11.2 C
Paris
Thursday, April 25, 2024

گفتگوی رادیو فرانسه با دکتر منصور فرهنگ در باره سازمان مجاهدین

گفتگوی رادیو فرانسه با دکتر منصور فرهنگ در باره سازمان مجاهدین

مجاهدین خلق ایران، روز گذشته، چهارشنبه، طرح آمریکا را مبنی بر تغییر مکان اردوگاه اشرف وبردنش از نزدیکی بغداد به نواحی داخلی خاک عراق، مخالفت کردند.

مریم رجوی، رئیس شورای ملی مقاومت در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاریس گفت : تغییر مکان این اردو گاه به مناطق داخل خاک عراق سر آغاز یک فاجعه خواهد بود.
منظور او حمله تازه ای بود که در روز 8 آوریل به این اردوگاه که در آن 3400 نفر سکنی دارند انجام گرفت و 36 کشته و 300 زخمی به بار آورد.

از آن زمان تاکنون وضعیت ساکنان این اردوگاه باعث نگرانی‌هایی در میان گروه‌های حقوق بشری شده است.

در بیانیه پایانی این کنفرانس مطبوعاتی که در آن از جمله “هوارد دین” رئیس حزب دمکرات آمریکا شرکت داشت، مریم رجوی گفت اردوگاه اشرف نیز شامل همان قوانین اشغال عراق می شود و از این رو حفظ امنیت آن از مسئولیت های آمریکا ست. او همچنین یاد آوری کرد که مجاهدین خلق پیش تر خواستار تغییر مکان این اردوگاه به کشورهای دیگر شده بودند ومادام که این کار انجام نگرفته حفظ امنیت آنها با سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا خواهد بود.

دبیر کل سازمان ملل هم روز سه‌شنبه از تمامی کشورهای عضو سازمان ملل درخواست کرد تا تلاش‌هایشان برای برطرف کردن مشکلات ساکنان اردوگاه اشرف را افزایش داده و این مسئله را به نحوی مطلوب حل کنند.

سازمان عفو بین‌الملل هفته گذشته از عراق خواست به «آزار و اذیت» ساکنان اردوگاه اشرف پایان دهد. این سازمان همچنین بر این تأکید کرد که ساکنان اشرف قادر به خرید نیاز‌های ابتدایی دارویی خود نیستند و اجازه ندارند برای مداوا از اردوگاه خارج شوند.

حامد البیاتی، سفیر عراق در سازمان ملل، روز سه‌شنبه در این ارتباط گفت: کشورش به نمایندگان سازمان ملل و نیروهای آمریکایی اجازه داده برای تحویل غذا و دارو وارد اردوگاه شوند.

حامد البیاتی در عین حال بر این تأکید کرد که سازمان مجاهدین خلق اردوگاه اشرف را یک سرزمین آزاد، مقدس و متعلق به خود می‌دانند و حاضر به ترک آن نیستند. مسئله ای که به حق حاکمیت عراق لطمه وارد می‌کند

در باره این موضوع گفتگویی انجام داده ایم با منصور فرهنگ پژوهشگر و استاد علوم سیاسی دانشگاه نیویورک.از وی میپرسیم که واقعاً چه مشکلی بر سر راه انتقال اعضای اردوگاه اشرف به کشورهای ثالث وجود دارد؟

منصور فرهنگ اظهار میدارد که جمهوری اسلامی، دست راستی های افراطی آمریکا، اسرائیل و رهبران سازمان مجاهدین خلق این 3400 تن انسان را به گروگان گرفته و برای مقاصد سیاسی خود از آنان استفاده ابزاری و یک بر خورد غیر انسانی می کنند.

وی می گوید که سازمان ملل متحد و کمیساریای عالی پناهندگان خواستار برخورد انسانی و با یکایک این افراد هستند و تلاش می کنند تا نسبت به مقدمات پناهندگی آنان در کشور های مختلف اقدام نمایند. اما این امر مورد تأیید رهبران سازمان مجاهدین خلق نیست .رهبران این سازمان در صدد تجمع این افراد در گروهای تحت نظر خود هستند. در واقع رهبران سازمان به اعضای اردوگاه اشرف نگاهی ابزاری دارند و اطاعت بدون چون و چرای آنان را ضمانتی برای ادامه موجودیت خود میدانند…

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط