13.4 C
Paris
Friday, March 29, 2024

نماینده کلیمیان ایران گفتگو با رسانه اسرائیلی را تکذیب کرد

آقای سیامک مره‌ صدق تنها نماینده کلیمیان در مجلس ایران گفتگو با یک رسانه اسرائیلی را تکذیب کرد. او طی مصاحبه ای با خبرگزاری فارس گفته است؛ بی آبرویی رسانه های صهیونیستی بر همه ثابت شده و اخبار آنها ارزش تکذیب کردن هم ندارد و خود آنها هم می دانند که هیچ انسان آزاده ای با آنها مصاحبه نمی کند.

او گفت به تماس های رسانه های صهیونیستی پاسخ نمی دهد چرا که آنان موجوداتی نیستند که ما بخواهیم به آنها پاسخ دهیم.

اما نشریه تایمز اسرائیل روز دوشنبه در مطلبی به گفت و گوی آقای مره صدق با رادیو اسرائیل پرداخته و فایل صوتی آن را نیز پخش کرده است. مره صدق در این گفت و گو که یکشنبه صبح پخش شد، به رادیو اسرائيل گفته است؛ ایران مایل به آغاز جنگ علیه اسرائیل نیست.

نشریه تایمز اسرائیل در ادامه به نقل از او گفته است که جنگ با اسرائیل به منزله خودکشی است.

آقای مره صدق در گفت و گوی مورد بحث، ضمن تاکید بر آزادی کامل یهودیان ایران می گوید؛ البته ما اقلیت مذهبی در کشوری مذهبی هستیم که گاهی ممکن است باعث برخی مشکلات شود.

رادیو اسرائیل در گفت و گویی که می گوید خبرنگارش در پاریس با آقای مره صدق داشته به نقل از او گفته است؛ تا وقتی که حقوق مردم تمام کشورهای خاورمیانه از سوی اسرائیل قبول نشود، خاورمیانه آماده صلح نیست. او همچنین تاکید کرده است که ایران نمی خواهد با اسرائیل جنگ شروع کند.

سیامک مره صدق به خبرگزاری فارس گفته است که در جریان سفرش به فرانسه، خبرنگار یک روزنامه فرانسوی از او درباره حمله رژیم صهیونیستی به ایران از او سوال کرده و وی در پاسخ گفته است که در رژیم صهیونیستی چهار نفر آدم عاقل پیدا می شود که بداند حمله به ایران مفهمومش نابودی اسرائیل است.

فایل صوتی گزارش رادیو اسرائیل با مره صدق نکات دیگری را نیز دربرمی گیرد از جمله این که نماینده کلیمیان ایران در مجلس می گوید یهودی بودن به معنای موافقت با رفتارهای اسرائیل نیست و این که انکار هولوکاست در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد به ضرر منافع ملی مردم ایران و به نفع دست راستی های افراطی اسرائیل بوده است.

او همچنین گفته است اگر اسرائیل در زمان اسحق رابین با سازمان آزادیبخش فلسطین درست رفتار کرده بود، امروز با حماس مواجه نمیشد.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط