12.1 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

کودک آزاری و رسوایی سواستفاده جنسی در باشگاههای فوتبال انگلستان

بنابه گزارش رسانه های انگلستان، صدها کودک در باشگاه های فوتبال انگلستان مورد سو استفاده جنسی قرار گرفته اند. یک بازیکن قدیمی لیگ نوجوانان انگلستان گفته است که این تنها نوک کوه یخ است.
رسوایی سواستفاده جنسی از فوتبالیست ها در سنین کودکی توسط تمرین دهندگان تیم های فوتبال در انگلستان ابعاد تازه تری گرفته است. طی روزهای گذشته و پس از افشای این جریان توسط اندی وودوارد، فوتبالیست های دیگری نیز به وی پیوسته اند و از آزارهای جنسی توسط مربیان در سنین کودکی در باشگاههای فوتبال انگلستان سخن گفته اند.

فدراسیون فوتبال انگلستان در همین رابطه تحقیقاتی را برای جمع آوری اطلاعات آغاز کرده است و به نوشتۀ ساندی تایمز، چند نفر نیز در دستگیر شده اند.

جیسون دانفور، بازیکن قدیمی لیگ نوجوانان این کشور می گوید: «فکر می کنم صد نفری شامل این آزارها بشوند اگر تعداد انها به هزار نرسد. می توانم بگویم که این تنها نوک کوه یخی است و نیاز داریم که افراد بیشتری به حرف بیایند. مردم باید در مورد اتفاقی که افتاده بیشتر بدانند. توطئه ای هم در میان بود و باشگاههای فوتبال این موضوع را از دنیای فوتبال مخفی کردند، این راز کوچک آنها بود. حالا افشا شده است که در بخش شمال غربی انگلستان کودک آزاری جنسی در باشگاههای فوتبال وجود داشته است.»

دیوید وایت، بازیکن سابق منچستر در فاصلۀ سالهای ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۸ همچنین به رسانه های این کشور گفته است که هنگامی که ۱۲ سال داشته مورد تجاوز بری برنل، مربی سابق این باشگاه و باشگاه کرو الکساندار قرار گرفته است. بری برنل در سال ۱۹۹۸ به اتهام تجاوز و تعرض به ۹ سال زندان محکوم شد. در سال ۲۰۱۵ نیز یک دادگاه انگلیسی بری بونل را به چهار مورد تعرض به پسرها گناهکار شناخته است.

به گفتۀ رئیس اتحادیۀ فوتبالیست های حرفه ای انگلستان، پس از افشای این کودک آزاری ها در لیگ نوجوانان، دهها بازیکن با این اتحادیه تماس گرفته و خود را قربانی این رفتار مربیان و اداره کنندگان باشگاهها معرفی کرده اند.

سازمان محافظت از کودکان نیز در ادامۀ این تحقیقات شمارۀ تماسی را معرفی کرده و از فوتبالیست ها خواسته است گزارشات خود در مورد سواستفاده جنسی از کودکان در لیگ نوجوانان را در تماس با این شماره تلفن به بازجویان و کارشناسان اطلاع بدهند. به گزارش این سازمان، تنها در فاصلۀ دو ساعت پس از اعلام این شمارۀ تلفن، بیش از پنجاه تماس از سوی کسانیکه مورد آزار قرار گرفته اند صورت گرفته و پلیس نیز در جریان این کودک آزاری ها قرار گرفته است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط