10.2 C
Paris
Friday, March 29, 2024

مرگ چارلز منسون، رهبر فرقه‌ای مشهور و بدنام در آمریکا

چارلز منسون، رهبر فرقه‌ای مشهور و بدنام در دهه ۱۹۶۰ میلادی که پیروانش به دستور او مرتکب چندین قتل فجیع در آن زمان شدند در سن ۸۳ سالگی در آمریکا درگذشت.
به گفته مسئولان، چارلز منسون چندی پیش از زندانی در جنوب کالیفرنیا به بیمارستانی در همین ایالت منتقل شد و صبح امروز دوشنبه ۲۰ نوامبر به دلایل طبیعی در گذشت.
گروه پیروان چارلز منسون که با نام “خانواده منسون” شناخته می‌شدند، در سال ۱۹۶۹ میلادی هفت نفر را در دو واقعه جداگانه کشتند.
شارون تیت، بازیگر و همسر رومن پولانسکی، کارگردان مشهور سینما که در آن زمان در ماه‌های آخر بارداری بود، مشهورترین قربانی این گروه بود.
سوزان اتکینز، یکی از پیروان جوان چالرز منسون، با ضربات متعدد چاقو شارون تیت را در خانه‌اش کشت و با خون او جلو در خانه نوشت: ” PIG” (خوک).
چهار نفر دیگر هم که در آن روز در خانه شارون تیت بودند به طرز فجیعی کشته شدند.
یک روز بعد از این قتل‌ها، اعضای “خانواده منسون” یک زوج ثروتمند به نام لنو و رزماری لابیانکا را هم در خانه‌شان در لس‌آنجلس کشتند.
پرونده این قتل‌ها به پرونده تیت-لابیانکا مشهور شد.

رهبر نظام نوین اجتماعی
چارلز منسون در هیچ یک از دو صحنه قتل حاضر نبود، اما به عنوان آمر این قتل‌ها در سال ۱۹۷۱ به اعدام محکوم شد. حکم اعدام او به دلیل تغییر قانون مجازات اعدام در ایالت کالیفرنیا در آن زمان به حبس ابد تغییر کرد.
منسون که در اواخر دهه ۱۹۶۰ میلادی پیروانش را جذب می‌کرد می‌گفت که معتقد است جنگی نژادی در آمریکا قریب‌الوقوع خواهد بود.
برنامه او این بود که این جنگ ادعایی را تسریع کند در نهایت به عنوان رهبر یک نظام نوین اجتماعی ظاهر شود.
دادستان‌ها در دادگاه قتل‌‌های تیت-لابیانکا مدعی شدند که منسون امیدوار بوده این قتل‌ها به گردن سیاه‌پوستان بیفتد و این مسئله تنش‌های نژادی را افزایش دهد.
چالرز منسون گروهی از پیروان خود را متقاعد کرده بود که روح عیسی مسیح در جسم او حلول کرده است. او با ترکیبی از کاریزما و استفاده از مواد مخدر گروهی را که عمدتا زنان جوان متعلق به طبقه متوسط بودند، گرد خود جمع کرد.
منسون در طول چهار دهه دوران حبس خود ۱۲ بار تقاضای بخشش و آزدی پیش از موعد کرده بود که با هیچ کدام از آنها موافقت نشد.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط