6.1 C
Paris
Thursday, April 25, 2024

کارآفرینی آلمانی برای پناهجویان سوری

دولت آلمان قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی در کشورهای همسایه‌ی سوریه بیش از ۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کند. هدف این برنامه بهبود شرایط زیستی و آموزشی پناهجویان و جنگ‌زدگان در اقامتگاه‌های این مناطق است.
وزارت همکاری و توسعه اقتصادی آلمان” اعلام کرد که در چارچوب برنامه‌ی “دستمزد در برابر کار” تصمیم دارد، چشم‌اندازهای شغلی و آموزشی بهینه‌ای برای پناهجویان در کشورهای هم‌مرز با سوریه فراهم آورد.
در پایگاه اینترنتی این وزرات‌خانه آمده است: «بسیاری از پناهجویان سوری برای دست‌یافتن به زندگی‌ای بهتر راهی اروپا می‌شوند.» طرح “دستمزد در برابر کار” قرار است امکانات آموزشی و فعالیت‌های شغلی این افراد را در محل افزایش دهد و شرایط زندگی بهتری را برای آنان مهیا سازد.
بنا به گفته‌ی گرد مولر، وزیر همکاری و توسعه اقتصادی آلمان، در چارچوب این طرح پناهجویان با دریافت دستمزد به کار سازندگی راه، جاده، مدرسه و خانه گماشته می‌شوند. او گفت: «به این ترتیب، پناهجویان می‌توانند درآمدی داشته باشند، فرزندانشان را به مدرسه بفرستند و زندگی جدیدی را آغاز کنند.» او تاکید کرد که این طرح مدتی است که در ترکیه، لبنان، عراق و اردن به اجرا در می‌آید: «به عنوان مثال در این کشورها تا پایان ماه سپتامبر بیش از ۳۴ هزار فرصت شغلی فراهم شده است.»
پناهجویان اغلب در طرح‌هایی به کار گماشته می‌شوند که به‌طور مستقیم با بهبود شرایط زیستی آنان در رابطه است. ایجاد “گروه‌های بهداشت” از جمله‌ی این کارهاست که قرار است در شمال اردن به مرحله‌ی اجرا گذاشته شود. جمعیت این منطقه پس از آغاز جنگ داخلی سوریه، دو برابر شده و در نتیجه تولید آشغال و زباله هم به همین میزان افزایش یافته است. “وزارت همکاری و توسعه اقتصادی آلمان” قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی، بیش از ۶ هزار تن از پناهجویان سوری و شهروندان کم‌بضاعت اردنی ‌را برای گردآوری، بازیافت و تفکیک زباله بکار گیرد. دستمزد سالانه‌ی این کارگران، حدود ۸۰۰ یورو تعیین شده است.
هم‌چنین قرار است در شمال عراق که بر اثر حملات “دولت اسلامی” ویران شده، ۱۵ هزار تن، حداکثر ۵۰ روز برای بازسازی شهرها و ساختن خانه‌ها و خیابان‌ها به کار گماشته شوند و ۱۱ یورو، علاوه بر درآمد خود دستمزد بگیرند. در ترکیه نیز قرار است با بودجه‌ی “وزارت همکاری و توسعه اقتصادی آلمان” ۸ هزار معلم و مددکار جدید استخدام شوند.
در پایگاه اینترنتی “وزارت همکاری و توسعه اقتصادی آلمان” آمده است: «با اجرای طرح “دستمزد در برابر کار”، بیش از ۳۰۰ هزار کودک آموزش و بیش از ۱۰ هزار جوان دوره‌‌های کارآموزی می‌بینند و در همین راستا نیز نزدیک به ۱۷۰۰ خانه و بنا و ایستگاه‌های درمانی و بهداشتی ساخته می‌شود.»

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط