4.5 C
Paris
Saturday, April 20, 2024

چه کسی به کلیسای فرست باپتیست تگزاس حمله کرد؟

بنابه گزارش رسانه ها، پلیس تگزاس می‌گوید که مرد جوانی که روز یکشنبه با حمله مسلحانه به یک کلیسا ۲۶ نفر را کشت دچار اختلافات خانوادگی بوده و مادر زنش را تهدید کرده بود.
پلیس روز دوشنبه (شش نوامبر) همچنین از کشف سه قبضه تفنگ در خودروی مظنون خبر داد و گفت که او مجوز مالکیت سلاح نداشته است.
مقامات می‌گویند که دوین پاتریک کلی، ۲۶ ساله، پس از زخمی شدن توسط یکی از ساکنان محلی مسلح که او را بعد از ارتکاب کشتار تعقیب کرده بود، تلفنی به پدرش گفت که فکر نمی کند زنده بماند.
فریمن مارتین، رئیس پلیس تگزاس، می‌گوید که به نظر می‌رسد که مهاجم بعد از آن که به ضرب گلوله زخمی شد، دست به خودکشی زده باشد.
آقای مارتین گفت: “این (حمله) انگیزه نژادی نداشته و به خاطر اعتقادات دینی نبوده است.”
او افزود مادر زن مهاجم اخیرا از وی پیامک های تلفنی تهدیدآمیز دریافت کرده بود. اعضای خانواده مهاجم روز یکشنبه در کلیسا حضور نداشتند.
مهاجم در سال ۲۰۱۲ میلادی – زمانی که در نیروی هوایی ارتش خدمت می‌کرد – به اتهام ضرب و جرح همسر و کودک خود بازداشت و پس از محاکمه به ۱۲ ماه زندان محکوم شده بود.
آن استفانک، سخنگوی نیروی هوایی آمریکا می گوید که دوین پاتریک کلی دو سال بعد به خاطر “رفتار بد” از ارتش اخراج شده بود.
اسامی قربانیان هنوز اعلام نشده است. مقامات می گویند که حال حداقل ۱۰ نفر از زخمی ها وخیم است. این حمله حول و حوش ظهر یکشنبه در کلیسای “فرست باپتیست” در شهر کوچک سادرلند اسپرینگز در کانتی (بخش) ویلسون در جنوب تگزاس اتفاق افتاد.
قربانیان از ۵ تا ۷۲ سال سن داشتند. به گفته مقام ها حداقل ۲۰ نفر هم زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.
مقام ها گفتند که اجساد ۲۳ نفر در داخل کلیسا پیدا شد و دو نفر هم بیرون کلیسا به ضرب گلوله کشته شدند. به گفته مقام ها، یک قربانی دیگر در بیمارستان درگذشت.
گرگ ابت، فرماندار تگزاس، اعلام کرد که این خونین ترین حمله از این نوع در تاریخ تگزاس بوده است.
او در یک کنفرانس خبری گفت: “برای خانواده های کشته ها یک عزاداری طولانی و سخت خواهد بود.”
این تیراندازی یک ماه بعد از کشتار لاس وگاس اتفاق می افتد. در آن حمله یک مرد مسلح از داخل هتلی در لاس وگاس به سوی تماشاچیان یک کنسرت موسیقی آتش گشود و ۵۸ نفر را کشت و صدها نفر را زخمی کرد که مرگبارترین حمله از این نوع در تاریخ معاصر آمریکا بود.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط