4.1 C
Paris
Thursday, April 18, 2024

واکنش امام جمعه مشهد به ایجاد دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در ایران

بنابه گزارش خبرگزاری تسنیم، احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد، دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا را جاسوس‌خانه دوم و مکانیزم و کارخانه نفوذ دانسته و با راه‌اندازی آن در ایران مخالفت کرده است.

آقای علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد با حمله به برخی کشور‌های اروپایی٬ از تلاش اتحادیه اروپا برای راه‌اندازی دفتر نمایندگی در ایران اظهار تاسف کرده است.

وی گفته برخی در داخل ایران از این تصمیم اروپا ذوق‌زده شده‌اند و خبر آن را عنوان می‌کنند٬ در حالی که سه کشور اروپایی متخصصان و عناصر امنیتی خود را به‌عنوان سفیر به ایران فرستاده‌اند تا در کشور ما عامل نفوذی داشته باشند.

علم‌الهدی افزوده، برخی نخبگان ما اندازه بچه حزب‌اللهی‌ها بصیرت ندارند و در میان نخبگان سیاسی ما متاسفانه برخی که در رأس مسئولیت هستند، دوتابعیتی هستند.

امام جمعه مشهد طرح موضوع راه اندازی دفتر اروپا در تهران را ماحصل سندی دانسته که پس از توافق‌نامه برجام برای تنظیم روابط اتحادیه اروپا با ایران تنظیم شده است.

به گفته وی، این سند دارای چند ماده بود که شامل FATF و تضمین امنیت نفت و گاز اروپا توسط ایران می‌شود و ماده سوم هم عدم برخورد با افراد دوتابعیتی است.

این روحانی محافظه‌کار در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرده براساس دستور رهبر ایران افراد دوتابعیتی قرار شده از مسئولیت‌ها کنار گذاشته شوند.

آن‌طور که علم‌الهدی گفته ماده چهارم این سند عدم حمایت از محور مقاومت در منطقه به‌ویژه حزب‌الله است و ماده پنجم محدود کردن فعالیت‌های موشکی و سپس کمک به حل بحران سوریه برحسب منافع آمریکا است.

به گفته وی، ماده هفتم این سند برگزاری انتخابات بدون فیلتر شورای نگهبان است» و ماده نهم این سند هم مربوط به «آزادی جاسوس‌های اروپایی در تهران است و سپس اینکه قوه قضائیه زیر نظر رهبری باید کنار برود.

علم‌الهدی اضافه کرده غربی‌ها برای اجرای این مقاد قصد دارند در تهران دفتری تاسیس کنند٬ اما قوه قضائیه مقابل آن ایستاده و اجازه راه‌اندازی آن را نداده است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط