12 C
Paris
Tuesday, April 16, 2024

مجلس نمایندگان آمریکا طرح ممنوعیت صدور هواپیمای مسافری به ایران را تصویب کرد

بنا به گزارش رسانه ها، مجلس نمایندگان آمریکا طرح ممنوعیت صدور و فروش هواپیمای مسافربری به ایران را تصویب کرد. مطابق این طرح وزارت دارایی آمریکا از صدور مجوز برای مبادلات مالی مرتبط با فروش هواپیمای مسافربری به ایران منع می‌شود.
این طرح با ۲۳۴ رای موافق و ۱۷۴ رای مخالف در طول شکاف عمدتا حزبی در این مجلس که در کنترل جمهوری خواهان است تصویب شد. ۸ دمکرات هم با جمهوری خواهان رای دادند.
این طرح برای اجرایی شدن باید به تایید مجلس سنا و رئیس جمهور آمریکا نیز برسد. خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید اگر این طرح قبل از پایان ریاست جمهوری باراک اوباما برای تایید به رئیس جمهور ارائه شود آقای اوباما آن را وتو خواهد کرد.
مصوبه مجلس نمایندگان در صورت قانونی شدن، در مورد مجوزهایی که پیش از این صادر شده نیز صادق خواهد بود.
به دنبال توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی و رفع برخی تحریم‌ها دولت باراک اوباما مجوزهای لازم را برای صدور هواپیما به ایران صادر کرده است. جمهوری‌خواهان پس از آن در تلاش بوده‌اند که جلوی فروش هواپیما به ایران را بگیرند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا نیز منتقد توافق هسته‌ای بوده است.
مجلس نمایندگان در حالی به دنبال محدود کردن فروش هواپیما به ایران است که دولت این کشور برای خرید بیش از صد هواپیمای مسافربری از هر دو با کمپانی‌ بوئینگ و ایرباس، با آنها به توافق رسیده است.

هنوز مشخص نیست سنای آمریکا که آن نیز در تسلط جمهوریخواهان است چه واکنشی به مصوبه مجلس نمایندگان نشان می‌دهد.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط