12.1 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

قوانین اخذ ملیت در‌ کشو‌رهای اروپایی

قانون اصل خاک و اصل خون جزئی مهم از اصول و ارزشهای اروپایی است. اما این دو قانون در کشورهای مختلف اروپایی تعاریف متفاوتی دارد.

آلمان
در آلمان از سال ۲۰۰۰ یکی از والدین مهاجران باید دست کم سه سال بصورت قانونی زندگی کرده و دست کم سابقه هشت سال حضور در آلمان را داشته باشد. فرزندان والدین مهاجر زمانی که به هجده سالگی می رسند می توانند انتخاب کنند آیا می خواهند ملیت پدرو مادر را حفظ کنند یا اینکه می خواهند آلمانی شوند.

بریتانیا
در بریتانیا فرزندی که در خاک این کشور بدنیا می آید و پدرو مادر او بصورت قانونی در این کشور هستند بطور طبیعی و خود به خود بریتانیایی می شود. افرادی که بالای هجده سال دارند پس از دست کم ۵ سال زندگی قانونی در این کشور می توانند درخواست ملیت بریتانیایی بکنند. از سال ۲۰۰۵ متقاضیان ملیت بریتانیایی باید ثابت کنند که در سالهای اقامت خود در این کشور درآمد قابل قبولی داشته اند.

فرانسه
در فرانسه در صورتی که یکی از والدین فرانسوی باشد فرزند هم خود به خود فرانسوی می شود. البته این قانون در یکی از استانهای فرانسه در اقیانوس هند، جزیره مایوت، اعمال نمی شود. به جز در این جزیره و مستعمره سابق فرانسه، کودکانی که در فرانسه بزرگ شده اند می توانند از هجده سالگی به بعد فرانسوی شوند. افراد بالای هجده سال هم اگر پنج سال از دوران اقامت خود در خاک فرانسه را بصورت قانونی سپری کرده و درآمد و قرارداد کاری داشته باشند می توانند درخواست ملیت کنند. در صورت ازدواج با یک فرانسوی نیز می توان متقاضی ملیت شد اما تحقیقات و روند کسب گذرنامه فرانسوی از دو تا ۵ سال طول می کشد.

ایتالیا
در ایتالیا مهاجرانی که اقامت قانونی داشته اند پس از هجده سالگی می توانند درخواست ملیت کنند. ازدواج با یک ایتالیایی شانس دریافت ملیت ایتالیایی را زیاد می کند. اما برای دریافت گذرنامه باید دست کم دو سال انتظار کشید. برای کسب ملیت ایتالیایی برای مهاجران با ملیت اروپایی دست کم ۴ سال اقامت در این کشور کافی است، برای شهروندان غیراروپایی اقامت ده ساله اجباری است.

اسپانیا
در اسپانیا کسانی که در این کشور از والدین مهاجر بدنیا می آیند بعد از یکسال اقامت ملیت اسپانیایی می گیرند. برای مهاجران عادی اقامت دست کم ده ساله و قانونی در این کشور اجباری است.

پرتغال
در پرتغال قوانین حق خاک و ملیت از سال ۲۰۰۶ سخت تر شده است. برای فرزندانی که در این کشور بدنیا می آیند به شرطی که یکی از والدین پرتغالی باشد یا دست کم ۶ سال در این کشور مقیم باشد این فرزندان بطور طبیعی پرتغالی می شوند. برای افراد بالغ دست کم باید شش سال مقیم این کشور بود و درخواست ملیت پرتغالی کرد.

بلژیک
در بلژیک فرزندانی که یکی از والدین آنها بلژیکی باشد یا بیش از ۵ سال مقیم این کشور بوده باشند بطور طبیعی بلژیکی می شود. در صورتی که پدرومادر هر دو ملیت جز بلژیکی داشته باشند با ارایه یک شهادتنامه به دادگاه فرزند آنها از دوازده سالگی می تواند ملیت بلژیکی را خود به خود از آن خود کند. مانند دیگر کشورها مهاجرانی که بیشتر از هجده سال دارند باید دست کم ده سال بصورت قانونی در این کشور زندگی کرده باشند تا ملیت بلژیکی بگیرند.

هلند
در هلند هیچ قانونی برای اهدای ملیت خود به خود برای فرزندانی که در این کشور بدنیا می آیند وجود ندارد. برای مهاجران بالغ و بالای هجده سال به این کشور باید دست کم ۵ سال اقامت قانونی در این کشور ثبت شده باشد تا این مهاجران بتوانند درخواست ملیت کنند.

یونان
در یونان قوانین دریافت ملیت از سال ۲۰۱۵ بسیار سخت تر شده اند. دلیل آن هجوم موجی عظیمی از مهاجران غیرقانونی به این کشور است. فرزندی که والدین او مهاجر باشند اما یکی از آنها بیشتر از ۵ سال در یونان مقیم بوده بطور طبیعی یونانی می شود. کودکی که در خاک این کشور بدنیا نیامده اما پدر و مادر او پنج سال بصورت قانونی در یونان زندگی کرده باشند هم ملیت یونانی می گیرد.

مجارستان
در مجارستان اگر یکی از والدین مجار باشد جدا از اینکه فرزند آنها در خاک این کشور یا جای دیگری بدنیا بیاید او ملیت مجار می گیرد. در غیراین صورت افراد بالغ باید دست کم هشت سال بصورت قانونی در این کشور زندگی کرده باشند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط