15.6 C
Paris
Friday, March 29, 2024

وزیر دادگستری بار دیگر خواهان تحویل مجاهدین به ایران شد

radjavi-mm

RFI

وزیر دادگستری اعلام کرد که استرداد مجاهدین به ایران «نیاز به در خواست ما ندارد» ولی اضافه کرد که اگر چنین کاری لازم باشد، این درخواست را «تجدید» خواهیم کرد.

مصطفی پورمحمدی- وزیر دادگستری، صبح امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره سازمان مجاهدین خلق ، آنها را «جنایتکار و مجرم» توصیف کرد و گفت که باید به دادگاهی در ایران تحویل داده شوند تا به تخلفات آنها رسیدگی شود. او اضافه کرد که این کار «نیاز به در خواست ما ندارد» ولی اضافه کرد که اگر چنین کاری لازم باشد، این درخواست را «تجدید» خواهیم کرد. او توضیح نداد که به چه دلیل درخواست های قبلی وی بی پاسخ مانده اند.

وزیر دادگستری گفت که «منافقین به مردم ایران خیانت کردند، حقوق آنها را زیر پا گذاشتند و هزاران نفر از شهروندانمان را ترور کردند». او آسیب زدن به اموال ایرانیان و نیز کمک به دشمنان را نیز به این فهرست اضافه کرد و نتیجه گرفت که به جرایم آنها باید «بطور ویژه» رسیدگی شود.

یادآوری می کنیم که در سپتامبر گذشته گروه ناشناسی به کمپ اشرف در عراق حمله کرده و بگفته سازمان مجاهدین ۵٢ نفر از مجاهدین را که در این کمپ حضور داشتند به قتل رسانیده و ٧ نفر را هم به گروگان گرفتند. از سرنوشت گروگان‌ها خبری در دست نیست و کشته شدگان را نیز دولت عراق- در جای نامعلومی دفن کرده است.
تعدادی از مقامات نظامی و غیرنظامی جمهوری اسلامی در جریان حادثه اشرف، از این اتفاق اظهار خوشنودی کردند و آنرا جزای قربانیان توصیف کردند.

اینک بقایای اعضای سازمان مجاهدین همگی به کمپ لیبرتی در عراق منتقل شده‌اند و در آنجا نیز تا کنون مورد حملات موشکی نیروهای ناشناس قرار گرفته‌اند. سازمان مجاهدین تأکید دارد که همگی این حملات توسط نیروهای دولتی ایران و با کمک دولت عراق انجام میگیرد.

رادیو بین المللی فرانسه

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط