10.6 C
Paris
Friday, March 29, 2024

اعتراض ده ها فرانسوی به حضور فرقه تروریستی رجوی در اورسوراواز

 

PEACE-manifestation-contre-lOMPI-à-Auvers-sur-Oise-le26012014-6

لینک به بخش اول گزارش تظاهرات  

لینک به متن فرانسوی همین گزارش

فقط ایرانی ها نیستند که از خشونت فرقه تروریستی رجوی آسیب پذیرفته اند! آنها در ناحیه والدواز، جایی که تشکیلات خود را بنا نهاده اند به بخش هایی از جامعه فرانسه نیز آسیب رسانیده اند.مردم منطقه از حضور و فعالیت های آنان ناراضی بوده و از سرنوشت و آینده خود بیمناکند.

مقر فرقه رجوی در اوورسوراواز،فرانسه
مقر فرقه رجوی در اوورسوراواز،فرانسه

این اولین بار نیست که گروه هایی از جامعه فرانسه با تحمل مشقت هایی به دهکده محل اقامت مریم رجوی رفته و نسبت به حضور فرقه تروریستی مجاهدین خلق در همسایگی خود ابراز نگرانی و اعتراض نموده اند!

شهر کوچک اورسوراواز با ٧٠٠٠ نفر جمعیت، در ۴٠ کیلومتری شمال پاریس قرار داشته و مقر اصلی سرکردگان فرقه رجوی در آنجا می باشد.

گفته می شود یک پایگاه بزرگ بنام «مریم» که در قسمت شمال غربی این شهر واقع گردیده،همانند پادگان اشرف در عراق، محل زندگی اجباری صدها عضو سازمان تروریستی مجاهدین خلق است.دیوار های این پایگاه با جنگلی انبوه، سیم خاردار و پست های دیدبانی حفاظت شده و اعضای حاضر در آنجا امکان ارتباط با مردم،خانواده و حتی اجازه خروج انفرادی از مکان مورد نظر را ندارند.

پایگاه مریم رجوی در اورسوراواز فرانسه، مهمترین و بزرگترین پایگاه فرقه رجوی در قلب اروپا می باشد.

فیلم تظاهرات با زیر نویس فارسی، کیفیت HD – 19.21 دقیقه و 700MB

لینک فیلم در یوتیوب؛http://www.youtube.com/watch?v=RbrylXAfrms&feature=youtu.be

استخراج و ترجمه متن فیلم

تظاهر کنندگان؛ما به اوور سورواز آمده ایم تا علیه فرقه های مذهبی مبارزه کنیم

ما امروز همراه با انجمن صلح به اولین تظاهرات بزرگشان آمدیم. مقصد ما : اوور سورواز جایی که مقر فرماندهی سازمان مجاهدین خلق است. اعضای انجمن صلح تراکت پخش می کنند و سعی می کنند ساکنان اور سورواز را از خطر این سازمان آگاه کنند. ده ها نفرند و دلشان می خواهد نشان بدهند که قدرت کلمات فراتر از تعداد آدم هاست.

سازمان مجاهدین، یک سازمان دروغگو است.

نه به فرقه گرایی!

نه به تروریسم!

در حالی که بخشی از گروه ما در بازار اوورسورواز اطلاعیه پخش می کند، گروه دیگر تصمیم می گیرد به دیدار سکنه برود. یکی از این سکنه، خانم کلر هوبرت است. مشاور شهرداری و نامزد انتخابات شهرداری. او می خواهد بداند ما که هستیم، و چرا امروز تظاهرات می کنیم. دستیار اول شهردار هم سر می رسد. برایشان توضیح می دهیم که چرا اینجا هستیم. چرا می خواهیم سازمان مجاهدین را افشا کنیم.

فقط درآن لحظه نمی دانستیم که چند نفر با اعضای سازمان مجاهدین تماس گرفته اند و حضور ما را اطلاع داده اند.

مجاهدین به اسم مخالفان سیاسی همه کار می کنند. تازه، به اعضای خودشون حق اظهار نظر نمی دهند، حق ندارند خانواده هاشون رو ببینند، خیلی هاشون اعضای خانواده خودشون رو از دست دادن. ما سیاسی نیستیم فقط می خواهیم این سازمان رو افشا کنیم.

افشای سازمان مجاهدین همان کاری است که انجمن صلح انجام می دهد. بخت یار بود و توانستیم شهردار آقای ژان پی یر بِکه را هم  در این روز یکشنبه ببینیم. تعجب خیلی بیشتر از آنچه فکر می کردیم بود، خیلی چیزها دستگیرمان شد!

شهردار و مریم رجوی
شهردار و مریم رجوی

بحث با «ژان پیر بکه» حامی مریم رجوی و شهردار اوورسوراواز

یکی از تظاهر کنندگان رو به شهردار ژان پیر بکه؛ ما می خواهیم حضور سازمان مجاهدین در فرانسه و در اوور سورواز را محکوم کنیم.

PEACE_manifestation_contre-l'OMPI_à-Auvers-sur-Oise_le26012014-12

ژان پیر بکه شهردار اوورسوراواز؛ شما با رژیم ایران در ارتباطید

نه اصلا

ما یک انجمن ضد فرقه هستیم و با رژیم ایران ارتباطی نداریم

شهردار؛ما هم مخالف فرقه ها هستیم

یکی از اعضای مجاهدین: اونا به اینا پول می دن …

همسایه های رجوی در اورسوراواز؛

– هفده ژوئن اون سال خیلی عجیب بود، وحشتناک بود! ما در کل اوور سورواز هفت هزار نفریم اما هزار و دویست پلیس اون روز توی این خیابون بودن. تصور کنید …

شهردار: این ها نیروهای سازماندهی شده هستند و ارزش هایی که امروز دارند ، دموکراسی و لائیسیته است که با ما مشترکند. من مجاهد نیستم اما باور دارم که مبارزه آنها درست است.

من یه خبرنگارم، این کارمه، تحقیق می کنم. هر کسی می تونه مخالف سیاسی باشه. این اساس دموکراسیه. اما این هم عادی نیست که یه سری جوون لهستانی و … رو که با ایران هیچ ارتباطی ندارن دور خودشون جمع کنن.

مریم رجوی همراه با شهردار اورسوراواز در افشاگری تلویزیون فرانس24
مریم رجوی همراه با شهردار اورسوراواز در افشاگری تلویزیون فرانس24
افشاگری تلویزیون France24 از شرکت دانشجویان لهستانی و عرب در میتینگ رجوی کلیک کنید و ببینید

خانم کلر هوبرت؛ بله من هم راجع به اون دانشجوهای لهستانی خوندم …

جوونای لهستانی،آلمانی،عرب و… که با پول مجاهدین میان برای تعطیلات، واقعا هوادار محسوب می شن؟ بهشون پول داده بودن تا بیان تو جشن مریم رجوی شرکت کنن، این افتضاحه! عکاس هایی که اون روز همراه من بودن رو توی کل شهر تعقیب کردن فقط واسه این که از اینا فیلم گرفته بودن …

PEACE_manifestation_contre-l'OMPI_à-Auvers-sur-Oise_le26012014-11

خانم کلر هوبرت: وارد جزییات نمی شم که فکر کنید با خارجیا دشمنی دارم. سی سال پیش حکومت فرانسه تصمیم گرفت مجاهدین رو بپذیره. دوستای ما بودن که پیش ما اومده بودن خوب ما هم بر حسب تکلیف و وظیفه انسانی نگاه می کردیم. ولی اون چیزی که آزار دهنده است رابطه ایه که اینا با شهرداری دارن و با شهردار حزب سوسیالیست. این رابطه معمولی نیست.

ما در نظام جمهوری زندگی می کنیم. اومدیم اینجا تا به آرومی این قضیه رو محکوم کنیم. هم سازمان مجاهدین رو و هم همه فرقه ها رو. ما ضد فرقه ساینتولوژی هم هستیم. تلاشمون رو می کنیم تا سیاستمدار ها بتونن انتخاب کنن. آزادانه قبول کنن یا نکنن. وقتی پلیس فرانسه می خواد تحقیق کنه اینا خودشون را می سوزونند، پلیس حق داره تفحص کنه، وقتی یک بازپرس می خواد تفحص کنه حق داره.

JE ME SUIS IMMOLÉ PAR LE FEU

اینجا رو ببینید، این آقا که خودش رو به خاطر مریم رجوی در پاریس سوزونده می گه افتخار می کنه از این کار. یعنی چه؟ یعنی بخاطر عقایدش می تونه به خودش بمب هم ببنده؟ خیلی ناراحت کننده است که کسایی بتونن عده ای رو این طوری مغزشویی بکنند!

شما خودتون تصمیم گرفتید بیایید اینجا امروز تظاهرات؟

دقیقا. ما آدم های صلح طلبی هستیم. اینجا نیامدیم کسی رو آزار بدیم… هر دفعه که ما می خواییم اینارو افشا کنیم به ما می گن آدمای رژیم هستیم. من در پاریس زندگی می کنم و هدفم کمک به دیگران است. رژیم ایران به خودشون ربط داره. ما نمی تونیم بی خیال باشیم. الان سال 2014 است، اینا تا سال  2009 توی لیست گروه های تروریستی بودن…

ما فقط می خواهیم شما رو آگاه کنیم. شما باید بدونید در شهرتون چه خبره. هر کسی آزاده هر طور می خواد فکر کنه. ما در دموکراسی زندگی می کنیم. زنده باد فرانسه!

حمله فیزیکی اعضای مجاهدین به تظاهر کنندگان

19 juine 2003 - paris_maryam radjavi et garde du corps

دو تن از اعضای فرقه رجوی در داخل قطار و حین تعقیب تظاهر کنندگان
دو تن از اعضای فرقه رجوی در داخل قطار و حین تعقیب تظاهر کنندگان


ابتدا دو نفر بودند اما خیلی سریع پنج تا، بعد بیست تا شدن، و بعد دیگر نمی شد تعدادشان را شمرد.گروه ما تصمیم گرفت به دو دسته تقسیم شود. گروه اول حرکت کردند و گروه دوم با اعضای سازمان مجاهدین در ایستگاه اوورسورواز ماندند. ژاندارم ها ما را محافظت می کردند. ژاندارم ها ما را محافظت می کردند چون اعضای مجاهدین شروع کردند به فیلمبرداری و عکسبرداری از ما. به ما فحش می دادند و تهدیدمان می کردند. ما را تهدید می کردند چون آنها را افشا می کردیم، افشا، افشا …با این حال در قطار هم ما را تعقیب کردند. این چهره واقعی سازمان مجاهدین است…

ما از اوورسورواز بر می گردیم، چه احساسی دارید؟

یکی از تظاهر کنندگان و همراهان انجمن صلح
یکی از تظاهر کنندگان و همراهان انجمن صلح


شخصا شوکه شدم چون به محض رسیدن ما خانمی که به نظر می رسید خیلی این موضوع براش مهمه به ما حمله کرد و انگار روابط خیلی شدیدی با سازمان مجاهدین داره.

همون خانمی که در اخبار شبکه سه دیدیم؟

بله، خانم مو حنایی که خیلی خشن بود. وقتی رسیدیم اونجا خیلی استقبالی نشد. یه آقایی رو دیدیم که خیلی سوال می پرسید و ظاهرا از اتفاقاتی که در اورسورواز می افته خبر داشت. از شهردار پرسید چرا اینا توی پناهگاه زندگی می کنند، این موضوع به نظرش عادی نمی اومد.

شهردار رو ما فقط پنج دقیقه دیدیم که از من دو تا سوال کرد که به نظرم وابستگی سیاسی خیلی شدیدی به اینا داره. از ما پرسید آیا با رژیم ایران رابطه ای داریم در حالی که ما فقط یه تظاهرات ساده کردیم. برام خیلی عجیب بود.

بعد یه گروه آدم از اعضای مجاهدین اومدن که بهمون حمله کردند و هولمون دادن. پلاکارت ها رو ازمون قاپیدند، خیلی عصبی بودن. سرمون فریاد می زدن، بهمون می گفتن تروریست، مزدور رژیم، به دروغ می گفتن ما پول گرفتیم از رژیم ایران. ژاندارمری تا ایستگاه قطار ما رو اسکورت کرد.

چرا؟

چون اونا ما رو تعقیب می کردن. بعد یه گروه دیگه اومد توی ایستگاه اورو سورواز. ژاندارم ها گرفتنشون. وقتی سوار قطار شدیم سه نفرشون اومدن توی قطار و تا ایستگاه بعدی تعقیبمون کردن. بعد نیروهای امنیتی ترابری مداخله کردن تا ما بتونیم با امنیت از یک مسیر دیگه برگردیم.

من شوکه شدم ، انتظار نداشتم با همچین خشونتی روبرو بشوم چون تظاهرات ما خیلی آروم بود. ما هیچ رابطه سیاسی نداریم. وقتی اونا ما رو تعقیب و تهدید می کردن شوکه شدم. از مون عکس و فیلم می گرفتن و می گفتن که ما رو حتما شناسایی می کنن و یه بلایی سرمون می آرن.

پس تهدیدتون هم کردن؟

بله تهدیدمون کردن.

11 فوریه 2014

منبع؛ انجمن صلح

صفحه فیس بوک انجمن صلح  

لینک به بخش اول گزارش

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط