12.9 C
Paris
Tuesday, April 16, 2024

نمایش فیلم فروشنده اصغر فرهادی در سینماهای فرانسه

فیلم جدید اصغر فرهادی بنام فروشنده که در فرانسه با عنوان مشتری شناخته می شود، بزودی در سینماهای این کشور به نمایش گذاشته می‌شود.
این فیلم از روز چهارشنبه آینده یعنی ۱۹ آبان برابر با ۹ نوامبر ۲۰۱۶ به روی پرده سینماهای فرانسه خواهد رفت.
فیلم فروشنده که در شصت و نهمین فستیوال جشنواره فیلم کن برنده ٢جایزۀ بهترین سناریو و بهترین بازیگر مرد شده بود، بعنوان نماینده ایران برای اسکار معرفی گردیده است.

داستان این فیلم شرح زندگی یک زوج هنرپیشه تاتر است که هر دو در یک نمایشنامه بازی می کنند. عماد و رعنا با حادثه ای روبرو می شوند که مجبورشان می کند منزل مسکونی خود را ترک کرده و در آپارتمان جدیدی مستقر شوند؛ آپارتمانی که پیش از ورود آنها یک فاحشه در آن سکنی داشته است.

حادثه ای که نقطه عزیمت این درام اجتماعی است، بازگشت یک مشتری سابق به این خانه به امید یافتن مستأجر سابق آن است. تازه‌وارد با رعنا مستأجر جدید مواجه می‌شود و تراژدی یک تجاوز شکل میگیرد. این اتفاقات خشم عماد را بر می‌انگیزد و وی را به فکر انتقام جوئی می اندازد.

این فیلم که در پایان ماه اوت در ایران به نمایش درآمده بود، با چنان استقبالی روبرو گردید که آنرا به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمائی سال‌های اخیر مبدل گردید. فیلم فروشنده اصغر فرهادی که نمایش آن در سینماهای ایران ادامه دارد، تاکنون یک و نیم میلیون تماشاگر داشته است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط