10.4 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

هشدار جدی : ساکنان لیبرتی در معرض خطر قتل عام قرار دارند!

Atefeh_Eghbal

برای خروج سریع آنها اقدام کنید!

چندین هفته است که عراق در آتش و خون فرو رفته و ناامنی شهرها را فرا  گرفته است. اطلاعیه دیروز مجاهدین در مورد وضعیت امنیتی کمپ لیبرتی بسیار  نگران کننده میباشد. بر طبق این اطلاعیه  روز 6 ژانویه تعداد زیادی از پاسداران سپاه قدس با همراه داشتن موشکهای  حرارتی به فرودگاه بغداد وارد شده اند. این اطلاعیه میگوید، قاسم سلیمانی  فرمانده سپاه قدس در پوشش نیروهای داعش – وابسته به القاعده – با همراهی  مالکی ، قصد سوء استفاده از وضعیت کنونی عراق برای حمله به کمپ لیبرتی و  قتل عام ساکنان آنرا دارند. در اطلاعیه دیگری که امروز منتشر شد، مجاهدین  میگویند که به دستور مالکی یک نیرو از ” نیروهای سوآت” وابسته به جبهه شیعه که بنا به شواهدی با سپاه قدس در ایران رابطه دارند، همراه با نیروهایی از لشکر طلایی دولت عراق در حوالی کمپ لیبرتی مستقر شده اند تا در صورت بهم  ریختن وضعیت در عراق به ساکنان لیبرتی حمله کنند.

در همین رابطه گفته شده  که تیم مانیتورینگ سازمان ملل و کمیساریای عالی پناهندگان نیز از حضور در کمپ لیبرتی  خودداری میکنند. همچنین در این اطلاعیه ادعا شده، سپاه قدس و مالکی قصد  فریب دادن آمریکا! را با استفاده از نیروی داعش در رابطه با کشتار ساکنان  لیبرتی دارند! گویی چند روز پیش ایالت متحده حمایت رسمی خود از دولت مالکی  اعلام نکرده! و اساسا از آنچه در عراق می گذرد  بی خبر است ! قتل  عام وحشیانه 52 نفر از ساکنان اشرف در ماه سپتامبر و حمله اخیر موشکی به  کمپ لیبرتی، سناریوی قصد عام ساکنان لیبرتی را بخصوص در وضعیت بهم ریخته ای که عراق در حال حاضر با آن روبروست، محتمل می سازد.

به هر صورت، جنگ داخلی فعلی در عراق امنیت ساکنان لیبرتی را بشدت در خطر قرار داده است. خطر در  دو قدمی است. باید هر چه سریعتر و به هر شکل ممکن ساکنان لیبرتی را از عراق خارج کرد. خواست خروج از عراق را باید بعنوان اصلی ترین خواسته در راس  تقاضاها قرار داد و برای آن یک بسیج بین المللی براه انداخت. وکلا،  پارلمانترها را باید با خواست خروج اضطراری از عراق به کار گرفت. دیروز  کمیته شهرداران پاریس که بنا به اطلاعیه های مجاهدین گویا بیش از 5000 عضو و امضا کننده دارد، حمله موشکی علیه لیبرتی را بشدت!! محکوم کرد ولی یک کلمه از درخواست پذیرش پناهندگان سابق فرانسه که در کمپ لیبرتی اسیر هستند،  سخنی به میان نیاورد! محکومیت های مفت و بی خاصیت کافیست! بعنوان یک طرح  میتوان از این شهرداران و پارلمانترها در فرانسه و  دیگر کشورها خواست هر  کدام برای پذیرش فقط یکنفر در حوزه انتخاباتی شان تلاش کنند! گفته میشود که هر کدام از ساکنان لیبرتی سه وکیل دارند. اگر این ادعا واقعی است، وقت آن فرا  رسیده تا این وکلا دست بکار شده و موکلان خود را به طرق مختلف از عراق خارج  کنند. دست روی دست گذاشتن، بیانیه صادر کردن و کنفرانس های نمایشی براه  انداختن کافیست!

کمپین ما به شدت به مطرح نشدن خواسته خروج در اطلاعیه های  هشدار دهنده مجاهدین معترض است. در دو اطلاعیه ی هشداری دیروز و امروز  مجاهدین به، ” حق سازندگی در لیبرتی!!، گسترش مساحت آن، دو لایه کردن سقف  بنگالها و جلیقه های ایمنی، کلاه خود” و تمام خرده ریزهای این چنینی اشاره  شده ولی یک کلمه از خواسته و ضرورت خروج سریع از عراق، صحبت به میان نیامده است. گویا سقف ها و دیوارهای بتونی در اشرف و داشتن کلاه خود، جلیقه های  ایمنی ساکنان و مساحت بزرگ آن مانع از کشتار فجیع ساکنان اشرف شد! بلاهت  کافیست! اقدامات نمایشی – تبلیغاتی کافیست! بازی با جان انسانها کافیست! خانواده ها نگران جان فرزندانشان هستند. برای خروج ساکنان لیبرتی بصورت  فوری اقدام کنید. فردا دیر خواهد بود! این هشدار از طرف کسانی است که  عزیزانشان چه بصورت خانواده یا دوست و هموطن در لیبرتی زندانی هستند. قبل  از اینکه حمام خون دیگری براه بیفتد، آنرا جدی بگیرید.
ما از سازمان ملل،  کمیساریای عالی پناهندگان و بویژه خانم ” جین هال لوت” مشاور ویژه دبیر کل  سازمان ملل در امر انتقال ساکنان لیبرتی به جد می خواهیم که ساکنان لیبرتی  را به فوریت از منطقه خطر خارج کرده و به کشور ثالث منتقل کنند.  هموطنان در این هشدار، برای نجات جان ساکنان لیبرتی به ما بپیوندید. عاطفه اقبال – 9 ژانویه 2014 از طرف کمپین برای انتقال فوری ساکنان لیبرتی به کشور ثالث رونوشت به : – خانم جین هال لوت مشاور ویژه دبیر کل – دبیر کل سازمان ملل متحد – کمیساریای عالی پناهندگان در عراق
atefehm@hotmail.com
campaign.liberty@yahoo.com
عاطفه اقبال
منبع:پژواک ایران

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط