10.2 C
Paris
Friday, March 29, 2024

یک سیاستمدار سوئدی مورد تجاوز قرار گرفت

یک سیاستمدار سوئدی در صفحه فیسبوک خود نوشته که یک مهاجم مسلح به چاقو به دلیل تمایلات سیاسی‌اش به او تجاوز کرده است.
پاتریک لیلژگلود از چهره‌های فعال حزب چپ در شهر فالون است.
او در جلسه شورای شهر هم در روز پنجشنبه در مورد حمله به خود سخن گفت.
او گفت: “به طرزی بیرحمانه مورد آزار و تجاوز قرار گرفتم، به این بهانه که یک چپی […] هستم و ماها از اینکه به ما تجاوز شود خوشمان می‌آید و در نهایت این که من خائن هستم.”
پلیس تایید کرده که در حال انجام تحقیق در مورد این موضوع است. یک شبکه تلویزیون ملی سوئد گفته است که تاکنون هیچ بازداشتی صورت نگرفته و پزشکی قانونی سوئد گفته است قضیه را بررسی می کند.
آقای لیلژگلود گفت که این حمله اواخر ماه ژوئیه اتفاق افتاده بود.
او گفت که ترجیح می داد آنچه را اتفاق افتاده با خود به گور ببرد و به جز خود او کسی نداند، اما احساس کرد که وظیفه دارد آن را آشکار کند، زیرا انگیزه حمله سیاسی بود.
او نوشته است: “به این دلیل این کار را کردم که عمیقا معتقد هستم دموکراسی جزء لاینفک جامعه ماست و احساس می کردم باید بگویم.”
او گفت که از فعالیت‌هایش دست نخواهد کشید، بلکه پس از آنچه اتفاق افتاده، بیشتر فعالیت خواهد کرد.
او نوشته است: “هیچ چیز مهمتر از دموکراسی نیست، مردم هر روز برای حق داشتن دموکراسی جان خود را فدا می کنند. برای این حق که توسط والدین ما به ارث رسیده است، باید به مبارزه ادامه دهیم.”
استفان دنگارت، سخنگوی پلیس، به خبرگزاری تی تی گفت که صحنه حمله مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن برای بررسی ارسال شده است.
او گفت: “اگر معلوم شود انگیزه حمله، گرایش سیاسی اوست مشخص خواهد بود که این جرم بر پایه تنفر است.”
طرفداران او در واکنش به نوشته این سیاستمدار از شجاعت او ستایش کرده اند. یکی از آن ها نوشته است: “برای توانایی و شجاعت شما و مبارزه برای دموکراسی احترام قایل هستم. ما از مبارزه شما برای دموکراسی حمایت می کنیم.”
یکی دیگر از کاربران فیسبوک نوشته است: “من از این که با شما در حزبتان باشم افتخار می کنم و از این که چنین رنجی را متحمل شده اید بسیار متاسفم. شجاعت و نیرومندی شما فوق العاده الهام بخش است”.
حزب چپ سوئد ششمین حزب بزرگ این کشور است و خود را سوسیالیست و طرفدار فمینیسم می نامد. تمرکز اصلی آن بر ایجاد اشتغال، خدمات رفاهی و برابری جنسیتی است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط