10.2 C
Paris
Friday, March 29, 2024

کشف جسد بی‌سر روزنامه‌نگار سوئدی در دانمارک

پلیس دانمارک می‌گوید جسد بی‌سر پیدا شده در ساحل این کشور متعلق به کیم وال، روزنامه‌نگار ناپدید شده سوئدی است.
پلیس کپنهاگ، پایتخت دانمارک گفته است دی‌ان‌ای این تنه بی‌سر با کیم وال یکی بوده است.
کیم وال آخرین بار دهم اوت در حالی که با پیتر مدسن، مخترع دانمارکی سوار زیردریایی او شد، دیده شده است.
ساعاتی پس از آن که عملیات جست‌و‌جو برای خانم وال شروع شد، این زیردریایی غرق شد. آقای مدسن به قتل غیرعمد ناشی از سهل‌انگاری متهم شده است.
یک دوچرخه‌سوار این جسد بی‌سر را روز دوشنبه در ساحلی در ۳۹ کیلومتری جنوب غربی کپنهاگ پیدا کرد.
پلیس گفته است دستان و پاها و سر خانم وال عمدا قطع شده‌ است.
آقای مدسن در ابتدا گفت او را در نقطه‌ای در کپنهاگ پیاده کرده اما بعد گفت خانم وال در حادثه‌ای جانش را از دست داده و او را در دریا “دفن” کرده است.
پلیس دانمارک بر این باور است آقای مدسن زیردریایی ۴۰ تنی را عمدا غرق کرده است. آقای مدسن می‌گوید مرتکب هیچ خطایی نشده است.
بتینا هالد انگمارک، وکیل آقای مدسن گفته است موکل او به هیچ چیزی اعتراف نکرده است. او در نشستی که پشت درهای بسته برگزار شد گفت بی‌گناه است.
ینس مولر ینسن، بازپرس ارشد پرونده گفته است نمونه دی‌ان‌ای برداشته شده از برس و مسواک خانم وال در سوئد با نمونه دی‌ان‌ای جسدی که در ساحل جنوب غربی کپنهاگ در روز دوشنبه کشف شد، همخوانی دارد. او گفته است قطعات فلزی به تنه بی‌سر متصل شده بود تا از غرق شدن آن اطمینان خاطر حاصل شود.
پلیس گفته است خونی هم که در زیردریایی کشف شده، متعلق به خانم وال بوده است.
مقام‌های دانمارکی در باره دلیل مرگ هنوز توضیحی نداده‌اند اما گفته‌اند کالبدشکافی در حال انجام است و آنها هنوز به دنبال بقیه جسد این روزنامه‌نگار سوئدی هستند.
چه بر سر کیم وال آمده؟
دوست پسر کیم وال ۳۰ ساله بامداد ۱۱ اوت پس از آن که کیم وال از سفری که با پیتر مدسن با زیردریایی ناتیلوس رفته بود، به خانه برنگشت، موضوع را به پلیس خبر داد.
کیم وال، روزنامه‌نگار آزاد برای روزنامه‌های نیویورک تایمز، گاردین و ساوت چاینا مورنینگ پست نوشته بود. او در حال تحقیق در باره ناتیلوس و پیتر مدسن، مخترع این زیردریایی بود که در سال ۲۰۰۸ هزینه ساخت آن را با سرمایه‌گذاری جمعی تامین کرده بود.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط