7.8 C
Paris
Tuesday, March 19, 2024

پژوهشی درباره دلایل بی‌میلی به سکس در مردان و زنان

نتایج یک پژوهش در مورد رفتار و تمایلات جنسی مردم بریتانیا نشان می‌دهد که احتمال بی‌علاقگی زنان به سکس در شرایطی که با همسر یا دوست خود زندگی می کنند، دو برابر مردان است.
در این پژوهش مشخص شد که با گذشت زمان و بالا رفتن سن، میل جنسی، هم در زنان و هم در مردان کاهش می یابد ولی طولانی بودن رابطه معمولا باعث بی‌علاقگی بیشتر در میان زنان می‌شود.
در مجموع کاهش سلامت و فقدان نزدیکی عاطفی، هم روی علاقه مردان و هم علاقه زنان به سکس تاثیر می‌گذارد. این پژوهش برمبنای تجارب شخصی حدود ۵۰۰۰ هزار مرد و ۶۷۰۰ زن تهیه شده است.
پژوهشگران بریتانیایی می‌گویند در مورد کاهش تمایل جنسی صرفا به جای تجویز دارو باید با در تمام جنبه‌های زندگی یک فرد را در نظر گرفت.
درد و مصیبت
آماندا میجر روان درمانگر جنسی می‌گوید از دست دادن علاقه به سکس لزوما غیرعادی نیست و این تغییر در تمایل مردان و زنان به سکس دلایل گوناگونی دارد.
خانم میجر می‌گوید:”برای بعضی یک شرایط و حالت عادی است و برای دیگران باعث درد و مصیبت می‌شود.”
در مجموع ۱۵ درصد از مردان و ۳۴ درصد از زنانی که در این نظرسنجی شرکت کردند می‌گویند در سال گذشته طی دوره‌ای سه ماهه و حتی طولانی‌تر اصلا رابطه جنسی نداشته‌اند.
در میان مردان بی‌علاقگی به سکس در گروه سنی ۳۵ تا ۴۴ ساله بیش از همه بود در صورتی که در میان زنان این مسئله بیشتر در گروه سنی ۵۵ تا ۶۴ ساله وجود داشت.
پژوهشگران دریافتند که داشتن فرزندان خردسال یکی از دلایل شاخص بی‌علاقگی به سکس برای زنان است.
عدم سلامت جسمی و روحی، ارتباط ضعیف بین زوج و فقدان تماس عاطفی در طول عمل جنسی دلایل اصلی از دست دادن تمایل به سکس، هم برای مردان و هم برای زنان است.
اما به گفته پژوهشگران دانشگاه ساوت‌همپتون و یونیورسیتی کالج لندن، هیچ شواهدی مبنی بر اینکه یائسگی باعث کاهش میل جنسی می‌شود وجود ندارد.
پژوهش و نظرسنجی رفتار جنسی مردم بریتانیا نشان می‌دهد برای افرادی که “صحبت کردن در مورد سکس” با شریک زندگی‌شان برای آنها راحت است، احتمال بی‌علاقگی به سکس کمتر است.

پنج توصیه برای احیای تمایل به سکس
از همان ابتدا در این مورد صحبت کنید و نگذارید به یک مشکل مزمن بدل شود. بی‌توجهی به این موضوع باعث تبدیل شدن آن به یک مشکل جدی و به وجود آمدن احساس بی‌تمایلی می‌شود. اگر نمی‌توانید درباره این موضوع صحبت کنید، دلیلش را پیدا کنید و با آن برخورد کنید.
شیوه‌های دیگر نزدیک شدن به زوجتان مثل گرفتن دست، صحبت کردن به نرمی، بغل کردن و نوازش یکدیگر را به جای سکس آزمایش کنید.
این احساس که گویا به شما گوش نمی‌دهند به یک مانع بزرگ در سکس بدل می‌شود در نتیجه کاری کنید که زوج شما احساس کند مورد توجه قرار می‌گیرد و برای شما مهم است.
با مراجعه به روان درمانگر جنسی، مشاوران خانواده و حتی پزشک خانواده کمک بیشتری بگیرید.
راحت باشید. بسیاری از روابط وقتی جنسی نیستند به خوبی پیش می‌روند، البته اگر نتیجه‌ای باشد که هر دو طرف به آن برسند.
به گفته پژوهشگران در مورد آن دسته از افرادی که شریک زندگی آنها مشکلات جنسی دارد یا کسانی که از رابطه زناشویی خود چندان راضی نیستند احتمال بی علاقگی به سکس بیشتر از سایرین است.
این پژوهش نشان می‌دهد که در میان زنان “نداشتن تمایل یکسان با شریک زندگی خود به سکس و یا تفاوت سلیقه در جزییات و شیوه آمیزش جنسی از جمله دلایل عمده از دست دادن تمایل به سکس است.”
سینتیا گراهام پروفسور سلامت سکس و باروری در دانشگاه ساوت‌همتون می گوید نتایج این پژوهش دانش ما از دلایل بی علاقگی مردان و زنان به سکس و همین طور راه‌های درمان آن را افزایش می‌دهد.
“این پژوهش تاکیدی است بر ضرورت سنجش و در صورت لزوم درمان مشکلات جنسی در سطح جامعه و همین طور در یک رابطه مشخص، و در عین حال ویژگی‌های هر یک از دو جنسیت هم باید در نظر گرفته شود.”
خانم گراهام تاکید می‌کند که این مشکل را نمی‌توان با تجویز یک دارو حل کرد:”این نکته بسیار مهم است که صرفا به داروهای ضد افسردگی بسنده نکنیم.”
سازمان غذا و داروی آمریکا اخیرا تجویز اولین داروی تقویت میل جنسی در زنان را تصویب کرد که فلیبانسرین نام دارد.
آماندا میجر می گوید: “سکس یک امر بسیار شخصی است و صحبت کردن در مورد آن می‌تواند باعث خجالت شود، ولی صحبت کردن معمولا بهترین راه برای بهبود فعالیت جنسی است.”
روابط زناشویی طولانی‌تر از یک سال یکی از عوامل موثر در از دست دادن علاقه زنان به سکس است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط