8.8 C
Paris
Saturday, April 20, 2024

فیلم ایرانی لرد بهترین فیلم بخش نوعی نگاه جشنواره کن شد

سینمای ایران یک روز مانده به پایان هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن موفق به دریافت دومین جایزه‌اش از این جشنواره شد. فیلم «لرد» ساخته محمد رسول‌اف توانست جایزه بهترین فیلم بخش نوعی نگاه این جشنواره را بدست آورد.

بخش نوعی نگاه پس از بخش مسابقه، مهم‌ترین بخش رقابتی جشنواره فیلم کن محسوب می‌شود که هیئت داورانی جداگانه دارد و مراسم اختتامیه آن یک روز پیش از اعلام جوایز بخش مسابقه برگزار می‌شود.

امسال در هفتادمین دوره جشنواره کن، هیئت داوران بخش نوعی نگاه به ریاست اوما تورمن بازیگر شناخته شده آمریکایی جایزه بهترین فیلم این بخش را به فیلم ایرانی «لرد» ساخته محمد رسول‌اف دادند.

فیلم لرد تاکنون در ایران به نمایش عمومی درنیامده و مسئولان جشنواره فیلم فجر هم از نمایش آن در دوره گذشته این رویداد خودداری کردند. مخالفت مسئولان سینمایی وزارت ارشاد ایران برای نمایش این فیلم در حالی روی داد که آنها پیشتر برای ساخت آن مجوز داده بودند.

فیلم «لرد» داستان مردی است که تلاش می‌کند دور از هیاهوی شهر، مناسبات زندگی‌اش را پیش ببرد اما مجموعه اتفاقاتی ناشی از مناسبات فاسد قدرت، زندگی‌اش را نابود می‌کند.

مضمون و پرداخت داستان فیلم «لرد» مانند ساخته‌های دیگر آقای رسول‌اف انتقادی و تند است و در آن برخی مناسبات فسادآلود در امور اداری ایران نمایش داده می‌شود. در فیلم همچنین برای اولین بار اشاره‌هایی ضمنی به شرایط زندگی بهاییان در ایران می‌شود.

رضا اخلاقی‌راد، سودابه بیضایی و نسیم ادبی از جمله بازیگران فیلم لرد هستند.

فیلم لرد امسال همراه ۱۷ فیلم دیگر برای دریافت جایزه رقابت می‌کرد. رقیبان این فیلم از جمله فیلم‌های سینماگران شناخته شده‌ای چون تیلور شریدان، سرجیو کاستلیتو و میشل فرانکو بودند.

سینمای ایران روز جمعه نیز موفق به دریافت جایزه دوم بخش سینه فونداسیون مخصوص فیلم‌های دانشجویی در جشنواره کن شده بود. فیلم «حیوان» ساخته بهمن و بهرام ارک این جایزه را دریافت کرده بود.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط