اطلاعات چند مقام آمریکایی فاش می سازد که آمریکا از طرف جنگ طلبان آمریکایی و اسرائیلی حمایت مادی و تسلیحاتی می گردد.

لینک به گزارش سیمور هرش در بی بی سی: برخی از اعضای مجاهدین خلق در خاک آمریکا آموزش نظامی دیده‌اند

سیمور هرش، خبرنگار سرشناس آمریکایی، می گوید گروهی از اعضای ‘سازمان مجاهدین خلق’ در زمان ریاست جمهوری جورج بوش در خاک آمریکا آموزش نظامی دیده اند.

آقای هرش در گزارشی در هفته نامه نیویورکر به نقل از مقام های سابق نظامی و اطلاعاتی آمریکا نوشته این آموزش ها حدود هفت سال پیش شروع شده و شش ماه ادامه داشته است.

به نوشته او تعدادی از اعضای این سازمان در سال ۲۰۰۵ در سایتی واقع در ۱۰۰ کیلومتری لاس وگاس در ایالت نوادا که زمانی محل آزمایش های هسته ای بوده و اکنون برای آموزش عملیات ضدجاسوسی استفاده می شود، آموزش دیده اند.

در این مقاله آمده است که آموزش ها در زمینه مخابرات، استفاده از رمز، سلاح و تاکتیک های نظامی بوده است.

آقای هرش در این گزارش نوشته است که سازمان مجاهدین خلق در سال ۲۰۰۲ با برملا کردن آغاز غنی سازی اورانیوم توسط ایران توانست تاحدودی برای خود در جهان اعتبار کسب کند و از سال ۲۰۰۳ به بعد با سقوط صدام حسین در عراق ارتباط آنان با سازمان‌های اطلاعاتی -امنیتی غربی افزایش یافت.

در این گزارش آمده که در پی سیاست های دولت جورج بوش، رییس جمهوری سابق آمریکا، برای مقابله با برنامه های هسته ای ایران، وی بودجه ای برای جمع‌آوری اطلاعات و فعالیت های ضد حکومت جمهوری اسلامی در اختیار نیروهای مخالف حکومت ایران قرار داده، که بخشی از آن مستقیم و غیر مستقیم به صورت اسلحه و اطلاعات به دست سازمان مجاهدین خلق رسیده است.

سازمان مجاهدین خلق همواره ارتباط خود با آمریکا را رد کرده است. این سازمان همچنان در فهرست سازمان تروریستی خارجی وزارت خارجه آمریکا قرار دارد.

با این حال آقای هرش عقیده دارد که به همین دلیل آموزش نیروهای این سازمان در آمریکا که توسط “فرماندهی عملیات ویژه مشترک” انجام شده، تحت تدابیر شدید امنیتی صورت گرفته است.

اما “فرماندهی عملیات ویژه مشترک” آمریکا در واکنش به این مقاله به بی بی سی فارسی گفته است که تمام اطلاعات این مقاله “کاملا اشتباه” است و نیروهای عملیات ویژه مشترک نه در نوادا و نه در هیچ جای دیگری به نیروهای سازمان مجاهدین خلق آموزش نداده است.

آقای هرش گفته است که این اطلاعات را یک مقام ارشد سابق اطلاعاتی آمریکا در اختیارش گذاشته است.

پیشتر گزارش شده بود که دو مقام آمریکایی به شبکه تلویزیونی “ان بی سی” گفته اند، ترور دانشمندان ایرانی با حمایت و طراحی موساد سازمان اطلاعات اسرائیل و توسط سازمان مجاهدین خلق اجرا می شود.

یکی از این دو مقام به این شبکه گفته است که تمام پیش فرض های قبلی درباره نقش این سازمان در ترورها درست است.

آقای هرش در این گزارش نوشته است که منبع آگاهی ضمن تائید گزارش “ان بی سی” به او گفته است که اسرائیل با همکاری سازمان مجاهدین خلق در قتل های دانشمندان هسته ای در ایران دست داشته است.

مقام های سازمان مجاهدین این موضوع را همواره تکذیب کرده اند و آن را “کاملا دروغ” خوانده اند.

***

نشریه لوموند فرانسه نیز با نوشته ای از کریستف ایاد به گوشه ای از این افشاگری ها اشاره نموده است.

شو آمریکایی برای مجاهدین خلق

سال ها گذشت،روسای جمهور عوض شدند،اما آنجا در باره ایران یک چیز عوض نشده است،آنها مجاهدین خلق هستند،مخالفان رادیکال در تبعید که خواستار سرنگونی حکومت “آخوندها” در تهران می باشند.

روز شنبه 22 ژوئن آنها در ویلپن پاریس یک تجمع بزرگ را سازماندهی کردند. ده ها هزار نفر از مردم،ایرانیان از سراسر اروپا،همچنین روس ها و لهستانی هایی که راجع به این تجمع چیزی نمی دانند با اتوبوس های رایگان از آلمان آورده شده اند تا مادر جنبش شورای ملی مقاومت ایران را  مورد تشویق قرار دهند.

او انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران در 14 ژوئن را بطور کامل رد می کند.«این سرگرمی هیچ ربطی به یک انتخاب واقعی و آزاد ندارد. (…).تنها راه حل سرنگونی رژیم آخوندی است.» از نظر مریم رجوی « رئیس جمهور جدید که شعار میانه روی می دهد،سابقه ای طولانی در اجرای قوانین،امنیت و ماشین جنگی بعهده داشته است.» «همه چیز در این باره قبلا گفته شده است.روحانی یک میانه رو نیست. در حکومت ملاها میانه رو وجود ندارد.»

برای مجاهدین خلق،انتخاب آقای روحانی،میانه رو مذهبی 64 ساله خبر بدی است. همانگونه که افراط گری های احمدی نژاد  مورد استفاده مجاهدین برای سرنگونی  قرار می گرفت،جانشین او کسی که در 2 اوت مقر ریاست جمهوری را تحویل میگیرد،قصد تعامل و تعادل را دارد.در انتخابات گذشته علاوه بر مشارکت گسترده،رای 72 درصد از  مردم به ثبت رسید،این مسئله در تضاد آشکار با تجزیه و تحلیل مخالفان رادیکال تهران است که می گویند حکومت در آستانه سقوط است.

سورپرایز روحانی آنها را در وضعیت بدی انداخته است، مجاهدین خلق را که در سپتامبر 2012 از لیست سیاه تروریستی آمریکا خارج شدند،و اینک بنظر می رسد جریان پول های سیاه، گله ای از افراد مارک دار و برجسته را به جلسات سازماندهی شده کشانده است.

تعدادی از « نو محافظه کاران »

ظاهرا شنبه در ویلپن ،مجاهدین خلق روی حمایت تعدادی از شخصیت های فرانسوی تکیه کرده اند:میشل آلیوت ماری،اینگرید بتانکورت،کریستین اوکرنت،اما این شو اصالتا آمریکایی است.

روی لیست ها و برگه معرفی ،شما می توانید اسامی 4 ژنرال آمریکایی را مشاهده کنید؛

جیمز جونز،مشاور سابق امنیت ملی باراک اوباما، لوئیس فری ،رئیس سابق اف بی آی،پورتر گاس،رئیس سابق سازمان سیا.چهار تن از نمایندگان  کنگره؛ نیوت گینگریچ،نماینده بسیار محافظه کار و کاندید سابق ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوریخواه،رودی جولیانی ،شهردار سابق نیویورک که در حقیقت یک نئو محافظه کار سرسخت است.و خوزه لوئیس زاپاترو ،نخست وزیر اسبق اسپانیا نیز وجود دارد.

برخی از سخنرانان به آزادی مجاهدین از کمپ لیبرتی تحت محاصره در عراق فراخوان دادند.سایرین نیز به معرفی سازمان مجاهدین به عنوان آلترناتیوی برای رژیم ایران پرداختند. مجاهدین ادعا می کنند که پولی برای دعوت آنها پرداخت نکرده اند.اما به آنهایی که عزیز بوده و بطور منظم در این کنفرانس ها شرکت دارند پول پرداخت می شود.

گزارشی از  کریستف ایاد و لوئیس ایمبرت

لوموند

ترجمه از آریا ایران

***

 و این هم اعتراف مایک موکیزی به دریافت پول از سازمان مجاهدین خلق

 

 

 

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط