8 C
Paris
Wednesday, April 24, 2024

یک سوءقصد تروریستی در شهرهای بزرگ فرانسه خنثی شد

بنابه گزارش خبرگزاری فرانسه، برنارد کازنوو وزیر کشور فرانسه، گفته است که در نتیجۀ یک رشته عملیات ضدتروریستی که شنبه شب گذشته در شهرهای استراسبورگ و مارسی صورت گرفت هفت تروریست که در پی عمل تروریستی بودند دستگیر شدند و به این شکل از وقوع یک سوءقصد تروریستی جلوگیری شد.

برنارد کازنوو افزوده است که دستگیرشدگان بین ۲۹ تا ۳۷ سال سن دارند و ملیّت هایشان فرانسوی، افغان و مراکشی است. شش تن از دستگیرشدگان در نزد سرویس های اطلاعاتی فرانسه ناشناخته بوده اند و اطلاعات مربوط به فرد مراکشی دستگیر شده توسط یک کشور دوست در اختیار سرویس های اطلاعاتی فرانسه گذاشته شده است.

شهردار سوسیالیست استراسبورگ به نقل از وزیر کشور فرانسه گفته است که هدف سوءقصدکنندگان نه استراسبورگ، بلکه پاریس بوده است. شهردار استراسبورگ تصریح کرده است که یکی از دستگیرشدگان کارمند شهرداری استراسبورگ در امور مدارس بوده و همین نگرانی او را دوچندان کرده است.

آقای کازنوو درباره هدف احتمالی این “حمله تروریستی” توضیحی نداد اما یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای کریسمس در جهان قرار است روز جمعه آینده شروع به کار کند.
از ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون بیش از چهارصد نفر در جریان عملیات ضد تروریستی در فرانسه دستگیر شده‌اند.
حدود یک سال پیش حمله هماهنگ افراد مسلح به چند نقطه در پاریس ۱۳۰ کشته به جا گذاشت. گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) مسئولیت آن حملات را پذیرفت.
در نیمه ماه ژوئیه ۲۰۱۶ و در جریان جشن‌های روز ملی فرانسه هم حمله‌ای دیگر در شهر ساحلی نیس در جنوب فرانسه بیش از ۸۰ کشته به جا گذاشت.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط