13.3 C
Paris
Thursday, April 25, 2024

فساد مالی دامن لئوناردو دی کاپریو را هم گرفت

چندی پیش اعلام شد بنیاد خیریه هنرمند مشهورآمریکایی لئوناردو دی کاپریو، کمک های مالی هنگفتی از صندوق توسعه برهارد مالزی یک دریافت کرده است.
این صندوق دولتی با هدف سرمایه گذاری اقتصادی در پروژه های بین المللی تأسیس شده و قرار است سود آن صرف تولید و سازندگی در مالزی شود.
در همین رابطه لئوناردو دی کاپریو سکوت خود را شکست و درباره استفاده از منابع مالی مشکوک در بنیاد خیریه خود سخن گفت.
او با اشاره به شایعات مختلفی که در روزهای اخیر دراین رابطه منتشر شده، از همکاری با دادگستری و مقامات دولتی آمریکا برای کشف واقعیت خبر داد.
لئوناردو دی کاپریو گفت، در صورتی که این ادعا درست باشد، پولهای اهدایی را پس خواهد داد.
این در حالی است که در ماه های اخیر تعدادی از مدیران این صندوق به فساد مالی متهم شده اند و ظاهرا از سرمایه موجود برای مصارف شخصی استفاده کرده اند.
گفته می شود لئوناردو دی کاپریو بخشی از بودجه فیلم «گرگ وال استریت» را هم از متهمان اصلی فساد مالی در این پرونده اقتصادی دریافت کرده، یعنی پولی که از صندوق مزبور اختلاس شده است.
هر چند که مدیران «صندوق توسعه برهارد مالزی یک» تمامی اتهامات وارده را تکذیب کرده اند ولی تحقیقات قضایی درباره این پرونده ادامه دارد.
لئوناردو دی کاپریو در بیانیه رسمی خود می گوید، از طریق رسانه های خبری از ماجرا مطلع شده و به سرعت با مقامات دادگستری آمریکا تماس گرفته است.
او تأکید کرده که در صورت اثبات اتهامات وارده و گناهکار بودن مدیران این صندوق سرمایه گذاری، پول اهدایی آنها را پس خواهد داد.
بنیاد خیریه «لئوناردو دی کاپریو» در سال ۱۹۹۸ میلادی تاسیس شده و هدفش حفظ و نگهداری محیط زیست است.
این بازیگر مشهور آمریکایی سفیر صلح سازمان ملل متحد است و در سال های اخیر در پروژه های انسادوستانه و زیست محیطی بسیاری در گوشه و کنار جهان مشارکت داشته، تمرکز اصلی او تغییرات آب و هوایی یا گرمایش زمین است.
در صورت اثبات اتهامات وارده و استفاده او از منابع مالی نامشروع، محبوبیت این هنرمند به شدت به مخاطره خواهد افتاد.
هفته گذشته یک بنیاد سوئیسی با انتفاد شدید از لئوناردو دی کاپریو خواستار برخورد قانونی و اخراج او از سازمان ملل متحد شده بود.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط