12.9 C
Paris
Tuesday, April 16, 2024

موانع الحاق خانواده پناهجویان در آلمان

بنا بر گزارش‌ رسانه‌های آلمانی، انتقال خانواده پناهجویانی که در آلمان پاسخ مثبت دریافت کرده‌اند با محدودیت‌های زیادی از سوی وزارت کشور روبرو شده است.

روزنامه “نویه اوسنابروکر تسایتونگ” با تکیه بر پاسخ دولت آلمان به درخواست فراکسیون چپ‌های این کشور می‌نویسد، از ژانویه تا سپتامبر سال ۲۰۱۷ اداره فدرال مهاجرت و پناهجویی آلمان به حدود ۴۹۵۰ پناهجو ـ عمدتا سوری ـ وعده انتقال را داد. اما تنها ۳۲۲ نفر یعنی ۶ و نیم‌درصد اجازه ورود به کشور را یافتند.

در این موارد موضوع بر سر انتقال خانواده‌های پناهندگان از کشورهای مبدأ نبود که امکان آن به صورت محدود تا مارس سال ۲۰۱۸ وجود دارد. بلکه صحبت از انتقال خانواده‌های پناهندگان طبق قانون دوبلین بود. مطابق این قانون، پناهجویانی که با تقاضای آن‌ها موافقت شده تا شش ماه فرصت دارند خانواده خود را به کشور محل اقامتشان بیاورند؛ البته در صورتی که اعضای خانواده ‌آن‌ها در یکی از کشورهای عضو موافقت‌نامه دوبلین، مانند یونان مستقر باشند.

به نوشته این روزنامه، این مورد شامل دوسوم پناهجویان سوری‌ و بسیاری از افغان‌ها و عراقی‌ها می‌شود.
طبق گزارش، وزارت کشور آلمان می‌گوید، مشکلات هماهنگی‌های تدارکاتی در یونان کار انتقال را دشوار کرده است. به علاوه، با توجه به محدودیت‌ ظرفیت‌های موجود دولت فدرال و دولت‌های ایالتی آلمان برای پذیرش، سرپرستی و اسکان این افراد با مشکلاتی مواجه‌اند.

به همین دلیل بود که آلمان شمار افراد انتقالی را مد نظر قرار داد و در بهار سال جاری (۲۰۱۷) با یونان بر سر تعداد این افراد به توافق رسید.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط