8 C
Paris
Friday, April 19, 2024

یک سلفی الجزیری عامل حمله ناکام شانزه الیزه

خبرگزاری فرانسه از منابع قضایی این کشور گزارش کرده است که حمله ناکام تروریستی روز دوشنبه در خیابان شانزه الیزه پاریس توسط یک اسلام گرای رادیکال انجام شده که قبلا نزد پلیس شناخته شده بوده و اسمش در فهرست ” اس” افراد تحت نظر پلیس قرار داشته است. این فرد که آدم الجزیری نام داشت که در حمله با خودرو شخصی به یک خودرو پلیس کشته شد.

منابع نزدیک به پرونده این حمله، روز سه شنبه ۲۰ ژوئن اعلام کردند که چهار عضو خانواده آدم الجزیری بازداشت شده اند و تحت نظارت قرار گرفته اند. پلیس، همسر سابق، برادر، همسر برادر و بعدتر پدر این فرد را روز دوشنبه بعد از بازرسی منزل او در ” پلیسی پاته” در حومه جنوب پاریس بازداشت کردند.

پلیس ضد تروریستی فرانسه که تحقیقات در مورد حمله ناکام روز دوشنبه را به عهده دارد می گوید آدم الجزیری به یک خانواده مسلمان سلفی تعلق دارد و به وابستگی به یک «جریان اسلام گرا رادیکال » از سال ۲۰۱۵ در فهرست ” اس” قرار داشته است. در فهرست ” اس” یا امنیتی پلیس فرانسه کسانی قرار دارند که بدلیل گرایشها و تمایلات رادیکال باید تحت نظر قرار بگیرند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که ماموران تحقیق میخواهند بدانند آدم الجزیری که بدلیل گرایشهای رادیکال اسمش در فهرست اس قرار داشته چگونه توانسته مجوز رسمی داشتن اسلحه را بخاطر تیراندازی ورزشی بدست بیاورد.
گذشته از آن این موضوع نیز توجه تحقیق کنندگان را جلب کرده که چگونه آدم الجزیری توانسته است بدلیل کاری، در همین دوره به ترکیه سفر کند بدون آنکه مورد سوءظن قرار بگیرد.

در حمله ناکام روز دوشنبه، آدم الجزیری یک خود رو شخصی را به یک خودرو پلیس کوبید اما در این حادثه فقط خودرو او آتش گرفت. ماموران پلیس بعد از خاموش کردن آتش آدم الجزیری را از خودرو بیرون کردند اما بعدتر وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که او بعد از اینکه شدیدا زخمی شده بود اندکی بعد درگذشته است.

پلیس بعد از بازرسی ماشین مقتول یک کپسول گاز عادی، یک تفنگ ساخت اسرائیل، دو قبضه اسلحه دستی و مقداری زیادی مهمات بدست آورده اند.

تا کنون هیچ گروهی مسئولیت حمله ناکام دیروز در شانزه الیزه را به عهده نگرفته است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط