8 C
Paris
Friday, April 19, 2024

نفتکش ایرانی سانچی بطور کامل غرق شد

بنابه گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات ایران روز یکشنبه ۱۴ ژانویه ۲۰۱۸ برابر با ۲۴ دی‌ماه۱۳۹۶ اعلام کرده اند که هیچ امیدی به زنده ماندن پرسنل نفتکش ایرانی سانچی وجود ندارد. محمد راستاد، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران اعلام کرده است که دو سوم نفتکش سانچی به زیر آب رفته است.

خبرگزاری رویترز روز یکشنبه ۱۴ ژانویه به نقل از تلویزیون چین ابتدا از احتمال قریب الوقوع غرق شدن کامل این نفتکش خبر داده بود. دقایقی پس از آن، همین خبرگزاری از زیر آب رفتن نفتکش سانچی گزارش داد. این در حالی است که مسئولان عملیات امداد نیز خبر کشته شدن همه خدمه این کشتی را تایید کرده‌اند.

خبرگزاری دانشجویان ایران نیز به نقل از شیه چون وی، فرمانده چینی عملیات امداد همین خبر را تایید کرده است. فرمانده چینی این عملیات در جلسه مشترک با مقامات ایرانی اعلام کرده بود که بنا بر پیش بینی‌آن‌ها همه پرسنل در همان ساعات نخست پس از انفجار کشته شده‌اند. علت مرگ پرسنل این نفتکش، شدت انفجار و همچنین انتشار گازهای سمی اعلام شده است.

بر اساس اظهارات فرمانده چینی عملیات امداد، گزارش کشتی‌های عبوری از شدت انفجار نفتکش سانچی، پیش‌بینی کارشناسان چینی مبنی بر کشته‌شدن همه پرسنل این کشتی در همان ساعات اولیه پس از وقوع انفجار را تایید می‌کند.

نفتکش سانچی روز شنبه ۱۶ دی‌ماه در اثر برخورد با یک کشتی باری چینی دچار حریق شد. این حادثه در ۳۰۰ کیلومتری بندر شانگهای روی داده است. تنها جسد ۳ نفر از ۳۲ پرسنل این کشتی تا کنون پیدا شده است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط