11.2 C
Paris
Friday, April 26, 2024

گزارشی از ازدواج کودکان پناهجو در آلمان

تا کنون مشخصات حدود ۱۵۰۰ کودک و نوجوان که ازدواج کرده‌اند، ثبت شده است. در مرکز ثبت اتباع خارجی در آلمان حتی ۳۶۱ مورد ازدواج کودک زیر ۱۴ سال شناسایی شده است.
وزارت کشور آلمان در پاسخ به درخواست حزب ‌سبز‌ها اعلام کرد که اکثر کودکانی که زیر سن قانونی ازدواج کرده‌اند را با جمعیتی بیش از هزار نفر دختران تشکیل می‌دهند. اجازه ازدواج این کودکان خارج از مرزهای آلمان داده شده است.

child-not-bride2
شمار بالای ازدواج زیر سن قانونی یکی از پیامدهای موج اخیر مهاجرت است. مسئولین معتقدند که رقم حقیقی این موارد بسیار بیشتر از آمار رسمی است.
بر اساس داده‌های وزارت کشور آلمان بخش بزرگی از کودکان ازدواج‌کرده از کشور سوریه وارد آلمان شده‌اند. در میان موارد ثبت‌شده بیش از ۶۰۰ کودک سوری به چشم می‌خورند. باقی این کودکان به ترتیب از کشورهای افغانستان (۱۵۷ مورد)، عراق (۱۰۰ مورد)، بلغارستان (۶۵ مورد)، لهستان (۴۱ مورد)، رومانی (۳۳ مورد) و یونان (۳۲ مورد) هستند. ۹۹۴ نوجوان که به عنوان افراد متاهل ثبت شده‌اند بین ۱۶ تا ۱۸ سال سن دارند. از این تعداد ۲۶ مورد اجازه اقامت دائم و ۵۱۶ تنها اجازه اقامت موقت در آلمان را دارند.
موارد استثنا
در آلمان افراد ابتدا پس از رسیدن به سن قانونی یعنی ۱۸ سال اجازه ازدواج دارند. ازدواج نوجوانان بالای ۱۶ سال تنها در صورت رضایت والدین با ازدواج و تنها با فردی بالای ۱۸ سال ممکن است. ازدواج زوج‌هایی که در آن‌ها یکی از دو طرف زیر ۱۴ سال باشد در آلمان تاکنون به رسمیت شناخته نمی‌‌شود. در مورد زوج‌های بین ۱۴ تا ۱۸ سال دادگاه هر مورد را جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهد.
دادگاه عالی ایالتی بامبرگ اما در ماه مه ۲۰۱۶ ازدواج یک دختر سوری ۱۴ ساله با پسرعمویش را به رسمیت شناخت. در پی این رویداد بحث درباره پذیرش ازدواج کودکان در آلمان و ضدیت آن با حقوق پایه‌ای شهروندان بالا گرفته است.

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط