12.1 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

چه شده که سازمان مجاهدین از کوروش ستایش می کند؟

دستگاه تبلیغاتی سازمان مجاهدین به نام سیما مدتی بعد از گردهمایی مردم در پاسارگاد به مناسبت زادروز کوروش کبیربزرگترین سمبل تاریخ تمدن ایران از پاپ کاتولیک تر همچنان به پخش برنامه های مختلف از کوروش کبیر ادامه میدهد.

اما علت چیست؟ آیا سازمان مجاهدین واقعا به یک باره یادش افتاده که کوروشی هم در تاریخ ایران وجود داشته است؟ اواسط سالهای دهه هفتاد آن زمان ها صدام حسین که در لبه سرنگونی قرار داشت تا حدودی توانسته بود تحریم های سازمان ملل را دور بزند ویک کودتای نظامی را هم کشف وخنثی کرده وتا حدودی از سقوط وسرنگونی فاصله گرفته بود

و رجوی هم در تحت حفاظت سازمان مخابرات عراق برای خودش قبه وبارگاهی تشکیل داده بود واحساس اقتدار میکرد برای خودش همگان به یاد دارند .. در سلسله نشست های سال ۱۳۷۴ به نام نشست های حوض رجوی چه توهین بزرگی به پادشاهان ایران که در کوروش سمبلیزه میشوند کرد یک بار گفت که ازوقتی که آرم شیروخورشید را وارد پرچم ایران کرده ایم سلطنت طلب ها برایمان دست تکان میدهند ولی شیر وخورشید برای من معنای دیگری دارد شیر آن اسدالله الغالب آقا علی وخورشید آن هم سیده النساء العالمین حضرت فاطمه زهرا است من چکار دارم به اجداد شما با آن جیم وف شان .

در اینجا آقای داوری از نوچه ها و مدیحه سراهای دربار رجوی پشت بلند گو قرار گرفت و گفته که برای ما سمبل این آرم خورشید خواهر مریم و شیر شما هستید که باز هم حضار شروع به کف زدن می کنند نگو که در نشست شورای رهبری این موضوع بحث شده و تا وی اینجا بتواند هدف دار رجوی را به هدفش برساند تا رجوی مجبور نشود مستقیم از خودش و خواهر مریمش تعریف کند.

همین نشست را وقتی رجوی در لایه به اصطلاح “شورای رهبری” برگزار کرد شخصا گفت که انگیزه اش از انتخاب این آرم و قرار دادن در پرچم خورشید آن خواهر مریم شماست و شیر آن هم من که عزم جزم کرده ام که او را به تهران ببرم آیا می تونم.

اینجا بود که حضار مسخ شده شروع به دست زدن می کنند که خورشید مهر تابان رو دوش قهرمانان می رسونیم به تهران.

در هر حال او شهامتش را نداشته که این حرفها را در نشستهای پائین تر بگوید و فقط به صندوقخانه بسنده کرده است و اینجاست که می توان عمق کیش شخصیت و خود خواهی و از طرفی طرح و برنامه ریختن برای تقدیس شدن رجوی را دید.

برای کسانی که در تشکیلات مجاهدین نبوده اند باید توضیح داد که منظور از جیم وف عنصر جنسیت وفردیت است که بیان اجتماعی آن معنی یک انسان فاسد را میدهد.

در بینش انسانشناسانه رجوی همه انسان ها غرق جنسیت وفردیت هستند وتنها دونفردر کل جهان از این قاعده مستثنی هستند ان دونفر هم کسی بجز مسعود ومریم نیست.

حالا چه شده که پیروان ودوستداران واقعی کوروش تنها به یک روز بسنده کرده ولی رجوی تا چندین وچند روز همچنان از کوروش یاد میکند؟

علت یک چیز بیش نیست ان هم نان به نرخ روز خوردن وپشت تحولات سیر کردن است. اما رجوی از کی دقیقا به یاد کوروش افتاد؟ دقیقا در زمانی معاون وقت احمدی نژاد رحیم مشایی از هویت ایرانی نام برد وکوروش را پاس داشت رجوی که دید چه استقبال گسترده مردمی از این پروژه رحیم مشایی شد متوجه شد که فرسنگ ها از جامعه ایران عقب افتاده است ودر یک نشست که در اشرف برگزا شد ساعت های متوالی ذوالقرنین که در قرآن از آن یاد شده بود را به کوروش نسبت داد .

امسال هم که استقبال مردمی را در هفتم آبان دید باز عقده همیشگی اش یعنی عدم وجود پایگاه مردمی سر باز کرد واین بار هم عنصرپیشتاز باز ار پس توده ها راه افتاد بلکه خودش را با جامعه ایران که سالهاست از آن پرت افتاده ونسبت به آن کاملا بیگانه هست تراز کند.

حمیرا محمدنژاد – وب سایت زنان ایران

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط