10.2 C
Paris
Friday, March 29, 2024

گفت و گوی هما هودفر با تلویزیون سی بی سی کانادا: بازجویان می گفتند جنازه ات را به کانادا می فرستیم

هما هودفر شهروند کانادایی ایرانی که ۱۱۲ روز در ایران بازداشت بود، در گفت و گو با تلویزیون سی بی سی کانادا گفت؛ بازجوها او را تهدید کرده بودند که جنازه اش را به کانادا خواهند فرستاد.
هما هودفر، ۶۵ ساله، در گفت و گو با تلویزیون سی بی سی درباره دوران بازداشت در ایران گفت بازجویانم به من گفتند جنازه ات را به کانادا می فرستیم.
وی افزود: من وقتی بازداشت شدم، به خودم گفتم شاید به چند سال زندان محکوم شوم، من خودم را آماده کردم. اما وقتی گفتند که شاید جنازه ام قرار باشد به کانادا فرستاده شود، من به آنها گفتم من ۶۵ سال سن دارم من به مقداری که می خواستم زندگی کردم و به اهدافی که می خواستم رسیدم.
خانم هودفر استاد بازنشسته دانشکده مردم‌شناسی دانشگاه کونکوردیا در مونتریال کانادا است. او اسفند گذشته به ایران سفر کرد اما در زمان بازگشت، در فرودگاه بازداشت شد.
هما هودفر در زمینه حقوق زنان پژوهش و تدریس می‌کرد و گفته می‌شود که برای یک تحقیق درباره نقش زنان ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی به تهران رفته بود.
مقام های ایران ابتدا ادعا کردند او به اتهام «فعالیت های ضد امنیتی» بازداشت شده است اما هفته پیش گفته شد به دلایل انسان دوستانه از جمله بیماری او را آزاد کرده اند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط