12.5 C
Paris
Thursday, April 18, 2024

نقش شبکه‌های اجتماعی در انتخابات آمریکا

مؤسسه تحقیقاتی پیو گزارش کرده است که شبکه‌های اجتماعی نقشی فوق العاده تأثیرگذار در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ایفاء می کنند.
این مؤسسه طی گزارشی اعلام کرده است؛ در سال ۲۰۱۲ میلادی، ۲۴۱میلیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری امریکا حق رای داشتند که حدود ۱۲۹ میلیون نفر پای صندوق های رای رفتند. اما در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ حدود ۲۰۰ میلیون نفر برای حضور در انتخابات ثبت نام کردند که ۵۰ میلیون نفر از آنان رای خود را پیش از ۸ نوامبر اعلام کردند.

طبق نتایج این نظرسنجی، ۱۷ درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند که مطالب انتشار یافته در شبکه‌های اجتماعی در تغییر گرایش آنان نسبت به نامزدهای انتخاباتی مؤثر بوده است.
این نظرسنجی همچنین روشن می کند که در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی، دموکراتها بیشتر از جمهوریخواهان دیدگاههای خود را در مورد موضوعات سیاسی یا اجتماعی و یا در قبال یک نامزد سیاسی تغییر داده اند.
در اطلاعیه رسمی که متعاقب این نظرسنجی انتشار یافت، آمده است؛ ۲۰ درصد از کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که موضع خود را در مورد یک موضوع سیاسی یا اجتماعی به دلیل مطالبی که در شبکه‌های اجتماعی دیده‌اند، اصلاح و تعدیل کرده اند و ۱۷ درصد نیز می گویند که شبکه‌های اجتماعی به آنها کمک کرده است تا دیدگاههای خود را در مورد یک نامزد سیاسی تغییر دهند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط