13.3 C
Paris
Thursday, April 25, 2024

کره شمالی هدیه بزرگتری برای آمریکا دارد

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از کیم جونگ‌اون نقل کرده‌است که پیونگ‌یانگ در نظر دارد یک بسته هدیه بزرگ‌تر برای ایالات متحده بفرستد.
صبح هشتم خرداد ماه کره جنوبی و ستاد فرماندهی ایالات متحده در اقیانوس آرام، از آزمایش یک موشک بالستیک کوتاه‌برد جدید توسط کره شمالی خبر دادند. آنچه با واکنش رئیس‌جمهوری ایالات متحده روبه‌رو شد که گفته است «کره شمالی با پرتاب یک موشک بالستیک دیگر به همسایگانش از جمله چین بی‌احترامی کرده است… با این حال چین تمام تلاش خود را انجام داده است».
خبرگزاری رسمی کره شمالی که معمولا یک‌ روز پس از رخدادهایی مانند آزمایش‌های نظامی یا بازدیدهای رهبر آن کشور، گزارش‌های آن را منشر می‌کند، نـهم خرداد ماه به نقل از کیم جونگ‌اون گفته است پیونگ‌یانگ جنگ‌افزارهای قوی‌تری تولید خواهد کرد: «او [رهبر کره شمالی] ابراز اطمینان کرده‌است که [این کشور] گام قوی‌تری رو‌به‌جلو برمی‌دارد تا برای یانکی‌ها یک بسته هدیه بزرگ‌تر ارسال کند».
یانکی در اصطلاع عامیانه لقبی‌ست که هرچند معانی مختلفی دارد، اما در مورد مردم ایالات متحده به‌کار برده شده‌است.
گفته می‌شود کره شمالی در تلاش برای ساخت و آزمایش موفقیت‌آمیز موشک قاره‌پیما است.
همزمان با انتشار گزارش سه‌شنبه خبرگزاری رسمی کره شمالی، کره جنوبی اعلام کرد همراه ایالات متحده، و با حضور بمب‌افکن «بی-۱ بی لنسر» دست به یک رزمایش مشترک زده‌است. این رزمایش روز دوشنبه انجام شده‌است. کره شمالی، سئول و واشینگتن را متهم کرده‌است که در حال تمرین برای پرتاب بمب اتمی در آن کشور هستند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط