4.3 C
Paris
Thursday, April 18, 2024

محکومیت غلامرضا شاهینی شهروند ایرانی-آمریکایی به ۱۸ سال زندان در ایران

بنا به گزارش آریا نیوز و به نقل از نشریات آمریکا، غلامرضا شاهینی، شهروند ایرانی آمریکایی که برای دیدار با خانواد‌ه‌اش از آمریکا به ایران رفته بود، به ۱۸ سال زندان محکوم شده است. یک شبکه خبری در آمریکا ضمن درج این خبر، اعلام کرده است که ایران می گوید، اتهامات آقای شاهینی همکاری با دولت متخاصم و توهین به مقدسات بوده است.
بر اساس این گزارش، پست‌های شاهینی در فیس‌بوک مصداق اتهامات او عنوان شده‌اند.
غلامرضا یا رابین شاهینی که از ۱۶ سال پیش در آمریکا زندگی می‌کند، در تاریخ ۲۱ تیرماه امسال در خانه پدرش در تهران دستگیر شد. این شهروند ۴۷ ساله ایرانی-آمریکایی پیشتر نیز چندین بار به ایران سفر کرده بود. او آخرین بار در سال ۱۳۸۸ چند ماه در ایران بوده است.
غلامرضا شاهینی فارغ‌التحصیل رشته امنیت ملی و حل مناقشه از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در مقطع کارشناسی است و برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس رشته امنیت ملی نیز پذیرش گرفته بود.
غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی در مرداد ماه امسال بدون نام بردن از غلامرضا شاهینی، بازداشت او را تایید کرد. او در کنفراسن خبری گفت؛ نمی‌دانم عنوان اتهامی که به آن تفهیم شده چیست، ضمن اینکه چون در گرگان بوده، آنجا دستگیر شده و ممکن است پرونده‌اش در تهران رسیدگی شود.
جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دو روز پس از اظهارات اژه‌ای در یک کنفرانس خبری بازداشت رابین شاهینی را تایید کرد و گفت وزارت خارجه آمریکا در حال بررسی این گزارش است.
در سال‌های اخیر شمار افراد دو تابعیتی بازداشت‌شده در ایران بسیار بیشتر از قبل شده است. منتقدان می‌گویند حکومت ایران از افراد دو تابعیتی به عنوان گروگان برای گرفتن امتیاز از دولت‌های غربی استفاده می‌کند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط