10.6 C
Paris
Friday, March 29, 2024

موزه سکس یا اروتیسم فرانسه برای همیشه تعطیل شد

خبرگزاری فرانسه طی گزارشی اعلام کرد موزه اروتیسم فرانسه که در منطقه بلوار کلیشی پاریس واقع شده، به دلیل مشکلات مالی و عدم حمایت دولت و شهرداری فرانسه برای همیشه بسته شد

این موزه که بیش از دو هزار وسیله تحریکات جنسی در آن قرار داشت بزودی به حراج گذاشته می شود.

این وسایل شامل؛ برخی اسناد درباره تن‌فروشی، انواع مجسمه های آلت‌ تناسلی از سراسر جهان، صندلی‌های قدیمی که برای لذت جنسی ساخته شده بود و همچنین عکس‌ها، طرح‌ها و مجسمه‌های اروتیک می باشد. قیمت برخی از این وسایل تا ۸۰۰۰ یورو می باشد.

موزه اروتیسم پاریس سالانه ده‌ها هزار نفر بازدیدکننده داشت و با موزه‌های معروف اروتیسم در نیویورک و آمستردام مقایسه می‌شد.

این موزه که کاملا خصوصی بوده در سال 1998 در مرکز محله پیگال و در کنار سکس‌شاپ‌ها، کاباره‌ها و از جمله کاباره معروف مولن روژ تأسیس شد. لازم به ذکر است که یکی از صاحبان این موزه، ستاره پیشین فیلم‌های پورنوگرافیک فرانسه بود.

صاحبان موزه اروتیسم پاریس در باره علت تعطیلی آن گفته اند؛ به حمایت مالی احتیاج داشتند و در این رابطه از طرف دولت و شهرداری پاریس مورد حمایت قرار نگرفتند.و پس از این که قرارداد اجاره ساختمان این موزه تمدید نشد، آنها هیچ راه‌حلی جز تعطیلی این موزه نداشتند.

آنان اضافه کرده‌اند که پس از حملات تروریستی پاریس در نوامبر سال گذشته میلادی، تعداد بازدیدکنندگان از این موزه و همچنین کاباره معروف مولن روژ به مقدار چشم‌گیری کاهش پیدا کرد و به همین علت، ادامه فعالیت این موزه توجیه اقتصادی نداشت.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط