10.6 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

پاسخ منفی فدریکا موگرینی به درخواست ملاقات مریم رجوی در پارلمان اروپا

گزارشات رسیده حاکی است که فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مکررا به درخواست های مریم رجوی برای ملاقات در محل پارلمان اروپا پاسخ منفی داده و بشدت آن را رد نموده است.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

از چند ماه پیش که دونالد ترامپ برجام را تایید نکرد، اسرائیل و عربستان قدم های تندی را بر علیه ایران برداشتند. در صحنه سیاسی نیز برخی لابی های اسرائیلی حامی مجاهدین، مسئله دخالت ایران در یمن را پیش انداختند تا جنگ نظامی عربستان بر علیه ایران قریب الوقوع گردد.

این مسئله تا اندازه ای برایشان مهم بود که از هر نظر بدنبال آمادگی برای شرایط اضطراری بودند. آنها پیش بینی می کردند که ایران شروع کننده ماجرا خواهد بود. طرح های بسیاری درجریان بود تا تئوری توطئه علیه مردم ایران آماده و تکمیل گردد. هدف اصلی آنان تکرار جنگ مشابه صدام حسین با ایران بود.

در همین رابطه شبکه های لابی مجاهدین فعالیت های مخفی زیادی را در کنگره آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو براه انداختند. تا در صورت وقوع جنگ، ابتکار عمل در دست آنها باشد.

به همین منظور درخواست های زیادی برای ملاقات با فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا صورت گرفت. مریم رجوی تاکید کرده بود به هر قیمت که شده هیئتی از نمایندگان سازمان با خانم موگرینی ملاقات کرده و راه را باز کنند. آنها حتی هیئتی در آمریکا را مامور این کار کرده بودند تا هنگامیکه موگرینی برای رایزنی درباره برجام در کنگره حضور بهم میرساند، درخواست ملاقات مریم رجوی را تقدیم کنند. اما تلاش ها ناکام ماند و فدریکا موگرینی در آمریکا، درخواست ملاقات نمایندگان مریم رجوی را نپذیرفت.

پس از این ماجرا، مریم رجوی مستقیما دست بکار شد. تا بواسطه تعدادی از لابی های اسرائیلی پارلمان اروپا، حتی اگر شده یک عکس یادگاری در محل پارلمان اروپا با فدریکا موگرینی داشته باشد. حامیان اسرائیلی باند رجوی به او اطمینان داده بودند که این کار شدنی است و در فرصت مناسب ملاقات صورت خواهد گرفت.

مریم رجوی، ملکه تروریست های مجاهدین خلق در پارلمان اروپا-چهارشنبه ششم دسامبر ۲۰۱۷
مریم رجوی، ملکه تروریست های مجاهدین خلق در پارلمان اروپا-چهارشنبه ششم دسامبر ۲۰۱۷

آنها به همین منظور جلسه ای را برای روز چهارشنبه ششم دسامبر ۲۰۱۷ برابر با ۱۵ آذرماه ۱۳۹۶ در پارلمان اروپا ترتیب دادند، تا حتی با فرم حضور تصادفی، مریم رجوی با فدریکا موگرینی در راهرو پارلمان اروپا ملاقات نماید. اما باز هم ناکام ماندند.

خانم موگرینی در پاسخ به درخواست مستقیم هیئتی از لابی های مجاهدین در پارلمان اروپا که گفته بودند خانم رئیس جمهور برگزیده ایران نیز برای انجام یک ملاقات کوتاه در پارلمان خواهند بود، گفته بود؛ «تا آنجا که من اطلاع دارم، رئیس جمهور ایران یک خانم سابقه دار و ساکن فرانسه نیست، من هم در تهران نیستم، اینجا بروکسل است!»

به این شکل تلاش های چند ماه گذشته باند رجوی برای ملاقات مریم رجوی با فدریکا موگرینی در مقر پارلمان اروپا شکست خورد و باز هم پاسخ رد و منفی شنید.

محمد علوی – آریا ایران

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط