13.4 C
Paris
Friday, March 29, 2024

حمایت رجوی از تروریست های داعش در عراق

 رجوی در حمایت تلویحی و علنی از تروریست های داعش تحت عنوان “عشایر انقلابی عراق”، خطای بزرگ استراتژیکی مرتکب گردید که در قانونمندی های یک کشور مورد تهاجم تروریست ها، تاوان آن را به زودی پس خواهد داد.

daesh_Rajavi_terrorist-iraq

از چند روز پیش که حملات گروه تروریستی داعش به شهرهای غربی و شمالی عراق گسترش یافته و دو شهر بزرگ موصل و تکریت سقوط نمودند، رجوی در حمایت از اقدام این گروه تروریستی، همه ملاحظات سیاسی را کنار گذارد. گروه مجاهدین و رسانه های وابسته با انتشار اخبار روزمره ،اقدام آنان را عمل مردمی و”عشایر انقلابی” عراق علیه نوری المالکی و ایران نامیدند. “عشایر”ی که شهر به شهر نیروهای “ارتش مالکی” را درهم شکسته و قرار است عراق را از وجود مالکی و نیروهای قدس پاکسازی نمایند.

همه این ها در حالی است که گروه تروریستی داعش اقدام به توئیت تصاویر عملیاتی از موصل و تکریت نموده و مستقیما مسئولیت عملیات هایش را بر عهده گرفته است.همزمان خبرگزاری های بین المللی نیز اخبار عراق را در صدر قرار داده و ضمن گزارش لحظه به لحظه پیشروی داعش در شهرهای عراق ،به تفسیر و خبررسانی در باره بحران های فعلی عراق می پردازند. اما اخبار مغرضانه گروه رجوی روند دیگری دارد.

daesh_Rajavi_terrorist-iraq-2
ریاکاری یکی از سایت های رجوی که اینها داعش نیستند و …

گوشه ای از اخبار منعکس شده در رسانه های مجاهدین؛

.درگیری عشایر مسلح عراق و نیروهای مالکی در رمادی

.افراد مسلح عراقی از سربازان محاصره شده در یک پادگان نظامی خواستند خودشان را تسلیم کنند

.انقلابیون عراق بخشهای وسیعی از موصل را تصرف کردند و فرماندهان امنیتی مالکی را فراری دادند

.تسخیر شهرستان تلعفر و فرار یکانهای ارتش مالکی از سایر شهرهای استان نینوا

.تسخیر کامل شهر موصل توسط انقلابیون و عشایر عراق

.تسخیر موصل، شکست تکان دهنده مالکی

.پیشروی گروه های مسلح در شهرستان الحویجه

.تسخیر کامل منطقه عظیم عراق توسط نیروهای مسلح

.سقوط موصل یک سیلی به تلاشهای دولت بغداد است

.نیاز به آلترناتیو دیگری غیر از مالکی است

.مردم موصل می گویند شهر نجات یافته و آزاد شده است

.جنگجویان عراق به سمت جنوب با هدف رسیدن به بغداد حرکت کردند

اینها نمونه ای از اخباری است که هر روز از رسانه های مجاهدین در فرانسه و اروپا درباره عراق منتشر می گردد. همانطور که ملاحظه می کنید، نامی از “داعش” یا ” دولت اسلامی عراق و شام” در انعکاسات خبری مجاهدین یافت نمی شود. بالعکس تلاش می گردد، “عشایر مسلح”، “مخالفان مالکی”و”نیروهای مردمی” جایگزین تیتر یا متن اصلی متعلق به جنایات داعش در عراق گردد.چرا؟

با گذشت چند روز از وقایع اخیر، تقریبا هیچ  دولت و رسانه ای در جهان، بحران فعلی را جنگ “نیروهای مردمی” علیه “ارتش نوری المالکی” بیان نمی کنند. بالعکس بنا بر اخبار موثق و بر اساس اخبار محلی و بین المللی منتشر شده، آن را بحرانی بزرگ و امنیتی علیه مردم عراق،اکراد و کشورهای منطقه می دانند که توسط داعش رقم زده شده است.گروهی که بنا به گفته سرویس امنیتی آلمان و آمریکا توسط عربستان سعودی حمایت می گردد.

پس چرا رجوی اصرار می ورزد، اینها “نیروها و عشایر انقلابی”  بوده و قصد آزاد سازی عراق را دارند؟ اگر فرض کنیم، همه شهرهای عراق توسط گروه تروریستی داعش اشغال گردد، چه نفعی برای رجوی خواهد داشت؟ رجوی برای چه کسانی اخبار را تحریف و اذهان را منحرف می نماید؟ آیا تیتر و محتوای “انقلابی مآبانه” اخبار اشغال شهرهای عراق توسط داعش در رسانه های مجاهدین ، مواضع مشترک و ایدئولوژیک رجوی و بی رحم ترین گروه تروریستی جهان نیست؟

daesh_Rajavi_terrorist-iraq-3
تبلیغات وارونه رجوی در ضدیت شخصی با مالکی

به گواهی تحلیلگران بین المللی، گروه داعش توسط ابوبکر البغدادی ، بازماندگان صدام حسین و سلفی های وابسته به القاعده تشکیل شده است.گروهی که پیش از این در سوریه به جنایات زیادی دست زد و توسط سازمان مجاهدین، نیروهای تحت امر سپاس قدس و بشار اسد معرفی شد. تا شاید اخبار سربریدن مردم سوریه با چاقوی “دولت اسلامی عراق و شام” به نام دشمناش ثبت گردد. با اینحال ترفند رجوی راهگشا نبود و اگر اخبار عراق را دنبال کرده باشیم، متوجه می شویم که مجاهدین تا چند ماه پیش، داعش را جزو تروریست های وابسته به نوری المالکی و ایران تبلیغ می نمودند. اما اکنون زبان را بر گزارشات و تحلیل های سابق بسته و از آنها تحت عنوان “عشایر انقلابی” و “نیروهای مردمی” یاد می کنند. نیروهایی که اگر به دروازه های بغداد و کمپ لیبرتی برسند با قوانینی که پیش از این وضع و اعمال نموده اند، معلوم نیست با آن 3000 نفر چه خواهند نمود!

قوانین وضع شده توسط داعش

قوانین گروه تروریستی داعش در اجرای احکامی که می گوید اسلامی است؛(منبع، ویکی پدیا)

داعش پس از تسلط بر رقه، قوانینی را وضع کرد که عدول از آنها مستوجب مجازات سنگین می‌باشد.

فهرست این قوانین ممنوعه به شرح زیر هستند:

پوشیدن شلوار جین (برای زنان)

پوشیدن شلوار جین توسط مردان کمر باریک

کوتاه کردن مو

نمایش لباس‌های زنانه در ویترین و کار کردن مردان در فروشگاه لباس زنانه

ورود مردان به مغازه‌های لباس خیاطی زنانه

تبلیغ آرایشگاه‌های زنانه

استفاده از کلمه داعش

مراجعه زنان به دکتر زنان و زایمان

شانه کردن موی سر و صورت (برای مردان)

کشیدن سیگار و قلیان

نشستن زنان بر صندلی

مردم رقه نیز برای اینکه این مجازات‌ها گریبانشان را نگیرد بجز در موارد ضروری از خانه خارج نمی‌شوند.

آینده گروه رجوی و پیش فرض ها

گروه رجوی و فرماندهانش در ده سال گذشته و در مخالفت با خروج از عراق، به هر کاری دست زدند، نشریه و تلویزیون عراقی راه انداختند، حزب و گروه عربی تاسیس نمودند، بازماندگان صدام را سازماندهی و علیه دولت وقت عراق بسیج نمودند تا هر چه می توانند انجام بدهند و به پادگان اشرف بازگردند. داعش، محصول عملکرد چنین تضادهایی در صحنه سیاسی و اجتماعی عراق است.در این راستا اگر نوری المالکی از آنان یا درخواست هایشان موافقت می کرد، حتما که نخست وزیر منتخب و انقلابی عراق بود و فحاشی های رجوی درباره مالکی نیز وجود نمی داشت.

اگر به پیام اخیر مسعود رجوی توجه گردد، سخنی از بیرون رفتن و آزاد سازی نفرات کمپ لیبرتی نیست.این پیام گرچه به بهانه های مختلف و ظاهرا برای افراد درونی تدوین و پخش شده اما پیام اصلی به حکومت ایران است که اگر حلقه ها تنگ تر گردد، کسی برایش باقی نخواهد ماند که به خارج رفته و به نفع او به افشاگری بپردازد! رجوی گفته است؛ “بگذارید ما آزمایش تاریخی مان را در لیبرتی و اشرف به پایان برسانیم…! او در این پیام خود را با رهبر تاریخی و مذهبی شیعیان یعنی امام علی نیز مقایسه نموده و گفته است که در رزمگاه کوتاه نخواهد آمد. و خلاصه اینکه یا مرگ یا عراق!

اگر از تبلیغات بی مایه رجوی بگذریم، وجه مشترک بسیاری بین ایدئولوژی به گل نشسته او و گروه تروریستی داعش وجود دارد. مسائل امروز عراق نشان می دهند که گروه مجاهدین و رهبرانشان نه تنها از افکار تروریستی دست برنداشته اند، بلکه با نام و اسم و رسم دیگری تلاش می نمایند به جنایات بی نظیر یک گروه تروریستی، وجهه ملی و انقلابی بدهند. همان هایی که پس از بازگشت از سوریه، عراق یا افغانستان، اسلحه به دست گرفته و به کشتار کودکان و شهروندان فرانسوی، بلژیکی و … می پردازند. از این جهت رجوی و فرماندهان مجاهدین که در اورسوراواز نشسته اند، در جنایات تروریستی فرانسه و سایر کشورهای اروپایی شریک داعش و القاعده می باشند.

آنها در این برهه تاریخی، پیوستن به یک گروه تروریستی بین المللی را به دست برداشتن از اعضای محصور در کمپ لیبرتی ترجیح داده اند تا شاید زیر پرچم مفروض داعش در عراق به ضدیت یا جنگ با مردم ایران بپردازند و اگر بتوانند به دوران قبل از سقوط صدام حسین بازگردند. رجوی در چنین مسیری اخبار را وارونه  و اذهان را منحرف می نماید تا شاید فرجی حاصل گردد.

مجاهدین با تحریف و انعکاس وارونه اخبار عراق ، انفجار و تخریب شهرها و آوارگی چند صد هزار عراقی توسط داعش، آنها را “عشایر انقلابی” معرفی می نمایند. “عشایر انقلابی” که پس از غلبه بر نوری المالکی قرار است به مرزهای ایران حمله ور شوند و ایران را از شر دشمنان رجوی راحت نمایند.

تصاویری از جنایتکاران داعش که در حساب توئیتری آنان منتشر شده است؛

daesh_terrorism-iraq-1daesh_terrorism-iraq-3daesh_terrorism-iraq-2

از طرف دیگر استراتژی و ایدئولوژی رجوی در چهل سال گذشته روی “وسیله” و “ابزار” سوار بوده است. “وسایل” و “ابزارهایی” مانند صدام حسین که در خارج از ایران مهیا گردیده و امروز شاید برای او ستون هایی از فرج بنا نمایند و او در چرخه یک ستون با ستون دیگر زمان بخرد و ماندگاری 3000 تن از اعضای گروه اش را در تشکیلات در بسته عراق تحکیم بخشد. یا شاید با قرار گرفتن در بن بست مطلق، و به کشتن دادن همه آنان در عراق، “آزمایش تاریخی” او همانطور که پیش بینی نموده، به پایان برسد و دفتر مجاهدین را برای همیشه ببندد. رجوی در حمایت تلویحی و علنی از تروریست های داعش تحت عنوان “عشایر انقلابی عراق”، خطای بزرگ استراتژیکی مرتکب گردید که در قانونمندی های یک کشور مورد تهاجم تروریست ها، تاوان آن را به زودی پس خواهد داد.

قمار بر روی پیروزی داعش و سقوط دولت مرکزی عراق، بسیار کوتاه مدت بوده و نتیجه مثبتی برای رجوی نخواهد داشت.چرا که مجددا قانون و آرامش به عراق بازخواهد گشت. لباس داعش نیز آنطور که رجوی می خواهد، برای تجاوز به  قد و قامت مردم ایران دوخته نشده است. از طرفی اثرات چنین روندی و پشتیبانی تلویحی از تروریست های سلفی، حتی به طور موقت و کوتاه مدت پیش روی رجوی و بازماندگانش در کمپ لیبرتی، دریچه های سیاه بیشتری را به نمایش خواهد گذارد. نمایش ترکیبی از شکست های گذشته و اوهام آینده با حکومت داعش در عراق. اما تاثیرات مخرب و شدت عمل بسیار بیشتری نسبت به قبل برای او و اعضای محصور در کمپ لیبرتی به ارمغان خواهد آورد. چیزی که رجوی نیز آن را به خوبی درک نموده و بهتر از دیگران می داند، اما ظاهرا راهی جز انتخاب فعلی و حمایت آگاهانه از گروه تروریستی داعش تحت عنوان “عشایر انقلابی” برایش باقی نمانده است.اقدامی که بسیاری از حواشی را با موضوعات اصلی پیوند زده و او را به لبه پرتگاه نزدیک تر خواهد نمود. و سئوال آخر اینکه، آیا رجوی به خطرات در کمین نشسته و آینده پس از این بحران نیز فکر کرده است!؟

 

14 ژوئن 2014

جواد فیروزمند

 

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط