7.2 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

هشدار روحانی به آمریکا: برجام تنها گزینه ایران نیست

بنابه گزارش رسانه های خبری، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در سخنرانی آغازین معرفی وزرای کابینه خود در مجلس شورای سلامی، با واضح خواندن تعهد ایران به توافق برجام، تحریم های ایالات متحده را بر خلاف روح برجام خواند.

آقای روحانی با تاکید بر الگوی صلح بودن برجام و قرار گرفتن آن در برابر جنگ و یک جانبه گرایی گفت که این توافق تنها گزینه ایران نبوده و نخواهد بود. وی افزود: «دولتمردان جدید آمریکا بدانند که تجربه شکست خورده تهدید و تحریم دولت‌های گذشته‌ شان را در نهایت به پای میز مذاکره کشاند و اگر مایل باشند به آن دوران‌ها برگردند یقینا ایران در مدت زمانی کوتاه نه در مقیاس هفته و ماه، بلکه در مقیاس ساعت و روز به شرایط بسیار پیشرفته‌ تر از زمان شروع مذاکرات باز خواهد گشت.»

رئیس جمهوری ایران، دونالد ترامپ را به نادیده گرفتن برجام متهم کرد. وی دلیل بهانه جویی ایالات متحده را موفقیت ایران در انجام تعهدات خواند و گفت: «جهانیان در ماه‌های اخیر به وضوح دیده‌اند که این ایالت متحده امریکا و بویژه در دوران ریاست جمهوری آقای ترامپ است که این توافق بین المللی را نادیده می گیرند.» وی افزود:«علت بهانه‌جویی‌ها و عهدشکنی‌های دولت جدید آمریکا توفیق ایران در انجام تعهدات و شکست آمریکا در زیاده‌خواهی ها است.»

دونالد ترامپ از آغاز ریاست جمهوری خود تا کنون دو بار نامه پایبندی ایران به توافق برجام را تاکید کرده و به کنگره آمریکا فرستاده است. از سوی دیگر رئيس جمهوری ایالات متحده از زمان کمپین تبلیغاتی خود، برجام را معامله ای بسیار بد برای آمریکا می دانست. وی همچنین در ماه های اخیر و پس از پرتاب موشک ماهواره بر «سیمرغ»۷ بارها ایران را به نقض روح برجام متهم کرد.

موعد تایید مجدد پایبندی ایران به برجام توسط رئیس جمهور آمریکا در پایان یک دوره ۹۰ روزه دیگر در ماه سپتامبر خواهد بود.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط