15.6 C
Paris
Friday, March 29, 2024

کند شدن روند رسیدگی به امور پناهجویان در آلمان

روزنامه آلمانی “نورنبرگر ناخریشتن” اعلام کرده است که اداره فدرال آلمان در امور مهاجرت و پناهندگی (Bundesamt für Migration und Flüchtlinge) در ابتدای سال جاری میلادی (۲۰۱۷) ماهانه به ۵۰ هزار پرونده پناهندگی رسیدگی می‌کرد.
این روزنامه در ادامه نوشته است که به تدریج بررسی به این پرونده‌ها به ۱۵ تا ۱۸ هزار مورد کاهش یافت. زمان رسیدگی به پرونده‌ها نیز که در ابتدای سال ۲۰۱۷ حدود ۱۰ روز تا دو ماه پس از ورود پناهجویان انجام می‌شد، اکنون به روشنی افزایش یافته است.
پایان قراردادهای محدود کارمندان
“نورنبرگر ناخریشتن” در ادامه با تکیه بر دستورالعملی داخلی در اداره فدرال آلمان در امور مهاجرت و پناهندگی که در روزهای میانی ماه اکتبر صادر شده نوشته است که قرار بود تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۱۷) رسیدگی به ۴۴ هزار پرونده پناهجویان به پایان برسد.
این در حالی است که پرونده‌های قدیمی پناهجویان یک ماه قبل از این تاریخ، در سپتامبر ۲۰۱۷ حدود ۵۲ هزار مورد بود؛ پرونده‌هایی که بعضی از آنها هنوز مربوط به سال ۲۰۱۵ بودند. البته به این پرونده‌ها باید ۴۸ هزار پرونده جدید پناهجویی را نیز افزود.
در ابتدا قرار بود اداره مهاجرت و پناهندگی آلمان رسیدگی به کلیه پرونده‌های پناهجویان سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) را تا ماه مه سال ۲۰۱۷ به پایان رساند.
روزنامه “نورنبرگر ناخریشتن” بر این نظر است که کاهش رسیدگی به پرونده‌های پناهجویان رابطه‌ای مستقیم دارد با کاهش پرسنل اداره مهاجرت و پناهندگی. در این اداره در ابتدا تا ۱۰ هزار نفر کار می کردند و به بررسی پرونده‌های پناهجویان می پرداختند.
شمار پرسنل اداره مهاجرت و پناهندگی اما در ماه سپتامبر تا هفت هزار و ۸۰۰ نفر کاهش یافت، زیرا حدود نیمی از کارمندان این اداره قراردادی بودند و با پایان مدت قرارداد، به کارشان پایان داده شد.
کندی در دوره‌های آمادگی پناهجویان برای شناخت جامعه آلمان نیز به شدت محسوس است. شمار شرکت‌کنندگان در چنین دوره‌هایی در ماه سپتامبر سال جاری میلادی (۲۰۱۷) با ۲۸ هزار نفر، تنها نیمی از ظرفیتی است که در ابتدا برای این دوره‌ها در نظر گرفته شده بود.
کندی کار این دوره‌ها که برای شناخت جامعه آلمان و زبان آلمانی در نظر گرفته شده، در حالی است که زمان انتظار برای شرکت در این دوره‌ها به تدریج بسیار طولانی می‌شود. در حال حاضر از زمانی که پناهجو اجازه شرکت در این دوره‌ها را پیدا می‌کند تا زمانی که مکانی در این کلاس‌ها بیابد حدود شش ماه می‌گذرد.
نتیجه دوره‌ها نیز چندان برجسته نبوده است. در ماه سپتامبر سال جاری میلادی تنها سه هزار پناهجو موفق شدند کلاس‌های زبان آلمانی را با مدرک ب –۱ به پایان رسانند.
بسیاری از شرکت کنندگان در این دوره‌های آمادگی بدون نتیجه به کار خود پایان داده بودند و برمبنای همین آمار ۹ هزار پناهجو نیز ۹ ماه است این کلاس‌ها را ترک کرده و حاضر نشده‌اند آن را به پایان برسانند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط