8.8 C
Paris
Saturday, April 20, 2024

کودکان آلمانی در زیر خط فقر

نتایج یک پژوهش تازه نشان می دهد که بیش از دو میلیون کودک در آلمان در خانواده هایی زندگی می کنند که برای ادامه حیات نیازمند کمک های دولتی هستند. با توجه به استانداردهای زندگی در آلمان، این خانواده ها در زیر خط فقر نسبی قرار دارند.
پژوهش تازه بنیاد برتلزمن آلمان نشان می دهد که 36 درصد از 2 میلیون کودک نیازمند کمک های دولتی، به خانواده هائی با بیش از سه فرزند تعلق دارند. بخش بزرگ دیگری از کودکان فقیر نیز، بچه هائی هستند که به وسیله یکی از والدین اداره می شوند.
در زمینه فقرکودکان، برلین پایتخت آلمان رکورد شکسته است. در این شهر یک سوم افراد زیر 18 ساله در خانواده های دریافت کننده کمک های اجتماعی زندگی می کنند.
در میان 16 ایالت فدرال، ایالت پرجمعیت نوردراین وستفالن با بیش از نیم میلیون کودک فقیر در صدر جدول قرار گرفته است.
میزان فقر کودکان در ایالت های شرقی آلمان بسیار بیش از ایالت های غربی است. ایالت های شرقی تا پیش از فروریختن دیوار برلین در سال 1989 جزو خاک آلمان دموکراتیک بودند. در این ایالات هنوز بیش از 21 درصد کودکان زیر خط فقر نسبی قرار دارند. این رقم تا چهار سال پیش 24 درصد بود.
لازم به ذکر است که آلمان در سال های اخیر قهرمان صادرات جهان بوده است. حجم صادرات این کشور در سال 2015 نزدیک به هزار و دویست میلیارد یورو بود.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط