10.6 C
Paris
Friday, April 19, 2024

هشدار امنیتی در مورد ایمنی شبکه های وای فای

با کشف نقصی در سیستم شبکه های وای فای، محققان امنیت سایبری درباره خطرات هک شدن این شبکه ها هشدار دادند. این متخصصان می گویند هکرها با بهره بردن از این نقص می توانند به اطلاعاتی که تصور می شود رمز گذاری شده اند دست پیدا کنند.

این هشدار روز دوشنبه از سوی تیم واکنش اضطراری رایانه ای آمریکا صادر شده است که می گوید این نقص در شبکه های وای فای که از پروتکل WPA2 استفاده می کنند مشاهده شده است.

با این حال مشخص نیست که سیستم های وای فای در برابر هر حمله ای آسیب پذیر اند یا خیر.

مایکروسافت اعلام کرده است بلافاصله سیستم امنیتی ویندوز را بروزرسانی کرده است و مشتریانی که بروزرسانی خودکار ویندوزشان فعال است آنرا دریافت کرده اند و در برابر این خطر محافظت می شوند.

محققان بلژیکی اشکالاتی را در پروتکل WPA2 پیدا کرده اند که شبکه های وای فای مدرن بر اساس آن ارتباطات بین تلفن های همراه، لپ تاپ ها و سایر دستگاههای را برقرار می کنند.

برخی محققان توصیه کرده اند به دلیل پیچیدگی بروزرسانی دستگاههای هوشمند همانند تلفن های همراه، زمانی که نیاز به وای فای ندارید آنرا غیر فعال کنید.

با این حال یک گروه صنعتی که اتحادی از صدها شرکت فناوری وای فای را نمایندگی می کند گفته است که این مسئله را می تواند با یک بروزرسانی نرم افزار به سادگی حل کرد.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط