10.6 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

افشاگری تلویزیون فرانس24؛ سروکله مجاهدین دوباره در ویلپن پیدا شد!

برای «برنارد هورکاد»،تحلیل گر مسائل ایران و مجاهدین خلق،این جنبش مقاومتی که از آن نام برده می شود، بیشتر شبیه یک فرقه سیاسی است.که حول کیش شخصیت رهبرانشان شکل گرفته و سازماندهی شده است.

ترجمه گزارشی از تلویزیون فرانس 24 فرانسه

ویدیو گزارش تلویزیون فرانسه؛ مجاهدین  خلق ایران دوباره در ویلپن دورهم جمع می شوند!

نشست سالانه مجاهدین روز شنبه (22 ژوئن 2013) در سالن ویلپن نزدیک پاریس برگزار شد.این مخالفان حکومت ایران منتظر آمدن میهمانانی مانند رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک هستند.

در این گردهم آیی که « ایران بسوی آزادی» نامگذاری شده ،مجاهدین خلق ایران عضو شورای ملی مقاومتی است که توسط مسعود رجوی در سال 1981 تاسیس گردیده است.آنها سالن بزرگ ویلپن که در نزدیکی پاریس می باشد را برای گردهم آیی سالانه خود انتخاب نموده اند.

روی تی شرت ها پرتره رهبران خود خوانده در تبعید:

مریم رجوی مدت 20 سال و شوهرش مسعود،یکی از بنیانگذاران سازمان مجاهدین خلق است.انتظار می رود افراد قابل توجهی از اروپا و آمریکا در جلسه روز شنبه حضور داشته باشند.

“ایرانیان سراسر جهان از تغییر در ایران برای سرنگونی حمایت می کنند…این مقاومت به دنبال ایجاد یک دولت سکولار وکثرت گرا است “،مقابل میکروفون فرانس 24 ،افشین علوی سخنگوی شورای ملی مقاومت است.

تهیه شده توسط الکساندر تورنبول و پاسکال بورگو خبرنگاران حوزه ایران

در دهه 1970 ،مجاهدین خلق جزو اولین سازمان هایی بودند که بر علیه حکومت شاه مبارزه مسلحانه می کردند.پس از انقلاب بر علیه قدرت روحانیان شورش کردند که با درگیری های خونین آغاز شده و به تبعید آنان انجامید.

“فرقه سیاسی”

در سال 1986،مسعود در حال پیاده سازی ارتش آزادیبخش،در کشور همسایه عراق بود.ارتش و پول صدام حسین که آنموقع بر علیه ایران میجنگید،از او حمایت کردند.اما چیزی نگذشت که فراز و نشیب ها به جزر و مد بزرگی تبدیل شد.با وخیم شدن روابط بین آمریکا و متحد سابق اش عراق،مجاهدین تا پایان در لیست سازمان های تروریستی باقی ماندند.

برای به چالش در آوردن این موضوع،مریم رجوی از برنامه هسته ای ایران،اطلاعات ارزشمندی را به غربی ها ارائه داده ودر نهایت آنها را در سال 2012 به عقب نشینی از لیست سیاه وادار می نماید؛”دوران جدیدی برای مقاومت در ایران و خارج از کشور آغاز شده است.”پس از این موضوع است که بخشی از غربی ها به طور آشکار از او استقبال می نمایند.

اما برای «برنارد هورکاد»،تحلیل گر مسائل ایران و مجاهدین خلق،این جنبش مقاومتی که از آن نام برده می شود، بیشتر شبیه یک فرقه سیاسی است.که حول کیش شخصیت رهبرانشان شکل گرفته و سازماندهی شده است.

“اما این ها برای جمهوری اسلامی ،تنها سازمانی هستند که قادر بوده و می توانند همین امروز در تهران به آدمکشی و جنایت دست بزنند.

مجاهدین دریک دهه گذشته با اینکه بسیار ضعیف شده اند، توانایی مالی خود را بصورت قابل توجهی افزایش داده اند.این تجزیه تحلیل «برنارد هورکاد»است.ظاهرا آنها نسبتا از نظر مالی به خودکفایی رسیده اند.چرا که هر سال یا هر دو سال یک بار می توانند جلسات فوق العاده ای را برگزار نموده و حتی برای خرید افراد و شخصیت ها پول پرداخته و آرای آنها را به نفع خودشان تغییر بدهند.”

هر چند مجاهدین در خارج از کشور از قدرت ضربه زننده غیر قابل انکار برخوردارند،مدت ها است که منتقدان آنها نسبت به تاثیر واقعی مجاهدین در ایران دچار تردید شده اند.

22 ژوئن 2013

تلویزیون فرانس 24

ترجمه آریا ایران

*** 

 گزارش قبلی تلویزیون France24 از نمایش رجوی در ویلپن

ترجمه کامل گزارش تلویزیون فرانس ۲۴ از نمایش مریم رجوی در سالن ویلپن پاریس

سالن پر از افراد خارجی و لهستانی است که با پرداخت پول به اینجا آورده شده اند

مجاهدین خلق که می خواستند خود را قوی نشان بدهند امسال برای مراسم سالانه شان  تورهای مسافرتی از دانشجویان لهستانی را بسوی پاریس براه انداخته اند. ” گازتا ویبوشکا” بزرگ ترین روزنامه لهستانی خبر داده که مجاهدین برای پر کردن سالن همایش خود هزینه هزاران دانشجوی لهستانی برای مسافرت به پاریس را پرداخته اند. این خبر دهان به دهان بین دانشجویان پخش شده که می توانند فقط با ۶ یورو تعطیلات آخر هفته خود را در پاریس بگذرانند و فقط یک شرط وجود دارد یعنی در همایش مجاهدین شرکت کنند. این دانشجویان در بیرون سالن جمع شده اند و حتی بخودشان زحمت نمی دهند داخل سالن را ببینند.

دانشجوی لهستانی : ما آمده ایم پاریس را ببینیم. تنها هدف ما از این سفر دیدن پاریس است.

در داخل سالن فضای دیگری حکمفرماست در حالی که هواداران مریم رجوی اشک می ریزند، در ته سالن در ردیف های آخر، فضا آرام تر است . جایی که جوانان لهستانی به چشم می خورند.

برای افشین علوی* که از طراحان همایش است همه چیز طبیعی است.

افشین علوی: این که یکی دو نفر انگیزه زیادی نداشته باشند یا حوصله شان سر برود طبیعی است در همه جلسه ها چنین افرادی وجود دارند. اما اگر شما فریاد ها و شعارهای کسانی که امروز خواهان دموکراسی در ایران هستند را بشنوید ، تنها گناه ما، تأکید می کنم تنها گناه ما این است که دموکراسی می خواهیم.

این گردهمایی در ویلپنت نمایش قدرت مجاهدین است که می خواهند بروی فرانسه فشار بیاورند زیرا تا چند روز دیگر فرانسه در رأس اتحادیه اروپایی قرار خواهد گرفت . آنها می خواهند که مجاهدین خلق از لیست سازمان های تروریستی اروپا خارج شود.

*افشین علوی :

از فرماندهان و مسئولین سازمان مجاهدین خلق و عضو شورای ملی مقاومت است.او در عملیات های نظامی سازمان مجاهدین خلق از جمله عملیات تهاجم به شهر مهران،عملیات فروغ جاویدان و عملیات مروارید که به عملیات کردکشی در عراق معروف است شرکت مستقیم داشت.علاوه بر این او چند سالی نیز در فرانسه سخنگو و مسئول دفتر مطبوعاتی سازمان مجاهدین در فرانسه بوده است.

***

عکس های خبری نمایش تکراری در ژوئن ۲۰۱۲ 

هیچ یک از گروه های سیاسی ایرانی خارج کشور در برنامه های فرقه تروریستی رجوی شرکت نمی کنند.سالن پر از افراد خارجی است.افراد شرکت کننده با پرداخت پول به این سالن آمده اند.اکثر افراد از پناهندگان خارجی،بی خانمان ها،آفریقایی،عرب،اروپای شرقی و … هستند که با تور ۳ روزه گردش در فرانسه با هزینه مجاهدین به سالن آورده شده اند.اما مریم رجوی اصرار دارد که آنها را مردم ایران بنامد.تنی چند تن از جنگ طلبان آمریکایی که برای شرکت در این گونه برنامه ها به اعتراف خودشان تا ۱۶۰۰۰۰ دلار پول دریافت می کنند،قاب عکس چندین ساله آنها است.همین نمایش امسال نیز تکرار می شود!

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط