10.3 C
Paris
Friday, March 29, 2024

مقام سوم برای تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی

تیم ملی فوتسال ایران با شکست پرتغال در مسابقه رده بندی، مقام سوم جام جهانی را به دست آورد.
بازیکنان تیم ملی فوتسال ایران پس از تساوی دو بر دو مقابل تیم ملی پرتغال، در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۳ و در مجموع با نتیجه ۶ بر ۵ پرتغال را شکست دادند.
عنوان سومی جام جهانی تیم ملی فوتسال، بهترین عنوان این تیم تاکنون و مهمترین عنوانی است که ایران تا کنون در تاریخ ورزش خود در ورزش های گروهی در سطح جهان به دست آورده است.
نیمه اول دیدار دو تیم ایران و پرتغال با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید. شاگردان محمد ناظم الشریعه در نیمه دوم ابتدا دو گل از حریف دریافت کردند اما با گلهای کاظمی و جاوید بازی را به تساوی کشیدند تا مانند بازی با برزیل در ضربات پنالتی حریف را شکست دهند.
در ضربات پنالتی نیز سپهر محمدی، دروازه بان ایران دو بار ضربات پنالتی بازیکنان پرتغال را مهار کرد اما پس از هر بار، بازیکنان ایران پنالتی خود را به تیر دروازه زدند. سرانجام پس از اینکه پنالتی ششم پرتغال به تیر دروازه خورد، جاوید از ایران پنالتی خود را به گوشه دروازه فرستاد تا تیم ملی فوتسال ایران به مقام سومی جهان دست یابد.
بازیکنان ایران در این دیدار سپهر محمدی، علیرضا صمیمی، احمد اسماعیل‌پور، حمید احمدی، محمدرضا سنگ‌سفیدی، علی‌اصغر حسن‌زاده، افشین کاظمی، محمد طاهری، مهران عالیقدر، حسین طیبی، فرهاد توکلی و مهدی جاوید بودند.
تیم ایران در ابتدا با ترکیب علیرضا صمیمی، علی‌اصغر حسن‌زاده، فرهاد توکلی، مهدی جاوید و احمد اسماعیل‌پور به زمین رفت.
تیم ملی فوتسال ایران در راه رسیدن به مسابقه رده بندی جام جهانی فوتسال ۲۰۱۶ کلمبیا، موفق شده بود تیم هایی نظیر برزیل و پاراگوئه را شکست دهد اما باخت مقابل روسیه در نیمه نهایی موجب شد که از راهیابی به فینال باز بماند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط