10.6 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

۲ کشته در نشست زمین میدان قیام تهران

خبرگزاری‌های ایران گزارش دادند که ساعت ۱۱ صبح روز دوشنبه، ۱۹ مهرماه، بخشی از سطح معبر میدان «قیام» تهران ریزش کرده و منجر به مدفون شدن یک کارگر افغان شد.
محل دقیق این ریزش ضلع شرقی میدان «قیام» گزارش شده است.
جلال ملکی٬ سخنگوی سازمان ‌آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، روز سه‌شنبه، ۲۰ مهرماه، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس از مرگ دو نفر در جریان این حادثه خبر داد.
آقای ملکی کشته‌شدگان این حادثه را یک کارگر افغان ۲۱ ساله‌ که به نام وی اشاره‌ای نشده و مهدی حاجی‌پور٬ آتش‌نشان ۳۴ ساله، اعلام کرد.
وی گفت که زمانی که مهدی حاجی‌پور برای نجات کارگر مدفون شده به داخل چاه رفت٬ ریزش دوباره‌ای رخ داده که منجر به محبوس شدن هر دو نفر شد.
آقای ملکی اضافه کرد: «آتش‌نشانان بلافاصله پیکر بی‌جان همکار خود را خارج و تحویل عوامل اورژانس دادند٬ اما به دلیل شدت جراحات وارده این آتش‌نشان» جان خود را از دست داد.
سخنگوی سازمان ‌آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران همچنین جان باختن کارگر ۲۱ ساله افغان در این حادثه را تائید کرد.
سعید شریف‌زاده٬ مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، در مورد علت وقوع این حادثه گفت که ماموران این سازمان در پی «ایمن‌سازی» و «شناسایی» علت تغییرات رویت شده در سطح معبر میدان قیام بودند که این حادثه رخ داد.
به گفته آقای شریف‌زاده، این تغییرات در تاریخ ۱۷ مهرماه رویت شده بود و ماموران آتش‌نشانی مشغول «جستجوی علت تغییرات قابل مشاهده در سطح» بودند که در حین عملیات شناسایی٬ «حفره دیگری ناشی از آب‌شستگی» ایجاد شد و یک کارگر به داخل آن سقوط کرد.
این مقام مسئول در همان روز نیز اعلام کرده بود که «هیچ اتفاقی نیفتاده و محل [میدان قیام] کاملاً ایمن‌سازی شده است.»
احمد صادقی٬ رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، هم روز ۱۷ مهرماه اعلام کرده بود که «نیروهای ایمنی در محل حادثه حضور دارند تا در صورت بروز فرونشست یا فروریزش، از آسیب و تلفات احتمالی جلوگیری کنند.»
در ساعات اولیه انتشار خبر رویت تغییرات در سطخ معبر میدان «قیام» برخی رسانه‌ها از ریزش تونل مترو در این محل خبر داده بودند، اما این خبر از سوی مقام‌های شهری تکذیب شد.
سعید شریف‌زاده در همین زمینه گفت که این حادثه «ارتباطی با تونل مترو» ندارد و «هیچ گونه عملیات عمرانی [مترو] در این محدوده انجام نشده است.»
اقبال شاکری٬ رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران، هم «شکستگی لوله آب» را علت وقوع این حادثه اعلام کرده و گفت که «ریزش در میدان قیام در شورای شهر بررسی می‌شود.»
آقای شاکری روز سه‌شنبه، ۲۰ مهرماه، نیز به خبرگزاری فارس گفت که «سطح شهر تهران در هر نقطه به دلیل اتفاق‌هایی که زیر سطح زمین می‌افتد آماده فرونشست است.»
این عضو شورای شهر تهران افزود: «وجود قنوات، چاه‌ها و مقاره‌های متعدد که از سال‌های قبل در تهران شکل گرفته است موجب فرونشست‌های نقطه‌ای شده است.»
شهر تهران در ماه‌های اخیر شاهد وقوع نشست زمین و ریزش تونل‌های مربوط به مترو بوده و در جریان این حوادث چندین نفر تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط