10.4 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

هویت زنان جهادگرای آلمانی دستگیر شده در موصل

در پی آزادسازی موصل، ۴ زن آلمانی که داوطلبانه به عراق سفر کرده و به گروه تروریستی “دولت اسلامی” پیوسته بودند، از سوی ارتش عراق به دام افتادند. مقامات امنیتی آلمان اکنون هویت این زنان جهادگرا را منتشر کرده‌اند.
روزنامه‌ی آلمانی “دی ولت” روز چهارشنبه (۲۶ ژوییه/ ۴ مرداد) از هویت و محل اقامت ۴ زن آلمانی‌ای که در جریان آزادسازی موصل در خرابه‌های ساختمانی در این شهر دستگیر شدند، خبر داد. به نوشته‌ی این روزنامه به نقل از منابع امنیتی آلمان، زنان زندانی در ایالت‌های نوردراین‌‌وستفالن و بادن‌وورتنبرگ زندگی می‌کردند.
در میان بازداشت‌شدگان یک زن مراکشی‌تبار و دختر او، هم‌چنین زنی که در بخش روس‌نشین جمهوری چچن به دنیا آمده و آخرین محل اقامتش در شهر دتمولد به ثبت رسیده، دیده می‌شوند. این زنان، به همراه لیندا، دختر نوجوان ۱۶ ساله‌ی اهل شهر پولزنیتس در ایالت زاکسن، از سوی یک واحد ویژه‌ی ارتش عراق در جریان آزادسازی موصل دستگیر شده‌اند و اکنون در بازداشتگاه‌های ارتش عراق به‌سر می‌برند.
به گفته یکی از فرماندهان واحد عملیاتی یادشده، این جهادگران آلمانی هنگام بازداشت “مسلح” و مجهز به “جلیقه‌های انفجاری” بودند.
دیدار با زنان جهادگرا
بنا به گزارش وزارت خارجه‌ی آلمان، نمایندگان سفارت این کشور در عراق با افراد یادشده ملاقات داشته‌اند. سخنگوی دیوان عالی نظارت بر قانون اساسی آلمان در کارلسروهه در این رابطه اعلام کرد که علیه هر ۴ نفر به اتهام عضویت در گروه تروریستی داعش دادخواست تنظیم خواهد شد.
گفته می‌شود که مقامات آلمانی در تلاشند، زمینه‌ی انتقال این زندانیان به آلمان را فراهم آورند. سخنگوی وزارت دادگستری آلمان در این رابطه یادآور شد که “مسئولان به این منظور در حال گفت‌وگو با مقامات عراقی” هستند. بنا به گزارش خبرگزاری‌ها میان کشورهای آلمان و عراق هنوز قرارداد “استرداد مجرمین” منعقد نشده است.
بنا بر آمار رسمی، در سال‌های گذشته نزدیک به ۹۳۰ اسلامگرای آلمانی برای پیوستن به گروه تروریستی داعش از ‌آلمان عازم سوریه و عراق شده‌اند. ۲۰ درصد این افراد را زنان و ۵ درصدشان را افراد زیر ۱۸ سال تشکیل می‌دهند. بیش از نیمی از اسلامگرایان زیر ۱۸ سال دختران نوجوان هستند. تا کنون نزدیک به ۱۴۵ تن از این جهادگران جان خود را در درگیر‌های مسلحانه و عملیات انتحاری از دست داده‌اند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط