12.1 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

محمدجواد ظریف مذاکره با آمریکا را بی‌فایده دانست

در ادامه واکنش‌ها به سخنان رئیس‌جمهوری آمریکا علیه جمهوری اسلامی در سازمان ملل، روز جمعه ۳۱ شهریورماه چند مقام عالی‌رتبه ایران با حمله به آمریکا به این سخنان پاسخ دادند، از جمله محمدجواد ظریف مذاکره با آمریکا را «بی‌فایده» دانست.

در همین حال در چند شهر ایران پس از نماز جمعه راهپیمایی‌هایی در پاسخ به موضع رئیس‌جمهوری آمریکا با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، که در نیویورک به سر می‌برد روز جمعه با همتای ژاپنی خود دیدار کرد و از جمله با او درباره توافق اتمی موسوم به برجام گفت‌وگو کرد.

آقای ظریف با اشاره به «سیاست دولت کنونی آمریکا در قبال برجام» چنین اظهار نظر کرد که این سیاست «این پیام را به جهان می‌دهد که مذاکره با آمریکا بی‌فایده است».

آقای ترامپ از مخالفان سرسخت توافق اتمی با ایران بوده و هرگز از انتقاد از آن ابایی نداشته است. در تازه‌ترین مورد او طی هفته جاری در نخستین سخنرانی خود در سازمان ملل بار دیگر برجام را «مایه شرمساری» آمریکا خواند.

روز سه‌شنبه گذشته در سازمان ملل، دونالد ترامپ با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی به عنوان «توافق بد» تاکید کرد که آمریکا هرگز در قرارداد یک‌طرفه‌ای که هیچ سودی برای این کشور نداشته باشد، باقی نخواهد ماند.

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که این توافق «بدترین توافق» یک طرفه‌ای است که آمریکا تاکنون امضا کرده است، این توافق را «مایه شرمساری آمریکا» خواند.

اما روز جمعه محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک تایمز ضمن غیر قابل مذاکره خواندن برجام، هر گونه مذاکره دوباره در این باره را منوط به بازگشت به همه شرایط پیش از مذاکرات اتمی عنوان کرد.

به گفته وزیر خارجه ایران، اگر آمریکا اضافه کردن متممی به برجام را خواستار شود، ایران هم خواستار مذاکره مجدد در مورد همه بندهای این توافق‌ خواهد بود.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط