11.8 C
Paris
Friday, April 19, 2024

یک مرد مسلح ۴ نفر را در کالیفرنیا کشت

بنابه گزارش رسانه های خبری از آمریکا، یک مرد مسلح در شمال ایالت کالیفرنیا، دو تن از همسایگان خود را کشت و سپس دست به تیراندازی‌های بی‌هدفی در نقاط مختلف از جمله یک مدرسه زد. در ادامه این تیراندازی‌ها دو نفر دیگر کشته و ۱۰ نفر زخمی شدند. پلیس در نهایت مهاجم را از پا درآورد.

پلیس شهرستان ته‌ها‌ما می‌گوید دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهند مهاجم قصد ورود به یک دبستان را در نزدیکی محل سکونتش داشته، اما نگهبانان مدرسه که ظاهرا متوجه شرایط شده‌اند ورودی‌ها را بسته و جلوی او را گرفته‌اند.

فیل جانستون، معاون کلانتری ته‌ها‌ما به خبرنگاران گفته‌است، مرد مهاجم شـش دقیق به دبستان شلیک کرده‌است و سپس از محل گریخته و به جاهای دیگری رفته‌است. به گفته این مقام پلیس محلی، یکی از دانش‌آموزان زخمی شده، اما احتمالا خطر جدی زندگی‌اش را تهدید نمی‌کند.

مهاجم در مجموع ۴۵ دقیقه مشغول تیراندازی به مردم در نقاط مختلف بود، تا در نهایت نیروهای پلیس به خودروی دزدیده‌شده توسط او کوبیده و این فرد را با شلیک گلوله از پا درآورده‌اند.

در میان زخمی‌شدگان این واقعه، دست‌کم یک نفر در وضع جسمانی وخیمی قرار دارد.

هویت فرد مهاجم هنوز مشخص نشده‌است. اما فیل جانستون گفته او در ژانویه گذشته به انجام حمله متهم شده بود. دادستان منطقه گفته‌است در ژانویه گذشته فردی به نام کوین نیل را متهم کرده بود.

مادر کوین نیل به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته فرزندش با همسایگان اختلافی طولانی داشته چراکه فکر می‌کرد آن‌ها مت‌امفتامین تولید می‌کنند.

تازه‌ترین نمونه از تیراندازی به مردم در آمریکا ۱۰ روز پس از آن صورت می‌گیرد که حمله و تیراندازی در کلیسای یک شهر کوچک در تگزاس ۲۶ کشته برجای گذاشت. نیمی از افرادی که در کلیسا بودند، جان خود را از دست دادند و سن جان‌باختگان نیز بین پنج تا ۷۲ سال بود. چند روز پیش از نیز آن یک فرد مسلح در کلرادو سه نفر را کشته بود.

در مهر ماه گذشته نیز فردی به‌نام استیون پداک، با محموله‌ای از سلاح‌های خودکار و نیمه‌خودکار و فشنگ از بالای یک هتل در لاس‌وگاس، هزاران نفر از مردمی که در یک کنسرت جمع شده بودند را به گلوله بست و جان ۵۸ نفر را گرفت. حمله پداک، مرگبارترین از این دست در تاریخ معاصر آمریکا است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط