10.2 C
Paris
Friday, April 19, 2024

فراخوان برای اجرای طرح «کمیته نجات ساکنان کمپ لیبرتی»

committee_camp-liberty

فراخوان برای اجرای طرح «کمیته نجات ساکنان کمپ لیبرتی»

هم میهنان عزیز،

در حال حاضر بیش از 3000 تن از اعضای سازمان مجاهدین در کمپ لیبرتی ساکن می باشند.این افراد از سال ها پیش در پایگاه های مختلف مجاهدین حضور داشته و با دولت ایران وعراق به مبارزه مسلحانه پرداختند.پس از سقوط صدام حسین، توسط نیروهای آمریکایی خلع سلاح گردیده و بعدها با کسب استاتوی پناهندگی، ابتدا در پادگان اشرف و سپس به کمپ لیبرتی نقل مکان نمودند.تعدادی از آنان در چند سال گذشته و با وقوع حوادث مختلف در پادگان اشرف و کمپ لیبرتی کشته و مجروح گردیدند.دولت نوری المالکی اعلام نموده است که آنها باید هر چه زودتر عراق را ترک کنند.سازمان ملل برای خروج آنان از عراق تلاش می نماید. اما تا کنون کمی بیش از 300 نفر توانسته اند به آلبانی و آلمان اعزام شوند.

اختلاف نظر سازمان مجاهدین در چند سال گذشته با نهاد های بین المللی و دولت عراق، درباره نحوه انتقال و عدم وجود کشورهای پذیرنده ، جان این افراد را در معرض خطرات بسیاری قرار داده است.

با اتکا به تجارب سال های گذشته و آگاهی به قوانین بین المللی پناهندگی، برآن شدیم تا با جمعی از دست اندرکاران و اعضای جداشده از مجاهدین ، یک طرح جامع و پیشنهادی برای نجات جان این افراد از کمپ لیبرتی ارائه دهیم.

ما معتقدیم و متعهد می شویم، با استفاده از روش های قانونی و با امکانات پناهندگی سازمان ملل متحد و مساعدت انسانی برخی کشورها، مشکلی که به نظر لاینحل می آید را در زمان بسیار کوتاهی حل نموده و جان افراد ساکن در کمپ لیبرتی را نجات داد.

ما با انتقاد جدی به طرفین درگیر در رابطه با ساکنان کمپ لیبرتی معتقدیم، با وجود اختلاف نظرو تفاوت دیدگاه ها می توان افراد و گروه های فعال در این رابطه را متشکل نموده و یک کمپین بین المللی برای نجات ساکنان کمپ لیبرتی تشکیل داد.

معتقدیم مبنای فکری قابل قبول برای شروع کار یک کمیته بین المللی در رابطه با نجات ساکنان کمپ لیبرتی فراهم آمده و اولین شرط عملی شدن آن، کنار کشیدن رسمی رهبران سازمان مجاهدین از موضوع مورد ذکر و انحلال تشکیلات مجاهدین در عراق می باشد.

از افراد،خانواده ها،شخصیت ها و گروه های فعال حقوق بشر برای تشکیل «کمیته نجات ساکنان کمپ لیبرتی» دعوت بعمل می آید تا فارغ از تعلقات گروهی یا سیاسی، برای انجام وظیفه انسانی در قبال نجات ساکنان کمپ لیبرتی فعالیت نمایند.

اعضای آتی،فعال و تصمیم گیرنده «کمیته نجات ساکنان کمپ لیبرتی» فقط به افراد اختصاص دارد.هیچ یک از سازمان های سیاسی نمی توانند عضو شوند.هر عضو یک رای داشته ، در سازماندهی و تشکیل کمیسیون ها (گروه های کار) صاحب نظر و حق رای می باشد.کمیسیون ها با حق رای افراد تشکیل گردیده ، فعالیت های خود را در مشارکت با سایر کمیسیون ها انجام می دهند.کمیسیون مدیریت بر فعالیت سایر کمیسیون ها نظارت خواهد نمود.

«کمیته نجات ساکنان کمپ لیبرتی» از افرادی تشکیل می گردد که در کمیسیون ها سازماندهی شده اند.ریاست هر کمیسیون دوره ای بوده و برای شروع  در اولین دوره با رای افراد همان کمیسیون انتخاب و اعلام خواهد شد.

هر کمیسیون دارای حق جلسه مستقل بوده و جلسات کل کمیسیون ها در قالب «کمیته نجات ساکنان کمپ لیبرتی» با رای اکثریت مدیران برگزار خواهد گردید.

اصول اولیه تشکیل «کمیته نجات ساکنان کمپ لیبرتی»:

1.رهبران سازمان مجاهدین( مسعود و مریم رجوی) ضمن اعلام رسمی انحلال تشکیلات سازمان در عراق به صورت کتبی(و اعلام رسمی به سازمان ملل،وزارت امورخارجه آمریکا،وزارت امورخارجه فرانسه و دولت عراق و انعکاس آن در نشریات و تلویزیون)، از خود در قبال ساکنان کمپ لیبرتی سلب مسئولیت نموده و «کمیته نجات ساکنان کمپ لیبرتی» را به رسمیت بشناسد.نماینده تام الاختیار سازمان مجاهدین در اولین گردهم آیی کمیته شرکت یافته،سند کتبی رهبران مجاهدین را تحویل کمیته داده و قرار داد ذکر شده را امضا می نماید.

2. «کمیته نجات ساکنان کمپ لیبرتی» اولین گردهم آیی خود را به منظور اعلام موجودیت،سازماندهی وتدوین طرح جامع در پاریس برگزار نموده ، زیر کمیته ها (کمیسیون) های کار،استراتژی،قوانین، حیطه وظائف ومسئولیت آنان را مشخص می نماید.این کمیسیون ها عبارتند از؛

الف.کمیسیون مدیریت، برای هماهنگی کمیسیون ها،برگزاری جلسات،ارتباطات،دبیرخانه،اطلاعیه ها،سایت و تبلیغات.این کمیسیون در دفتر مرکزی «کمیته نجات ساکنان کمپ لیبرتی» واقع در پاریس فعال خواهد شد.

ب.کمیسیون حقوق بشر متشکل از حقوقدانان، برای بررسی ،تدوین ، رایزنی با سازمان ملل و نهاد های بین المللی حقوق بشر.

ج.کمیسیون بین الملل،برای مذاکره با کشورها،دولت عراق و نهاد های بین المللی برای نجات ساکنان کمپ لیبرتی.

د.کمیسیون ناظر بر انتقال،این کمیسیون بر خروج تصویب شده ساکنان لیبرتی از عراق فعالیت خواهد داشت.این کمیسیون در جنب کمپ لیبرتی مستقر شده و ناظر بر امور تعیین شده خواهد بود.

ﻫ.کمیسیون مالی، برای جمع آوری کمک های مالی و رفع نیازمندی فعالیت سایر کمیسیون ها.

و.یک سایت اینترنتی با حداقل 4 زبان (فارسی،عربی،انگلیسی،فرانسه) به «کمیته نجات ساکنان کمپ لیبرتی» اختصاص یافته و توسط «کمیسیون مدیریت» اداره می شود.تمامی فعالیت های «کمیته نجات ساکنان کمپ لیبرتی» از این سایت منعکس خواهد گردید.

3.شروع فعالیت بین المللی «کمیته نجات ساکنان کمپ لیبرتی»، طبق نقشه راه تصویب شده در گردهم آیی.

*در اولین گردهم آیی که ممکن است بین یک تا چند روز طول بکشد،سازمان کار،کمیسیون های لازم و استراتژی فعالیت های «کمیته نجات ساکنان کمپ لیبرتی»، تدوین و تصویب خواهد شد.

«کمیته نجات ساکنان کمپ لیبرتی» متشکل از اعضای داوطلب خواهد بود.اعضای داوطلب برای «کمیته نجات ساکنان کمپ لیبرتی» می توانند با ارسال یک ایمیل به آدرس aria.info@yahoo.com (و ذکر؛ نام و نام خانوادگی ،شماره تلفن، داوطلب عضویت و فعالیت هستم ) ثبت نام نمایند.اگر آمار ثبت نام کنندگان مینیمم 30 عضو باشد، موجودیت «کمیته نجات ساکنان کمپ لیبرتی» را رسمی نموده، اولین جلسه برای برگزاری انتخابات و اعلام کمیسیون ها اعلام خواهد گردید.

از آنجا که مبتکر این طرح «گروه آریا ایران» می باشد،هماهنگی برای برگزاری اولین جلسه توسط این گروه انجام خواهد شد. «گروه آریا ایران» پس از برگزاری اولین جلسه، مسئولیت خود را به کمیسیون ها واگذار نموده و هر یک از اعضای این گروه در کمیسیون ها ثبت نام خواهند نمود.

زمان عمل فرا رسیده است.از همه شخصیت ها،فعالان حقوق بشر، دلسوزان،منتقدان،خانواده ها و افراد جداشده، دعوت می شود، برای تشکیل «کمیته نجات ساکنان کمپ لیبرتی» گام عملی برداشته ، برای عضویت ، فعالیت داوطلبانه و افتخاری ثبت نام نمایند.

محمد علوی،امیر حسین پناهی،جواد فیروزمند،نیما

30 دسامبر 2013

آریا ایران

***

فراخوان برای اجرای طرح؛ «کمیته نجات ساکنان کمپ لیبرتی»
رجوی ها قصد آزادی و نجات جان ساکنان «کمپ لیبرتی» را ندارند.
برای رهایی ساکنان کمپ لیبرتی، از راه حل بین الملی «کمیته نجات ساکنان کمپ لیبرتی» حمایت کنید!
مسعود و مریم رجوی ضمن اعلام رسمی انحلال تشکیلات سازمان در عراق، از خود در قبال ساکنان کمپ لیبرتی سلب مسئولیت نموده و «کمیته نجات ساکنان کمپ لیبرتی» را به رسمیت بشناسد!

freedom-committee-camp_liberty-iraq20141

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط