10.2 C
Paris
Friday, March 29, 2024

معرفی مرتفع‌ترین پل جهان در چین

پل Beipanjiang Duge با ارتفاع ۵۶۵ متر در مراحل پایانی ساخت خود است و انتظار می‌رود که اواخر سال ۲۰۱۶ به بهره‌برداری برسد. این پل لقب مرتفع‌ترین پل جهان را به خود اختصاص داده است.
جنوب غربی چین منطقه‌ای کوهستانی به شمار می‌رود و همین امر موجب شده تا رانندگی در این منطقه با دشواری‌های فراوانی روبرو باشد. پل Beipanjiang Duge با ارتفاع ۵۶۵ متر در مرز میان دو استان گوئیژو و یون‌نان واقع شده است. آخرین قطعه از این پل روز ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) متصل شد.
کار ساخت این پل در سال ۲۰۱۲ شروع شد. در زیر این پل رودخانه Beipan Jiang جاری است. انتظار می‌رود که با آغاز بهره‌برداری از این پل مسیر مسافرت میان شهرهای استان‌های اطراف از پنج ساعت کنونی به کمتر از دو ساعت کاهش یابد.
مهندسان چینی گفته‌اند که این پل تا پایان سال ۲۰۱۶ به روی خودروها گشوده خواهد شد. پل Beipanjiang Duge به طول ۱۳۴۱ متر و در خطی مستقیم، بدون خمیدگی کشیده شده است.
با این که پل Beipanjiang Duge به عنوان مرتفع‌ترین پل جهان لقب گرفته، اما با این حال بزرگترین نیست. لقب بزرگترین پل جهان اکنون در اختیار ” Le Viaduc de Millau ” است. این پل به ارتفاع ۳۴۳ متر در جنوب فرانسه قرار دارد.
برج‌های پل Beipanjiang Duge که در اصطلاح تخصصی به آن “پایلون” می‌گویند، تنها ۲۵۰ متر ارتفاع دارند.
این پایلون‌ها کمی بالاتر از دره قرار گرفته‌اند و همین امر موجب شده تا ارتفاع پل به ۵۶۵ متر برسد.
شماری از مرتفع‌ترین پل‌های جهان در چین قرار گرفته‌اند. هر چند ارتفاع این پل‌ها بر حسب فاصله سازه تا زمین در نظر گرفته شده است. اما پل Le Viaduc de Millau بر حسب ارتفاع خود سازه اندازه‌گیری شده است.
در حال حاضر رکورد مرتفع‌ترین پل جهان در اختیار پل “سیدو” است. این پل نیز در چین واقع شده و ارتفاع آن به ۴۷۲ متر می‌رسد.
کارگرانی که در ساخت این پل به خدمت گرفته شده‌اند، می‌بایست هیچ ترسی از ارتفاع نداشته باشند.
پل Beipanjiang Duge با صرف هزینه ۱۳۹ میلیون یورویی ساخته شده است.
پیش از این پل Royal Gorge واقع در ایالت کلرادوی آمریکا به مدت ۷۰ سال لقب مرتفع‌ترین پل جهان را در اختیار داشت. این پل با ارتفاع ۲۹۱ متر در سال ۱۹۲۹ ساخته شد. در سال‌های اخیر اما فهرست مرتفع‌ترین پل‌های جهان تحت سلطه چینی‌ها درآمده است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط