10.4 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

فعلایت مجدد نوکیا در بازار تلفن همراه با یک شرکت فنلاندی

رسانه ها گزارش کرده اند که گوشی‌های نوکیا با طرح هایی جدید دروب سایت شرکت فنلاندی اچ‌ام‌دی گلوبال به فروش می‌رسند.
درحال حاضر، گوشی‌های عرضه‌شده در سایت، محدود به مدل‌های ساده فیچر-فون نوکیا است. اما به زودی گوشی‌های هوشمند اسمارتفون و تبلت‌های اندرویدی نیز به مجموعه محصولات سایت اضافه خواهد شد.
این امر به واسطه معامله‌ای بین نوکیا و یک تیم کوچک مستقر در هلسینکی تحقق یافته‌ است و آنان را درگیر کاری کرده‌ که از دید خیلی‌ها یک ماموریت متهورانه است.
آن‌ها نام اچ‌ام‌دی گلوبال را بر خود گذاشته‌اند و بر این باورند که می‌توانند نوکیا را دوباره تبدیل به یک نام بزرگ در بین گوشی‌های موبایل کنند.

نوکیا زمانی غول صنعت موبایل در اروپا و جهان محسوب می‌شد. ورود آیفون به بازار در سال ۲۰۰۷، خیلی از رقبا از جمله نوکیا را دچار مشکل کرد تا جایی که در سال ۲۰۱۱، استیون ایلاپ، اولین مدیر عامل آمریکایی این کمپانی، آن را یک پلتفرم در حال احتضار توصیف کرد.
پس از آن، بخش تولید گوشی همراه نوکیا به مایکروسافت فروخته شد که آن اقدام هم نتیجه فاجعه‌باری داشت. ترکیب نوکیا و ویندوز نتوانست سهم قابل قبولی از بازار موبایل را به چنگ آورد؛ دنیایی که حاکمان بلامنازعش اندروید و آی‌اواس هستند.
اکنون، این کمپانی فنلاندی که هنوز هم در عرصه ساخت و تولید زیرساخت‌های مخابراتی وزنه مهمی محسوب می‌شود، مجوز بهره‌برداری از نام تجاری نوکیا را در اختیار اچ‌ام‌دی گلوبال قرار داده‌است؛ تیمی که در نظر دارد این نام تجاری را دوباره به روزهای اوجش بازگرداند.
هدف اصلی اچ‌ام‌دی گلوبال این است که تا نیمه سال ۲۰۱۷، طیفی از گوشی‌های اندروید را وارد بازار کند.
کمپانی چینی فاکس‌کان این محصولات را در چین و ویتنام تولید خواهد کرد و اچ‌ام‌دی گلوبال در طراحی و همچنین بازاریابی محصولات فعال خواهد بود.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط