پیشنهاد محمد حسین سبحانی به مریم رجوی – بخشی از متن پیاده شده از روی نوار؛
… با توجه به توضیحات داده شده همه این خیمه شب بازی های سازمان مجاهدین تحت عنوان ” انتخاب مسئول اول ” هم تنها به خاطر تاثیرات انتخابات ریاست جمهوری ایران است و لاغیر ، بدون تردید و بدون شک . اینکه سازمان مجاهدین با نیرنگ و فریب مطرح می کند ابتدا ۱۲ کاندیدا بودند و بعد رقابت کردند و ۴ کاندیدا ماندند و … همه و همه برای عقب نماندن از جمهوری اسلامی است که البته به نظر من با همه ترفند ها و نمایش های مضحک و دروغین هنوز از جمهوری اسلامی عقب تر است.

اما چون خودشان ( سازمان مجاهدین ) می گویند ” انتخابات ” آنها با سازمان ها و احزاب سیاسی فرق دارد، همچنین خودشان می گویند:

” در درون سازمان ( مجاهدین ) پدیده ای به اسم مبارزه انتخاباتی یا رقابت کاندیداها با همدیگر وجود ندارد و به جای مبارزه انتخاباتی تلاش هر کاندیدا برای معرفی هر چه بیشتر و بهتر کاندیدا های دیگر به جای خودش دیده می شود ”

خوب حالا که سازمان مجاهدین می خواهد از جمهوری اسلامی عقب نماند ، ما که بدمان نمی آید واقعا در سازمان مجاهدین ” انتخابات ” وجود داشته باشد، خیلی هم خوبه چه اشکالی داره؟ حالا که بعد از ۲۸ سال از اولین باصطلاح ” انتخاب مسئول اول ” یعنی مریم رجوی در سال ۱۳۶۲ تا به حال، یک گام شکلی و خنده دارو به دروغ ( چون خودشان می گویند در سازمان مجاهدین مبارزه انتخاباتی و رقابت انتخاباتی وجود نندارد ) برای هم سنگ شدن و عقب نماندن از جمهوری برداشته اند و می گوید که ما ۱۲ تا کاندیدا داشته ایم و بعد ۴ تا شدند و …

با همه اینها، ما که بدمان نمی آید ، من پیشنهاد می کنم چه خوب است که در نوبت بعد، هر چند گفته اند که ” انتخاب مسئول اول ” بعد از دو سال هم قابل تمدید است، البته مشخص نکرده اند تا کی قابل تمدید است و چرا قابل تمدید است، در هر صورت خوب است در ” انتخابات ” بعدی تان این کاندیداهای شما برنامه هایشان را بگویند، مثلا بگویند چرا مبارزه مسلحانه را آغاز کرد؟ بنابراین برنامه یکی شان می تواند این باشد که بله مبارزه مسلحانه غلط بود و من می خواهم یک خط و مشی جدیدی را می خواهم در سازمان مجاهدین دنبال بکنم یا یکی بگوید من هنوز طرفدار مبارزه مسلحانه هستم و همینطور افراد دیگر برنامه های شان را مشخص کنند. خوب اگر اینها انجام بشود یک گام به جلو است، ولی آیا سازمان مجاهدین ، مسعود رجوی و مریم رجوی که یک سازمان بالنسبه سیاسی را به یک فرقه تما عیار تبدیل کرده اند، شهامت و چنین جسارتی را دارند که اجازه بدهند حتی به لحاظ شکلی چنین فراکسیون بندی در سازمان مجاهدین شکل بگیرد؟ ما بدمان نمیاد، ولی اگر نظر من را بخواهید اساسا چنین چیزی غیر ممکن است، ولی همانطور که گفتم ما بدمان نمیاد.

پیشنهاد بعدی من به خانم مریم رجوی این است که اگر می خواهد از روی دست جمهوری اسلامی تقلب بکند یا دیکته بنویسد، خوب بنویسد، الان چند دوره است که در انتخابات ریاست جمهوری ایران مناظره تلویزیونی برگزار می شود، کاندیداها برنامه هایشان ر ا می گویند و مناظره می کنند و جدی هم هست ، خوب من پیشنهاد می کنم سازمان مجاهدین این بار که گذشت، گفته دو سال بعد، البته یادتان باشد قابل تمدید است و ما نمی دانیم تا کی، اما فرضا دو سال بعد ، آن موقع کاندیداهایشان بیایند مثل جمهوری اسلامی مناظره تلویزیونی برگزار کنند و هر کدام برنامه هایشان را بگویند و حداقل به جمهوری اسلامی نزدیک تر شوند، من از زاویه طنز نمی گویم ، واقعا اگر سازمان مجاهدین به این نقطه برسد واقعا یک گام به پیش است ، چرا که نه؟ امیدواریم که دفعه بعد رجوی این کار را بکند، ببینیم.

بقیه این بحث را می توانید در ویدئوی زیر مشاهده کنید؛

محمد حسین سبحانی، ایران قلم