10.6 C
Paris
Friday, March 29, 2024

نقشه عملیاتی شبکه تروریستی داعش در فرانسه

بنابه گزارش خبرگزاری فرانسه، منابع تحقیقاتی می گویند اعضای یک شبکه تروریستی که هفته گذشته در فرانسه بازداشت شدند، قصد داشتند روز اول دسامبر در پاریس و حومه آن به حمله تروریستی اقدام کنند. از جمله ٧ نفر بازداشت شده این شبکه، ٢ نفر آزاد شده‌اند و ۵ نفر هنوز در بازداشت هستند.

از یک منبع تحقیقاتی گزارش شده که افراد دستگیر شده در مورد «ده‌ها محل و مراکز» دولتی و عمومی در پاریس و اطراف آن، جستجوهای اینترنتی انجام داده‌اند. گفته شده مرکز پلیس قضایی فرانسه در پاریس، بازار نوئل خیابان “شانزه‌ لیزه” پاریس، “پارک دیزنی‌لند” در حومه پاریس، تراس چندین کافه در شمال شرقی پایتخت، همراه با یک ایستگاه مترو و چندین محل عبادت، از اهداف احتمالی شبکه بوده است.

یکی از افراد دستگیر شده در “استراسبورگ” وجود یک طرح تروریستی را پذیرفته و گفته است که مرکز پلیس قضایی در پاریس و یا ساختمان اداره کل اطلاعات داخلی فرانسه در حومه شمال غربی پایتخت از اهداف احتمالی شبکه بوده‌اند.

خبر دستگیری ٧ نفر اعضای یک شبکه تروریستی در شهرهای “استراسبورگ” در شرق و “مارسی” در جنوب شرقی فرانسه، روز دوشنبه این هفته از سوی وزارت کشور اعلام شده بود. روز سه‌شنبه ٢ تن از افراد دستگیر شده در مارسی آزاد شدند.

منابع تحقیقاتی گفته‌اند که دوره بازداشت موقت ۵ نفر باقیمانده، چهارشنبه گذشته برای مدت بیشتر از ۹۶ ساعت تمدید شده است تا تحقیقات در مورد آنان کامل گردد.
بر مبنای قوانین ضدتروریستی در فرانسه، تمدید دوره بازداشت افراد مظنون تا حداکثر ۱۴۴ ساعت، فقط در صورتی ممکن است که احتمال یک حمله قریب الوقوع وجود داشته باشد و یا برای همکاری‌های بین المللی به آن نیاز باشد.

٢ نفر از افراد دستگیر شده مراکشی و افغان و بقیه فرانسوی هستند؛ از میان فرانسوی‌های دستگیرشده ٢ تن مظنون هستند که در سال ۲۰۱۵ به سوریه سفر کرده‌اند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط