8 C
Paris
Friday, April 19, 2024

نگرانی کمیسر امنیتی اتحادیه اروپا درباره کوچ تروریست‌های داعش از موصل به اروپا

بنا به گزارش وب سایت رادیو دویچه وله، اتحادیه اروپا نگران جابجایی تروریست های داعش از موصل به اروپا است
در همین رابطه کمیسر اتحادیه اروپا در امور امنیتی درباره پیامدهای منفی حمله به موصل هشدار داد. به اعتقاد او، این خطر وجود دارد که تروریست‌ها روانه اروپا شوند. همزمان گفته می‌شود عملیات نیروهای ضد داعش “سریع‌تر از برنامه” پیش می‌رود.
روزنامه آلمانی “دی ولت” به نقل از جولین کینگ نوشته است: «بازپس‌گیری موصل، مقر اصلی دولت اسلامی در شمال عراق، ممکن است به بازگشت ستیزه‌جویان داعش به اروپا منجر شود». کمیسر اتحادیه اروپا در امور امنیتی هرچند انتظار ندارد که تروریست‌های اسلامگرا به صورت دسته‌جمعی روانه اروپا شوند، اما حضور حتی شمار اندکی از آنها در اروپا را هم “تهدیدی جدی” می‌داند که برای مقابله با آن باید هشدار بود.
به زعم کینگ، در حال حاضر ضروری است تدابیر مناسبی برای تحدید دایره عمل تروریست‌ها و افزایش عمومی توان اروپا در برابر تهدیدهای تروریستی اتخاذ شود.
گروه تروریستی “دولت اسلامی” از تابستان ۲۰۱۴ موصل، دومین شهر بزرگ عراق را تصرف کرده است. ارتش عراق و پیشمرگه‌های کرد از نخستین ساعات دوشنبه (۱۶ اکتبر/ ۲۵ مهر) به موصل، آخرین پایگاه اصلی “دولت اسلامی” در عراق حمله کرده‌اند. در این حمله که از ماه‌ها پیش مقدمات آن فراهم می‌شد، ۳۰ هزار نیرو به جنگ ۴ هزار تروریست رفته‌اند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط