10.2 C
Paris
Friday, April 19, 2024

پلیس آلمان تعدادی از حامیان گروه تروریستی داعش را دستگیر کرد

بنا به گزارش رسانه ها، دادستانی فدرال آلمان روز سه‌شنبه ۱۸ آبان اعلام کرد که پنج مرد به ظن تلاش برای جمع‌آوری کمک مالی، عضوگیری و ارسال کمک تدارکاتی برای داعش بازداشت شده‌اند.

رسانه‌های آلمان میگویند؛ یکی از افرادی که به داعش پیوسته بوده و حال به آلمان بازگشته اطلاعاتی ارائه کرده که کلید دستگیری‌های امروز سه‌شنبه بوده است. این مرد ۲۲ ساله پس از ماه‌ها حضور در سرزمین‌های تحت اشغال داعش در سوریه، به ترکیه فرار کرده و می‌گوید که از داعش بریده است.
این افراد در پی یک رشته عملیات پلیس آلمان شامل پیگیری افراد مظنون و جستجوی چند محل در نقاط مختلف در ایالت‌های راین-وستفالی شمالی و ساکسونی سفلی بازداشت شدند. یکی از محل‌های مورد جستجو مسجدی در شهر هیلدسهایم در ایالت ساکسونی بوده که از مراکز اجتماع مسلمانان سلفی محسوب می‌شود.
دادستانی فدرال که مسئول پیگیری مسایل مربوط به تروریسم در آلمان است می‌گوید که نهادهای اطلاعاتی معتقدند که بازداشت شدگان با جابر البکر، از مظنونین به عضویت در داعش ارتباطی نداشتند. جابر البکر در ماه اکتبر سال جاری به ظن توطئه برای انفجار در فرودگاه برلین بازداشت شد، اما دو روز بعد در زندان دست به خودکشی زد. به این ترتیب، به نظر می‌رسد که “سلول‌های” مختلف و احتمالا مجزایی در آلمان به نفع داعش فعالیت دارند.
گفته شده که پنج فردی که خبر بازداشت آنان روز سه‌شنبه انتشار یافت در صدد جذب نیرو برای داعش از میان جوانان مسلمان ساکن آلمان بودند و تامین هزینه سفر آنان به خاورمیانه را تقبل می‌کردند.
یکی از بازداشت شدگان که از او با نام احمد عبدالعزیز عبدالله الف نام برده شده یک شهروند سی و دو ساله عراقی است که به گفته مقامات آلمانی، سرپرستی این گروه را برعهده داشت. او با حضور و سخنرانی در جمع اسلامگرایان آفراطی در المان، آشکارا در حمایت از داعش سخنرانی می‌کرد و برای پلیس آلمان، فردی شناخته شده بود. داوطلبان اعزام به سوریه می‌بایست به تایید او برسند.
در این گروه، یک شهروند پنجاه ساله ترکیه و یک شهروند سی و شش ساله آلمانی صرب تبار هم عضویت داشتند و مامور آموزش عربی و موضوعات اسلامی به داوطلبان بودند. ماموریت اعزام داوطلبان هم بر عهده یک شهروند بیست و هفت ساله آلمان و یک شهروند ۲۶ ساله کامرون بود.
دادستانی آلمان گفته است که تحقیقات نشان می‌دهد که این گروه تا کنون دست کم یک مرد جوان و خانواده‌اش را به سوریه فرستاده است.
قرار است بازداشت شدگان اواخر روز سه‌شنبه یا اوایل روز چهارشنبه در دادگاه حاضر و رسما تفهیم اتهام شوند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط